LANSMAN: TOYOTA C-HR / YAZI: AYKUT ÖZDEK
MARKALAR İÇİN BAZI MODELLER ÖNEM ARZ EDER. YÜZLERİ UNUTULMAZ. TOYOTA İÇİN DE C-HR MODELİ BİRAZ ÖYLE. HEP AKILDA KALIR BİR HALİ VAR. TOYOTA C-HR YENİ NESLİ İLE SATIŞA SUNULDU.
Yıllar önce başlayan SUV savaşları markaların bu segmente farklı bakış açıları ile yaklaşmasıyla farklı bir boyut kazandı. Genişlik, güç ve işlevselliğin yanına “ikonik” tasarımlar da eklendi. Toyota’da C-HR modeli ile bu alanda hatırı sayılır bir kitleye ulaştı. C-HR, farklı tasarım dili ile ilk günden itibaren dikkatleri üzerine çekmeyi başarmış bir model. Şimdi daha da dikkat çekecek çünkü yenilendi. Üstelik Toyota’nın en yeni hibrit teknolojisi ile geldi.
Türkiye’de üretilip Dünyaya satılıyor
Toyota C-HR’nin tasarımı, yenilikleri gibi özelliklerden önce Türkiye’de üretilmesi ayrı bir gurur. Bu yüzden yenilenen C-HR lansmanında marka yetkililerinin de ayrı bir heyecan vardı. Keyifli bir lansman ile Türk basınına tanıtılan C-HR’yi kullanma şansına sahip oldum.
Tasarım olarak zaten farklı bir havası vardı. Daha da farklı olduğu kesin. Şık ve net bir imaja sahip olmuş. Seri üretim değil de fuarlarda gösterilen konsept araçlar havasında. İddialı tasarımı ile bunu bize söyletti. SUV olmasına rağmen coupe tasarım formu ile hep konuşuldu. Yeni neslinde bu detay daha da belirginleşmiş desek yanlış olmaz. Marka değimiyle “Süper Coupe” olmuş. Model, Prolofue konseptinin tasarım temasına sadık kalınarak üretilmiş. Parabola tasarımlı LED ön farlar ön yüzdeki ifadenin mimarı. Sert ve keskin hatları ile agresif bir görüntüsü mevcut. Profilden bu keskinliği daha net görebiliyoruz. Gizlenen kapı kolları sayesinde hem aerodinamisine etki sağlanmış hem de bütünsel bir tasarım oluşturulmuş. Gövde de kullanılan çift renk kombinasyonu “ikonik” kelimesini perçinlemiş. Bu arada çift renk gövde tasarımı ilk defa Yeni Toyota C-HR’de sunulmuş. 19 inç alüminyum alaşımlı jantlar dinamik görüntüsünü desteklemiş. Arka bölümde de bu devam etmiş. LED arka stoplar ve ortasındaki Toyota C-HR imzası çok şık. C-HR, 4362 mm uzunluğa, 2640 mm aks aralığına, 1558 mm yüksekliğe ve 1832 mm genişliğe sahip. Bagaj hacmi ise 11 litre artarak 388 litreye çıkarılmış.
İç mekan ciddi elden geçmiş
Direksiyon başına geçtiğimde selefi ile kıyaslayacağım en önemli detay baş mesafesi. İlk defa Toyota’da perdesiz teknolojili ve termal yalıtımlı panoramik cam tavan sunuluyor. Geleneksel olarak sunulan cam tavanlara göre 5 kg daha aracı hafifletiyor. Üstelik baş mesafesinde de 3 cm’lik avantaj sağlıyor. Cam tavan sayesinde iç mekan o eski basık halinden kurtulmuş. Ön bölüm tamamen sürücü odaklı tasarlanmış. Sürüş pozisyonu optimal derecede iyileştirilmiş. Dijital kokpit oluşturulmuş. Standart olarak sunulan 12.3 inç tamamen dijital bir gösterge ekranı var. Yine standart olarak sunulan 12.3 inç dokunmatik multimedya ekranı bulunuyor. Akıllı telefonlarınızı hızlı bir şekilde bağlayabiliyorsunuz. Ön cama yansıtmalı renkli gösterge ekranı, standart kablosuz şarj ünitesi teknolojik hareketler. Dijital dikiz aynası ise geri görüş için çok faydalı ama alışmak gerekiyor. Toyota C-HR ile sunulan “shift by wire” elektronik vites ve elektronik park freni Toyota ürün gamında bir ilk. Kabin içinde müzik keyfinizi de üst seviyeye çıkarmak için 9 hoparlörlü JBL ses sistemi bulunuyor. Toyota C-HR için özel olarak geliştirilen bu sistem sayesinde pürüzsüz bir müzik keyfi sunulmuş.
5. nesil hibrit sistem
Toyota denilince akla tabii ki “hibrit” teknolojisi geliyor. Bu konuda eline su dökebilen yok desek yeridir. Yeni C-HR ile birlikte en son geliştirilen 5. nesil 1.8 litre hibrit teknolojisi kullanılmış. 140 HP güç üreten C-HR’nin 0-100 km hızlanması 9.9 saniye. Yakıt tüketiminde de tüm modellerinde iddialı olan Toyota, Yeni C-HR ile de bu durumu sürdürüyor. WLPT ölçümlerine göre ortalama yakıt tüketimi 4.8 lt/100 km. Gücü artmasına rağmen yakıt tüketim değerleri artmamış. Sadece yakıt tüketimi değil, 108 g/km’lik CO2 emisyon değerleri ile de dikkat çekiyor.
En alt donanım bile zengin
Yeni Toyota C-HR Hybrid, Türkiye’de Passion, Passion X-Sport ve Passion X-Style olmak üzere üç farklı premium donanım seçeneğiyle tercih edilebiliyor. Başlangıç seviyesi Passion olmak üzere tamamen üst seviye donanımlarla dikkat çeken Toyota C-HR’ın tüm versiyonlarında Perdesiz Panoramik Cam Tavan, Parabola Tasarımlı Led Ön Farlar, Toyota C-HR İmzalı LED Arka Farlar, “shift by wire” elektronik Vites, 12.3 inç Multimedya Ekranı, 12.3 inç Dijital Gösterge Paneli, Entegre Navigasyon, Kablosuz Şarj Ünitesi, ve Toyota Safety Sense 3 gibi özellikler standart olarak yer alıyor. Passion X-Sport donanımında ise 19 inç Alüminyum Alaşımlı Jantlar, Siyah Tavan, Elektrikli Bagaj Kapağı, Gelişmiş Ambiyans Aydınlatma Sistemi, Vegan Deri/Kumaş Spor Koltuklar, Elektrikli Ayarlanabilir Hafızalı Sürücü Koltuğu, Isıtmalı Sürücü/Yolcu Koltuğu, 360 Derece Panoramik Görüntü Monitorü, Gelişmiş Otomatik Park Sistemi ve Akıllı Şerit Değiştirme Asistanı gibi özellikler de sunuluyor. Yeni Toyota C-HR’ın en üst donanım seviyesi olan Passion X-Style’da, Passion X-Sport’a ek olarak Çift Renk Gövde, Amber Renk ikişli Premium Deri Spor Koltuklar, 9 Hoparlörlü JBL Premium Ses Sistemi, Direksiyon Isıtma, Dijital İç Dikiz Aynası ve Ön Cama Yansıtmalı Renkli Göstergeler yer alıyor.
Yeni Toyota C-HR’ın renk seçenekleri arasında ise Amber, Kristal Gümüş Gri, Galaksi Beyazı, Pasifik Mavi, Egzotik Kırmızı ve Ametist Moru gibi aracın çekiciliğini artıran birçok farklı seçenek bulunuyor.
Güvenlik konusu fazlasıyla ciddiye alınmış
Yeni Toyota C-HR, Toyota Safety Sense 3, Park Asistanı ve Sürüş Asistanlarını entegre eden T-Mate güvenlik özellikleriyle sınıfının en gelişmiş ve kapsamlı sistemini sunuyor. Kapsamı daha fazla artırılan güvenlik özellikleri, kaza riskini azaltırken sürüş destek asistanı sistemleriyle, keyifli ve güvenli bir sürüş deneyimi sunuyor. Yeni Toyota C-HR Hybrid, düşük hızlarda kazaları önlemeye yardımcı sistemiyle birlikte, Ön Çarpışma Önleyici (PCS), Adaptif Hız Sabitleme Sistemi (ACC), Otomatik Yanan Uzun Farlar (AHB), Akıllı Şerit Takip Sistemi (LTA), Acil Durum Sürüş Durdurma Sistemi (EDSS), Geri Görüş Kamerası, Güvenli Çıkış Asistanı, Geri Manevra Uyarı Sistemi ve Kör Nokta Uyarı sistemi gibi kapsamlı bir paket sunuyor. Toyota C-HR ile her koşulda sürüş daha eğlenceli, konforlu ve güvenli hale getirildi. Yeni modelde sunulan Gelişmiş Otomatik Park Sistemi, segmentinde ilk kez bu kadar kapsamlı olarak sunuluyor. Hem L hem paralel park manevralarında direksiyon, vites değişimi, gaz ve fren kontrollerini tamamen kendi kendine yapabiliyor. Bu da özellikle şehir içi kullanımlarda Toyota C-HR’ın pratikliğini artırıyor. Segmentinde ilk kez Toyota C-HR’da sunulan Akıllı Şerit Değiştirme Asistanı, sinyal verildiğinde otomatik olarak şerit değiştirme işlemini tamamlayabiliyor.