Spread the love

Avrupa’nın en çok satan pick-up’ı ünvanına sahip Ranger artık daha verimli ve güçlü.

Son dönemlerde pick-up’ların popülerleşmesi ve birçok markanın bu pastadan bir dilim alması ile artık sadece iyi bir arazi aracı yapmak yeterli değil. Aynı zamanda işlevsel olması da önemli.  Ford, Ranger modelinin rakiplerine göre zayıf olduğu noktaları çok iyi analiz ederek dokunuşlarını da o yönde yapmış.

Bir önceki modelde en büyük handikapı oluşturan motor, şanzıman ikilisi tamamen yenilenerek hem vergi avantajı hem de yakıt ekonomisi sağlıyor. 2 litrelik ünite ile 213 beygir güç, 500 Nm tork değerleri sağlarken, 10 ileri tam otomatik şanzımanı ile kesintisiz sürüş keyfinden ödün vermiyor. Yeni güç ünitesi sayesinde test sürüşlerimiz boyunca şehir içinde ortalama yakıt tüketim verisi 8-8.5 litre, otoban sürüşlerinde ise 7 litrelik tüketim değerlerini görmek mutluluk verici. Yoğun köprü trafiğinin senaryolarında ise çift haneli rakamlara çıkmamak imkansız.

SUV HİSSİYATI SAĞLAYAN KONFOR

Yeni Ford Ranger’ın arka süspansiyonları önceki modelde de olduğu gibi yaprak yay olmasına rağmen konforu, hem arazi şartlarında hem de günlük kullanımda hissedilir seviyede artarken segmentinin en iddialı oyuncularından birisi haline gelmiş. Sürüşlerde konforu arttırırken arazi kabiliyetini de korumuş. Sürüş rahatlığı, size aşıladığı güven ve izolasyon seviyesi bir pick-up’ın içerisinde olduğunuzu unutturuyor. Ancak kullanıcılarının şehir içinde de vakit geçirdiğini hesaba katan Ford, yaşamı kolaylaştırmayı da hedeflemiş. ‘Easy Lift’ özelliği ile bagaj kapağını çok daha rahat kapatmanızı sağlıyor ayrıca anahtarsız giriş sistemi ile kasa kapağının da kilitlendiğini dip not olarak ekleyelim. Bi-Xenon farları ve LED sis farları ile yolunuzu aydınlatırken, sekiz yönlü ayarlanabilen elektrikli koltukları ve SYNC3 multimedya sistemi sayesinde sürüşlerinizin keyfini arttırıyor. Tüm bu özelliklerine ek olarak arka yaşam alanında sağladığı diz ve baş mesafesi ile yolcularınızın rahat etmesini sağlıyor.

GÜNLÜK HAYATI KOLAYLAŞTIRAN GÜVENLİK ÖNEMLERİ

Ayrıca yeni Ford Ranger olası çarpışmaları önleyen ve etkilerini azaltan Yaya Algılama Özelliğine Sahip ‘Çarpışma Önleme Yardımcısı’ ve ‘Akıllı Hız Sistemleri (ISA)’ ve ‘Gelişmiş Otomatik Park Sistemi’ ile sürücü sadece gaz ve fren pedalını kontrol ederken direksiyon manevralarını otomatik olarak gerçekleştirerek aracı paralel park alanlarına park ediyor pick-up’ın boyutları göze alındığında bu otomatik park sistemi zor durumlarda hayat kurtarıcı oluyor.

Kısaca özetlersek, rakiplerinin karşısına bütün olumsuz yönlerinden arınmış olarak çıkan Ford Ranger, beğendiğimiz bir pick-up olmayı başardı. 2022 Mayıs ayı itibari ile 881.600 TL’lik satış fiyatına sahip. Her gün değişen etiketler yüzünden fiyat algımızı kaybettiğimiz şu günlerde aynı fiyata B-SUV satıldığını denklemin içerisine eklersek Ford Ranger’ın fiyatı rekabetçi kalıyor.

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.