TEST: MERCEDES-BENZ C200 4MATIC All-Terrain / YAZI: MUHİP TUNA METİ
Station wagon araç Türk tüketicisi için en son tercih gibi. Öyle ki markaların çoğu olan modelleri de getirmiyorlardı. Son yıllarda bu algı belki biraz kırılsa da durum aslında değişmedi. Avrupa ülkelerinin bir numarası olan station wagonlar ülkemizde ne zaman tercih edilecek bilmiyorum ama Mercedes bu konuda çok iyi bir alternatif sunuyor.
Station araçlarla Türk kullanıcıların arası hiçbir zaman iyi olmadı. Yıllarca sedan gövde tipini tercih eden kitlenin, pratikliği arka planda tuttuğu teorisi ise artık geçerli değil. Çünkü yerden yükseltilmiş station diyebileceğimiz günümüz SUV’leri, sedanları yok etmeye başladı bile. Yani aslında insanlar stationların sunduğu pratikliği istiyorlarmış. Eğer aranızda bu pratikliğe, SUV’lerin hantallığı olmadan sahip olmak isteyen varsa, size harika bir önerim var. Mercedes-Benz C200 All Terrain. Üstelik All Terrain takısı sayesinde, SUV kadar olmasa da, normal modelden 40 milimetre daha yüksek.
Kaputun altında Mercedes’in yeni mild hibrit ünitesi, 1.5 litrelik benzinli motor yer alıyor. Eco modunda ayağınızı gazdan çektiğinizde, içten yanmalı motoru stop edip salınım moduna geçen sistem, gaza bastığınızda ise alternatör üzerinden 20 beygire kadar ek güç yaratabiliyor. Klima ve direksiyon gibi ek güç gerektiren sistemleri de batarya üzerinden elektrikle çalıştıran sistem, bu sayede içten yanmalı motoru maksimum verimde kullanıyor. Eco modundayken şehir içinde 8 litre gibi bir tüketim, 1700 kilogramın üzerinde 4 çekere sahip bu otomobil için çok çok iyi bir değer. Şehir dışında ise 6.5 litre civarında tüketim yakalamak hiç de zor değil. Araç WLTP değerlerinin ötesinde bir yakıt tüketimi sunuyor. Diğer taraftan 1700 kilogramlık 4 çeker bir aracın hantal olmasını beklersiniz. Ancak C200, sport moduna aldığınızda 0’dan 100’e 7.5 saniyede çıkıyor. Kağıt üstündeki potansiyel 220 beygiri gerçekten ayağınızın altında net bir şekilde hissediyorsunuz.
Aracın konforuna geçecek olursak, önceki nesil C Serisi’nde sunulan AirMatic süspansiyon opsiyonu yeni C Serisi’nde sunulmuyor. Yeni C Serisi sadece adaptif süspansiyon sistemi ile geliyor. Ancak All Terrain modellerinde adaptif süspansiyonu da seçemiyorsunuz. Aslında süspansiyonlar biraz sert kalsalar da konforsuz değiller. Aracın konforuyla ilgili sorun 19 inçlik jantlar. 35 profile sahip lastiklerle beraber fazlasıyla sertler, C Serisi’ni 18 inç’ten daha büyük jantlarla tercih etmemek gerekiyor. Konforu negatif etkileyen jantların, kışın oluşan çukurlarda eğilmesi ve daha da kötüsü kırılması işten bile değil. Bir diğer konfor elementi olan izolasyon ise oldukça iyi seviyede. Çift camlar sayesinde rüzgar sesi minimize edilmiş. Motor sesi yok denecek kadar az. 255 tabana sahip lastikler ise neredeyse duyulmuyor. İzolasyon konusunda C Serisi segmentinin son noktasında.
Aracın iç mekanı ise asıl alametifarikası. Yeni S Serisi’nde ilk defa gördüğümüz dikey multimedya ekranı, C Serisi’nde de segmentine uygun bir boyla arzı endam ediyor. Multimedya sisteminin kullanım kolaylığı oldukça iyi. Bana göre Mercedes kullanıcı dostu ara yüz konusunu MBUX sistemi ile iDrive’ın elinden aldı ve zirveye yerleşti. A Serisi’nde ilk defa gördüğümüz MBUX sisteminin dokunmatik bir paneli vardı. C Serisi’nde ekran sürücüye yakın bir noktaya taşındığı için bu dokunmatik panel kullanılmamış. Multimedya sistemini kontrol edebildiğiniz bir başka yüzey ise direksiyonun sağ kolundaki dokunmatik ped. Sol koldaki ped ile de gösterge panelindeki yol bilgisayarı menüsünü kontrol edebiliyorsunuz. Her iki ped de içgüdüsel ve rahat bir kullanıma sahip. Aracın iç mekanında kullanılan malzemeler ise tek kelimeyle geçiştirilmeyecek kadar zevkli ve güzel. Damarlı yüzeye sahip ahşap ve aralarından geçen alüminyum çıtalar eski bir yelkenli tekneyi andırıyor. Deri koltuklar ve kol dayama ise bu kalite hissine eşlik eden bir öğe olmuş. C Serisi’nin içine oturduğunuzda kendinizi gerçekten iyi hissediyorsunuz. Aracın pratikliği ise sedan kardeşinden biraz daha iyi. Arka diz baş mesafesi daha iyi olan otomobil, standart olarak 490 litrelik bir bagaj hacmi sunuyor. Ancak bagaj tabanının altında ve bagajı örten perdeyi kaldırdığınızda çok daha fazlası elinizin altında. Koltukları yatırdığınızda ise 1510 litre ile SUV’lerle yarışan bir hacme sahip oluyor.
Opsiyonlarla beraber 1.500.000 TL’yi bulan fiyat yüksek gelebilir. Bu fiyat siz bu yazıyı okurken değişebilir de! Ancak rakiplerle karşılaştırılınca ve C200’ün sunduklarına baktığınızda bu fiyat adil. Fiyatla ilgili tek eleştirim Mercedes’in mükemmel olan sürüş güvenlik sistemleri ve adaptif cruise control özelliğinin bu fiyata dahil olmaması olabilir. All Terrain otomobilinden daha fazlasını isteyen ve hafta sonu aktif kullanan aile babalarının arzu nesnesi olmaya aday bir model olmuş.