Spread the love
LANSMAN: YENİ HYUNDAI SANTA FE  /  YAZI: AYKUT ÖZDEK / İZMİR

BAZI MARKALARIN MODELLERİ BİRBİRİNE BENZER. HYUNDAI İÇİN BU DURUM BİRAZ FARKLI. AİLENİN EN BÜYÜKLERİNDEN SANTA FE’NİN YENİLENMİŞ HALİ ÇOK FARKLI. YA ÇOK SEVERSİNİZ YA DA..

Son yıllarda Hyundai modellerinin tasarımları fazlasıyla konuşulur oldu. Özellikle Ioniq serileri adından sıkça söz ettiriyor. Elektrikli modeller dünyasında hem tasarım hem de teknik özellikleri itibari ile iyi bir konumda. Türkiye’de de başarısını sürdürüyor. Tasarım konusundaki bu hızlı yükselişi sebebi ile Yeni Santa Fe çok merak ediliyordu. Eylül ayında İzmir’de yapılan basın lansmanında yakından görme şansına sahip oldum.

Ya çok seversin ya da az

Bazı modellerin ortası yoktur. Yeni Santa Fe işte tam da böyle bir araç. Önden baktığınızda fazlasıyla şık görünüyor. Markanın diğer modellerinde alışık olmadığımız bir yüzü var. Kubik tasarım adı verilen bu halin Yeni Santa Fe’ye yakıştığını söyleyebilirim. Aracın 100’den fazla bölgesinde “H” logosu göndermesi mevcut. Santa Fe’nin önden bakıldığında da bu detaylar karşımıza çıkıyor. Arka tasarım için ise biraz daha temkinli olabilirim. Ya çok sevebilirsiniz ya da nefret edebilirsiniz. Bir kutu gibi görünüyor. Arka stoplar biraz aşağıda konumlandırılmış. Bu yüzden devasa bir bagaj kapağı gibi duruyor. Üzerinde kocaman bir Hyundai logosu ve yine kocaman puntolarla yazılmış “SANTA FE” logosu zaten kafa karıştıran arka tasarımı iyice kaosa sürüklemiş gibi. Belki bu model ismi sağ altta daha minimalist olsa bu kadar göze batmayacak arka tasarım. Bir MPV gibi duruyor desem yanlış olmaz. Bu göreceli bir durum. Kim bilir belki siz beğenebilirsiniz.

Premium hissettirmiyor, Premium

İç mekan gerçekten ayrıca konuşulacak özelliklere sahip. Bir kere çok geniş ve havadar. Direksiyonda oturduğunuzda heybetini anlayabiliyorsunuz. Gerek güvenlik özellikleri gerekse diğer detaylar ile Premium bir modelde olduğunuzu düşündürüyor. Tabii ki Hyundai “Premium” bir marka değil. Ama Santa Fe fazlasıyla iyi görünüyor. İki tane 12,3 inçlik ekran yeni iç mekan dünyasına ayak uydurmuş durumda. Dokunmatik ekranların geri bildirimi oldukça iyi. Grafikler de öyle. Kokpitin orta alt bölümünde yer alan 6,6 inçlik klima kontrolü de kendie özel bir dijital ekrana sahip. Bunun dışında kumanda ekipmanları “tuşlu” olarak konumlandırılmış. Bazı özelliklerin ekranda değil de eski usulde olmasını sevdim. Orta konsolda devasa bir alan var. Vites kolu direksiyon arkasında olduğu için kazanılan alan çok iyi değerlendirilmiş. Kablosuz şarj özelliği bir değil iki tane. Yani iki telefonu yan yana kablosuz şarj edebiliyorsunuz. Ortada bulunan kol dayama ve saklama alanı farklı tasarımı ile dikkat çekiyor. Hem ön hem de arkadan açılan bu alan iki tarafa birden hizmet ediyor. Görüş mesafesi çok iyi. Bu arada motor kaputunu en uç noktasına kadar görüyorsunuz. Bunu özlemişiz. Araç içi sürüş esnasında çok sessiz. Dış dünya karmaşası içeride yok. İçerisi stüdyo daire genişliğinde. 7 kişilik oturma düzenindeki tüm yolcular konforlu bir şekilde seyahat edebilir.  Ön konsol, kapı içleri ahşap kaplama ve yumuşak malzeme ile kaplanmış. Kalite hissi yüksek. Normalde ahşap görünümlü dediğimiz bazı durumlar iyi olmayabiliyor. Santa Fe’nin malzeme kalitesi gerçekten üst seviyede. Uzun dingil mesafesi ve üçüncü sıra koltuklarda seyahat edecekleri düşündüğümüzde arka görüş sorun olabilir. Santa Fe bunu da çözmüş. Dijital Dikiz Aynası özelliğini bir tuş ile kullanabiliyorsunuz. Dikiz aynası, arka bölüme yerleştirilen bir kamera sensörü ile gerçek zamanlı arka görüntüleri aynaya yansıtıyor. Ön cama yansıyan 12 inçlik Head-Up Display yani sanal gösterge paneli güvenliğiniz ile birlikte konforunuzu destekleyen başka bir özellik. Güvenlik demişken! 10 adet hava yastığını iç mekanda barındırıyor.

Santa Fe’nin 628 litre bagaj hacmi bulunuyor. Arka sıra koltukları yatırdığınızda 2.253 litrelik bir hacim elde edebiliyorsunuz. Yüksekliği ayarlanabilen akıllı elektrikli bagaj kapağı yükleme ve boşaltmalarda işinizi kolaylaştırıyor. Arka bölümde 220V güç çıkışı ile birlikte 8 adet USB-C çıkışı bulunuyor. Bose Premium ses sistemi 12 adet yüksek performanslı hoparlör ile hizmet ediyor. Bu arada, Santa Fe aslında Kuzey Amerika pazarı için üretiliyor. Orada çok satan bir model ve Türkiye’de satılan versiyon ile orada olan aynı donanıma sahip. Yani farkımız yok Amerikalılardan. Bu yüzden tek donanım seçeneği ile geliyor. Bu yazıya sığmayacak kadar fazla gelişmiş güvenlik donanımlarına sahip. Hyundai Smart Sense adındaki güvenlik donanımları farklı sürüş ve park senaryolarında artırılmış güvenlik ve sürücü destek özellikleri sunuyor.

Hibrit teknolojisine sahip verimli motor

Yeni Santa Fe, 16 litrelik turbo beslemeli motor ve 1.49 kWh’lı bir bataryaya sahip elektrik motoru ile kombine edilmiş. 215 HP güç üreten bu birliktelik 367 Nm’lik tork değerine sahip. 0’dan 100 km hıza 9.8 saniyede ulaşıyor. Fabrika verilerine göre de ortalama 7.3 lt/100 km yakıt tüketiyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ile her yol koşulunda isteklerinizi karşılayabilecek bir model. Lansmandaki sürüşüm esnasında otoban, bozuk yol ve kısmen arazi diyebileceğimiz yerlerde bulunduk. Her yol koşulunda maksimum konfor hissettim diyebilirim. 6 ileri otomatik şanzıman ile desteklenen motorun hibrit teklonojisi, genel performansı artırmak için yeni bir soğutma tasarımı ve yüksek verimli kalıcı mıknatıs içeriyor. Ayrıca direksiyon arkasında bulunan vites kulakçıkları ile rejeneratif frenleme özelliği de bulunuyor. EV modellerinden aşina olduğumuz bu sistem ile enerjinin geri kazanımı sağlanıyor.

24 yılda 6 milyon adetten fazla satılan Santa Fe modeli, Hyundai markasının en önemli aktörlerinden desek yanlış olmaz. Yeni Santa Fe 3 milyon 955 bin TL’lik fiyat etiketiyle ülkemizde satışa sunuldu. Bakalım yeni yüzü ve özellikleri ile nasıl bir başarı sağlayacak…

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.