LANSMAN: YENİ VOLKSWAGEN PASSAT
Volkswagen Passat otomotiv sektörüne damga vurmuş bir model desem kimse kızmaz bana. Dünya çapında 34 milyon adetten fazla satış başarısı da bunun bir göstergesi gibi.
Volkswagen Passat yeni yüzüyle geldi. Marka sloganı “fazlasıyla Passat” şeklinde. Göcek’te yapılan bir basın lansmanında deneyimlediğim Yeni Passat gerçekten çok şık. Standart donanım iyileştirilmiş, teknolojik güncellemeler ile çok daha özel bir Passat olmuş.
Ülkemizde fazlasıyla sevilen bir model Passat. Duruşu ile bir ağırbaşlı hali var. Bu yüzdendir ki kamu kurumları, iş adamları vs. birçok makamda kullanılan bir model. Yeni yüzüyle artık eskisinden daha şık. Malzeme kalitesi artmış. MQB Evo platformu üzerinde yükselen yeni Passat, artan boyutları ile de dikkat çekiyor. Selefine göre 144 mm uzamış. Toplam uzunluğu 4917 mm’ye ulaşmış. Bu boyut artışı iç mekanda daha konforlu bir alan yaratmış. Mesela diz mesafesi 50 mm artmış. Bagaj hacmi 40 litre daha artarak 690 litre gibi bir dev alana bürünmüş. Koltukları yatırdığınızda 1920 litre oluyor!
MQB Evo platformu sayesinde sürtünme katsayısı 0,31’den 0,25’e düşürülmüş. Bu sayede daha sessiz ve ekonomik bir sürüş sunuyor. Sürüş detaylarından önce tasarım detaylarına bakalım.
Yenilenen IQ. Light Led Matrix farlar, tampondaki geniş hava girişleri Passat’ın ön bölümdeki dikkat çeken detayları. Önde VW logosuna doğru uzanan yatay LED’ler karizmatik. Arkada da yine logoya kadar uzanan LED çizgi bütünlük sağlıyor. Bu arada tüm donanım seviyeleri arka tampon tasarımı ile ayrışıyor. . R-Line donanım seviyesinde arka tampondaki baklava deseni görünümlü siyah detaylar araca daha sportif bir hava katıyor. Elegance donanım seviyesinde ise bu kısımda şık krom görünümlü detay kullanılıyor.
İç mekanda, sürüş esnasında ses izolasyonu çok iyi. Yeni Passat’ın Elegance ve R-Line donanımlarında standart olarak sunulan 10 odacıklı pnömatik basınçlı masaj özelliğine sahip yeni “ergoActive Plus” elektrikli, hafızalı ve “Varenna” deri ön koltuklar, ısıtma ve havalandırma özelliğine de sahip. Bu donanımlarda aynı zamanda arka koltuklarda ısıtma özelliği de bulunmaktadır. Otomatik koltuk iklimlendirme modu, koltukların sıcaklık ve nem sensörleri sayesinde soğutma veya ısıtma ihtiyacını algılıyor ve iklimi buna göre kontrol ediyor. Ayrıca yeni nesil ses yalıtımlı ön ve yan camlarla katkısıyla da Yeni Passat sürücü ve yolcularına oldukça sessiz bir yolculuk vadediyor. MQB Evo platformunda yükselen Yeni Passat, ilerici teknolojileriyle dikkat çekiyor. Gelişmiş Adaptif Şasi Kontrol Sistemi “DCC Pro” ile yol tutuş kabiliyeti ve sürüş konforu bugüne kadar kendi segmentinde tecrübe edilmemiş bir boyuta taşınıyor. Yeni iki valfli süspansiyon sistemi, maksimum sürüş dinamikleri ve üst düzey konfor arasında geniş bir yelpaze sunuyor. 55 mm uzayan aks mesafesi ve dengeli direksiyon hassasiyeti sürüş dinamiklerinde dikkat çekici bir iyileşmeyi beraberinde getiriyor.
En ekonomik Passat
Markanın iddiası bu. “En verimli Passat” diyorlar. Hafif hibrit teknolojisine sahip eTSI teknolojisi sayesinde, kinetik enerjiyi elektrik enerjisine dönüştürüyor. 1.5 lt TSI evo2 motor, Gelişmiş Aktif Silindir Yönetimi (ACTplus) ile donatılmış. ACTplus, dört silindirden ikisini motorun çalışma gereksinimine göre mümkün olduğunca sık olarak kapatıyor. İlk 1.5 TSI evo ACT nesline kıyasla, silindirlerin açılıp kapanma süresi ve çalışma sarsıntısı mükemmeli garanti edecek şekilde iyileştirilmiş. 48 V mimari ile tasarlanan eTSI teknolojisi, kompakt bir batarya ile elektrik motorun çalışmasını sağlıyor. Hafif hibrit teknolojisinin bulunmadığı 12 V elektrik mimarisinde tasarlanan araçlarla karşılaştırıldığında, 48 V mimari, frenleme sırasında önemli ölçüde daha fazla enerjinin geri kazanılmasını sağlıyor. 48 V lityum iyon bataryada depolanan enerji, kayışlı marş jeneratörünü çalıştırmak ve DC/DC dönüştürücü aracılığıyla aracın 12V elektrik sisteminin desteklenmesi için kullanılıyor. Su soğutmalı kayışlı marş jeneratörü, alternatör ve marş görevini üstleniyor. Ayrıca sıfırdan kalkış esnasında ve anlık ekstra güce ihtiyaç duyulan zamanlarda, herhangi bir gecikme olmadan 14 kW güç ve 56 Nm ekstra tork desteği sunan kompakt bir elektrik motoru olarak da çalışıyor. Hafif hibrit teknolojine sahip eTSI sistemi, sürücü ayağını gaz pedalından kaldırdığında benzinli motorun tamamen kapatılmasını mümkün kılarak mekanik sürtünmeyi azaltıyor. Sonuç olarak, 0.5 litre/100 km’ye varan daha az yakıt tüketimi sağlanabiliyor.
Yeni Passat, Türkiye’de 3 farklı motor tipi ile satışa sunuluyor. Hafif hibrit teknolojisine sahip 1.5 eTSI motor 150 PS güç ve 250 Nm tork değeri üretiyor. 4 tekerden çekiş sistemi, 4Motion hem 2.0 TDI hem de 2.0 TSI motorda standart olarak yer alıyor. 2.0 TDI motor 193 PS güç ve 400 Nm tork üretirken, yüksek performansı ile öne çıkan ve 265 PS güç üreten 2.0 TSI motor ise 400 Nm tork üretiyor ve 0’dan 100 km/s hıza 5,6 saniyede çıkabiliyor.
İç mekan tamamen yeni
Yeni Passat, MQB Evo platformu sayesinde “shift by wire” teknolojisini şık bir vites kontrol kumandasıyla birleştiriyor. Direksiyon arkasında bulunan kol ile vites seçimlerini yapabiliyorsunuz. Bu da yerden tasarruf sağlıyor. Tüm donanımlarda standart sunulan 12,9 inç’lik dokunmatik ekranın çözünürlüğü ve işlevselliği oldukça iyi. Alt kısımdaki aydınlatmalı ve “touch slider” özellikli dokunmatik panel sayesinde, ses ve sıcaklık ayarı kolayca yapılabiliyor. Aynı zamanda çift parmak ile çift dokunuş hareketi yapılarak koltuk ısıtma aktif edilebiliyor. Standart olarak sunulan 12,0 inç’lik bilgi eğlence sistemine ek olarak 10.25’’ dijital gösterge paneli “Active Info Display” ile sunuluyor. Volkswagen’in IQ.DRIVE sürüş destek sistemleri kapsamında geliştirilen; şerit takip asistanı “Lane Assist”, yaya ve araç algılama özelliklerine sahip acil durum frenleme sistemi “Front Assist”, dinamik trafik işareti algılama sistemi “Dynamic Road Sign Display”, gelişmiş dikkat ve yorgunluk algılama sistemi “Driver Attention Monitor”, Yeni Passat’ın tüm donanım seviyelerinde standart olarak sunuluyor.
Yeni Passat 2 milyon 433 bin TL’den başlayan fiyatlarla şovrumlardaki yerini aldı.