Spread the love
LANSMAN: HONDA ZR-V e:HEV / YAZI: AYKUT ÖZDEK

HONDA’DAN YENİ BİR HİBRİT MODEL DAHA ÜLKEMİZDE SATIŞA SUNULDU. YÜZDE YÜZ HİBRİT SİSTEMİ İLE KOMBİNE 2.0 LİTRE BENZİNLİ MOTORU BULUNAN ZR-V’NİN TEK DEZ AVANTAJI FİYATI!

Avrupa pazarı ile eş zamanlı olarak Türkiye’de satışa sunulan Honda ZR-V e:HEV, markanın SUV ailesinin tam ortasına yerleşiyor. D-SUV segmentinde kendini gösteren modelin tasarımı da Honda markasının keskinliğinden biraz uzak gibi. Daha yumuşak ve yalın bir tasarım dili var modelin. Bu onu beğenmediğimiz anlamına gelmiyor. Aksine bu yumuşak hatlar tasarım olarak farklı da kılıyor onu. Ama bir “Honda”cıysanız eleştirmeniz normal olabilir. Dış tasarımda Honda’nın keskinliğinden uzak olan en belirgin yer ön ızgara. Daha büyük ve dikine olması gerektiğini düşünüyorum. Tabii bu kişisel bir bakış açısı. Beğenenlerde fazlasıyla olacaktır. Aracın sürtünmesini azaltarak aerodinamik performansını artırması için ince yapılı farların alt bölgesi açık bırakılmış. Bu duruma katkı sağlayan diğer detay bagaj spoyleri. Hava akışını optimize etmeye yardımcı olduğunu söyleyebiliriz. Parlak siyah kaplamalı ve krom kaplı çift egzoz çıkışı arka bölümde dikkat çekiyor. HR-V’den 50 mm daha geniş ve CR-V’den 61 mm daha alçak olan modelde standart olarak 18 inç alüminyum alaşımlı jantlar bulunuyor.

İç mekanda kalite sabit. Civic modeli ile benzerlikler taşıyan iç mekanda kapı içleri için özel uğraşılmış. Üç boyutlu tasarımı ve parlak görünmesi için özel bir materyel kullanılmış. Konfor konusunda iç mekanda sorun yok. Görüş açısı çok iyi. Ön camda silecekler gizlenmiş. Yolu tablo gibi görüyorsunuz. İç mekanda yumuşak malzemeler kullanılmış. ZR-V’ye özel olarak geliştirilen bölünmüş katmanlı orta konsolda vites seçici ve park freni düğmesi en ergonomik şekilde konumlandırılıyor. Metal kulakçıklar e:HEV’in rejeneratif fren yoğunluğunu kontrol ederken; üç kollu ısıtmalı deri direksiyon üzerinden ses, telefon, hız sabitleme ve araç bilgileri seçme gibi işlevlere ait kontroller kullanım kolaylığı için yer alıyor.

Tamamen dijital 10,2 inçlik TFT ekran çok sayıda araç bilgisini sürücüye net bir şekilde iletmesiyle öne çıkarken; kabin içerisindeki genişlik algısını artırmak için yatay mimari tasarımı uygulanan ön konsolun ortasında 9 inçlik dokunmatik multimedya ekran yer alıyor.  6 inçlik yeni nesil göz hizası gösterge paneli (Head Up Display) sayesinde hız, Honda SENSING özellikleri ve gelen çağrılar gibi öncelikli bilgiler ön cama yansıyor. Android Auto ve kablosuz Apple CarPlay ile uyumlu bilgi eğlence sistemi sunulan ZR-V’de 4 adet USB girişi ve kablosuz akıllı telefon şarjı yer alıyor. Yolcuların kaliteli müzik dinleyebilmesi için aracın birçok farklı noktasına yerleştirilmiş 12 hoparlörü bulunan BOSE ses sistemi de ZR-V’de öne çıkan özelliklerin başında geliyor. İç mekandaki ferahlığı, konforlu yolculukları desteklemek üzere tasarlanan 11 farklı saklama alanı tamamlıyor. Elektrikli bagaj özelliği bulunan Honda ZR-V’de zemin altı depolama alanıyla birlikte 380 litre bagaj hacmi sunulurken; arka koltukların katlanmasıyla ek 921 litre ile toplam 1301 litre alan elde ediliyor. Honda’nın Akıllı Güç Ünitesinin (IPU) en güncel versiyonu da kompakt boyutları ve azaltılmış ağırlığı ile bagaj alanının altında yer alıyor. Salt bir şekilde bagaj hacmini ele alırsak böyle bir modele göre bence biraz düşük hacim sunuyor.

İddialı tüketimin kaynağı hibrit teknolojisi

Hibrit teknolojisinde Honda markası iddialılardan. Zaten bu teknolojide Japonların eli güçlü. ZR-V e:HEV için de durum farklı değil. Bu konuda iddialı. Yenilenen hibrit sistemi ile 2.0 litre dört silindirli direkt enjeksiyonlu Atkinson çevrimli benzinli motoru bulunuyor. İki elektrik motoru var. Bunlardan biri jeneratör görevini üstleniyor. Elektrik motoru 184 HP (135 kW) güç ve 315 Nm tor üretiyor. 0-100 km hızlanmasını 8 saniyede tamamlayan modelin ortalama yakıt tüketimi (WLTP) 5.8 lt/100 km. Aracı kullanırken siz bir müdahale yapmıyorsunuz. İhtiyaca göre elektrikli, hibrit ve benzinli sürüş geçişini sistem yapıyor. Normal, Spor ve Eko sürüş modlarına yeni eklenen Kar modu bulunuyor. Konforlu bir sürüş sunan modelin direksiyon tepkileri oldukça iyi. Kendinden emin bir sürüş vaadinde bulunan modelin test sürüşünü İstanbul’da daha uzun yaptığımızda daha iyi sonuçlar elde edeceğimiz aşikar. Bu bir lansman ve kısa süreli bir sürüş yaptım diyebilirim.

Donanım zengini

Yeni ZR-V’de donanım konusunda yüzünüz gülebilir. Honda Sensing teknolojilerini standarnt olarak sunuyor. Fazlasıyla kapsamlı güvenli sürüş özellikleri bulunuyor. Honda mühendisleri tarafından geliştirilen ön gövde yapısı Advanced Compatibility Engineering ACE™ teknolojisi sayesinde önden çarpışma enerjisini absorbe edip dağıtarak kabine aktarılan kuvvetin azaltılması sağlanıyor. Buna ek olarak i-SRS teknolojisini içeren 10 hava yastığı sayesinde ZR-V’de güvenlik ön plana çıkıyor. Geniş güvenlik teknolojileri kapsamında; Çarpışma Hafifletici Fren Sistemi, Şerit Takip Uyarı Sistemi ile entegre olarak Şeritte Tutma Asistanı devreye giriyor. Trafikte Sürüş Asistanı ve güncellenen Trafik İşareti Tanıma Sistemi yol işaretlerinin yüzde 90’ından fazlasını algılayıp bunları gösterge paneline aktarıyor. Yorgunluk Uyarı Sistemi sayesinde uzun yolculuklarda uyarılan sürücülerin farkındalıkları artıyor. Sunduğu güvenli sürüş işlevleri ile Honda ZR-V, sürücü ve yolcular için hem keyifli hem de güvenli bir yolculuk deneyimi sunuyor.

Yeni ZR-V Türkiye’de 2 milyon 625 bin TL’den satışa sunuldu. En büyük dezavantajı kuşkusuz fiyatı. Ülkemizdeki vergi matrahlarının kazabına uğrayan modelin bu fiyatlarla çok fazla şansı olacağını düşünmüyorum. Zaten markanın da bu model özelinde büyük hedefleri yok, olacağını da zannetmiyorum.

TEKNİK ÖZELLİKLER

Motor 2.0L i-MMD Hybrid
Motor tipi i-MMD (Intelligent Multi-Mode Drive)
Yakıt Sistemi PGM-FI (Programlanmış Yakıt Enjeksiyon Sistemi)
Çap ve strok (mm) 81 x 96,7
Hacim (cc) 1993
Sıkıştırma oranı 13.9 +/- 0.26
Benzinli motor maksimum güç 105 kw (143 PS) 6.000 d/d
Benzinli motor maksimum tork 186 Nm 4.500 d/d
Elektrik motoru maksimum güç 135 kW (184 PS)
Elektrik motoru maksimum tork 315 Nm
Frenler Ön: Hava soğutmalı disk / Arka: Disk
Süspansiyon Ön: Viraj demirli ve helezonlu MacPherson amortisör
Arka: Çok noktadan bağlantılı bağımsız süspansiyon, viraj denge çubuklu
Şanzıman E-CVT – Elektronik Sabit Hızlı Şanzıman
Çekiş 4X2 Önden Çekiş
Maksimum sürat (km/s) 173
Hızlanma 0 – 100 km/s (sn) 8
Ağırlık* (kg) 1639
Lastikler 225/55 R18
Yakıt deposu (L) 57
Bagaj hacmi** (L) 380
Bagaj kapasitesi – Arka koltuk yatık tavan hizası (L) 1301
Ebatlar
Uzunluk (mm) 4568
Genişlik (mm) 1840
Genişlik – aynalar dahil (mm) 1898
Yükseklik (mm) 1620
Aks mesafesi (mm) 2657
Ön tekerlek izi (mm) 1595
Arka tekerlek izi (mm) 1615
Yakıt Tüketimi***
Düşük (L/100km) 4,9
Orta (L/100km 4,6
Yüksek (L/100km) 5,3
Çok Yüksek – (L/100km) 7,3
Birleşik (L/100km) 5,8
Birleşik CO2 emisyonu (g/km) 132
CO2 emisyon aralığı (g/km) 104-165
*Aracın yürür vaziyetteki kütlesi (kg)
** VDA’ya göre arka koltuklar dik pozisyondayken bagaj zemini altındaki depolama alanı dahil bagaj hacmidir.
***EU 2017/1151 ölçüm metoduna göre, ideal şartlarda elde edilen WLTP test değerleridir.
(Emisyon Seviyesi: Euro 6/AP). Belirtilen yakıt tüketimi, kullanım koşullarına göre farklılık gösterebilir.
Honda, otomobillerin model, donanım, aksesuar, teknik özellik ve renklerinde önceden
haber vermeksizin değişiklik yapma hakkını saklı tutar. Broşürde görülen modellerle (gerek donanım gerekse renk) Türkiye’de satışa sunulan modeller arasında farklılıklar olabilir.
Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.