YAZI: AYKUT ÖZDEK
EYLÜL 2023’TE MARKA LANSMANINI GERÇEKLEŞTİRE BYD (BUILD YOUR DREAMS) MARKASI, KASIM AYI İTİBARİ İLE İLK MODELİNİ TÜRKİYE’DE YOLLARA ÇIKARDI. BYD ATTO 3 ARTIK TÜRKİYE’DE.
Dünyanın lideri! Tabii bu liderlik “Elektrikli modeller” için diyebiliriz çünkü BYD’nin uzmanlığı bu. Elektrikli araçların pilleri mühim. BYD, kendi pilini üretiyor, hatta üretmekle kalmıyor birçok farklı markaya da bu konuda hizmet veriyor. Bu güç de onu Dünyada önemli bir klasmana koyuyor. Türkiye’de Eylül 2023’te marka lansmanını gerçekleştiren BYD, Kasım ayı itibari ile ilk modelini Türk tüketicisi ile buluşturdu. Bunun için yapılan lansmana katıldım BYD Atto 3 modelini kullanma fırsatı buldum.

İnanılmaz bir talep var
Eylül’de marka lansmanı yapıldı ve Kasım ayındaki model lansmanında, BYD Genel Müdürü İsmail Ergun 22 binin üzerinde talep aldıklarını dile getirdi. Bu inanılmaz bir rakam. Bu talebin yarısını da Atto 3 modeli oluşturmuş. Sadece bireysel başvurular değil, “elektrikli dünyaya” geçiş yapmak isteyen kurumsal firmalardan da büyük talep görmüş Atto 3. Lansman fiyatı 1.590.000 TL olan modelin fiyat avantajı da var gibi. İstanbul’da iki, Ankara ve İzmir olmak üzere toplamda 4 bayii ile başlayan BYD, önümüzdeki sene için bayii sayısını 20’nin üzerine çıkaracakmış. Bu konuda ciddi bir çalışma içerisindeler. Kısa sürede Türkiye’de dengeleri bozacakları kesin! 2023 yılında 1500 adetlik satış hedefleri bulunan markanın 2024 yılı için hedefi 10 bin adet! Kredi konusunda da BYD Kredi adı altında kendi finans sistemlerini de devreye alıyorlar.
“5Yıldızlı Atto 3”
BYD Atto 3 sportif bir aile SUV’u olarak sunuluyor. Özellikle iç mekanda ya çok seveceğiniz ya da “bu ne ya” diyeceğiniz detaylar var. Kabin içi spor ve müzik temalarından ilham alınarak tasarlanmış. Havalandırma ızgaraları ağırlık plakalarına benzetilmiş. Orta konsolda ise koşu bandından esinlenilen bir tasarım kullanılmış. Vites kolu ise kettlebell şekline sahip. Geniş ve ferah bir iç mekana sahip. Özellikle tuş takımları, havalandırmalar, kapı açma kolları vs. dikkat çeken detaylar. Kapı kolları bir kolon üzerinde konumlandırılmış ve farklı. Kapı içlerinde saklama alanı bölmesinde üç adet “gital teli” gibi gergin ip ya da tel var. Baya baya gitar çalabilirsin yolda giderken. BYD’nin olayı kuşkusuz pil teknolojisi. Blade Batarya adını verdikleri bir pil üretim teknolojisi var.
Bu sistem, e-Platform 3.0, 8’i 1 arada güç aktarma ünitesi teknolojisi ile sunuluyor. Güvenli ve uzun ömürlü bir pil kullanımı vaadinde marka. Bu batarya ile 1 milyon kilometreden daha fazla kullanıma denk gelen 3 bin kez şarj sunuluyor. Daha doğrusu 3 bin şarj edildiğinde dahi performansının yüzde 80’inden fazlasını koruyor. Euro NCAP ve elektrikli modeller için ayrıca yapılan Green NCAP testinden de 5 yıldız alan model, Avrupa’da farklı ülkelerde “Yılın Elektrikli Otomobili” seçilmiş. İç mekanda farklı tasarım hatlarına sahip modelin en dikkat çeken özelliği ise elektrikli dönen 15.6 inç multimedya ikranı. Direksiyon üzerindeki bir tuş ya da kendi üzerindeki bir tuş ile yatay ya da dikey olarak kullanılan ekran dev gibi. Panaromik cam tavanı ve elekrtikli bagaj kapağı ve spor vegan deri ön koltuklar da Atto 3’ün önemli detaylarından.
“Ejdarha Yüzü”
İç mekandaki hareketlilik dış tasarımda da kendini gösteriyor. Ön bölümden dikkat çeken bir tasarıma sahip. Ünlü Alman otomobil tasarımcısı Wolfgang Egger’in imzasını taşıyan model, global pazar için tasarlanmış. Ön ve arkada kendini fazlasıyla fark ettiren bir tasarımı var. Markanın “Ejderha Yüzü” olarak tanımladığı bir tasarım dili kullanılmış. Öndeki tasarım detayları bu benzetmeye atıfta bulunuyor. Arka tasarımda da boylu boyunca uzanan stop lambaları şık görünüyor.
Performanslı bir güç ünitesi
Tasarım detayları açısından sportif ve eğlenceli bir mizahı olan BYD Atto 3’ün performansı da dikkat çekici. Modelin 0.29 Cd rüzgar direncini aerodinamik bir tasarımla birleştirince ortaya güzel sonuçlar çıkmış. 60.4 kWh bataryası ile 204 HP güç (150 kW) ve 310 Nm tork sunuyor. Bu kombinasyonla 0-100 km/s hızlanması sadece 7.3 saniye. WLPT ölçümlerine göre ortalama 420 km menzil sunan modelin pili, DC şarj ile yüzde 30’dan yüzde 80’e sadece 29 dakikada şarj oluyor. Eco, Normal ve Sport olmak üzere üç farklı sürüş modu sunan Atto 3 modeli ile birlikte ilk 1500 müşterisine Eşarj’dan avantaj sunuluyor. Yapılan iş birliği ile BYD sahipleri 31 Ocak 2024 tarihine kadar Eşarj istasyonlarında yüzde 20 indirim hakkına sahip olacaklar.
BYD Atto 3, 4,445 mm uzunluğa sahip bir model. Genişliği ise 2,050 mm. Aks mesafesi 2,720 mm olan modelin yüksekliği ise 1,615 mm. 440 litrelik bagaj hacmi koltuklar yatırıldığında 1,338 litreye kadar çıkıyor. Türkiye’de en üst donanıma sahip Design paketiyle sunulan Atto 3, elektrikli açılabilir panoramik sunroof, elektrikli bagaj kapağı, 18 inç alaşım jantlar, sürdürülebilir vegan deri direksiyon ve koltuklar, elektrikli ayarlanabilir sürücü ve ön yolcu koltuğu, ısıtmalı ön koltuklar, müzik ritmine duyarlı çok renkli ambiyans aydınlatması, 15.6 inç elektrikli dönebilir multimedya ekranı, 8 hoparlörlü ses sistemi, sesli komut sistemi ve akıllı telefon kablosuz şarj özelliklerini standart olarak sunuyor.
Bu arada geleneksel anahtarın yerini alan NFC Kart da bu modelde sunuluyor. Aracın sol dikiz aynasında yer alan NFC alanına kartı okuttuğunuzda aracı açmak ve kapatmak mümkün oluyor.
Ülkemizde adı geçmeye başladığından beri fazlasıyla ilgi gören, merak edilen marka BYD’nin bu ilk modeli de çok ilgi göreceği kesin. 2024 yılı BYD’nin yılı olabilir mi? Bunu zaman gösterecek.