Spread the love

Skoda’nın Be segmentindeki önemli modeli Fabia yeni teknolojileri ve artan boyutları ile rakiplerine meydan okuyor.

Skoda’nın en önemli modellerinden biri diyebiliriz onun için. B sınıfındaki rekabette ciddi bir kitleye hitap eden modelin yeni yüzü oldukça ses getirecek gibi. 22 yılda 4,5 milyon adetten daha fazla satış gösteren Fabia, markanın en önemli modellerinden olduğunu her zaman kanıtlamış durumda. Selefine göre büyüyen Fabia daha sportif bir duruş sergiliyor. Keskin ön ve arka farları, iç mekanda artan teknoloji ve MQB-A0 platformunun artıları ile B sınıfında liste başını zorlamaya aday.

İlk üç nesli ile aynı ağırlığa sahip Yeni Fabia, 4108 mm uzunluğu ile ilk kez dört metre sınırını aştı. Selefine göre 111 mm daha uzun. Aks aralığı ise 94 mm artarak 2564 mm olmuş. 48 mm gibi önemli bir farkla genişliği de 1780 mm çıkmış. Rakiplerine göre zaten geniş bir iç mekan sunan Fabia yeni nesli ile bu farkı açıyor gibi. Rakamlardaki artış bagaj hacmine de sirayet etmiş. 50 litre artan hacim ile 380 litrelik bir bagaj alanı sunuyor. Koltukları katladığınızda ise 1190 litrelik bir hacim emrinize amade. Aerodinamik olarak optimize edilen jantlar ve ön tamponun altında aktif olarak ayarlanan soğutma panjurlarıyla yeni FABIA, B segmentinde bir rekor olacak şekilde 0.28 rüzgar direnci kat sayısına ulaşmayı başardı. Akıllı soğutma panjurları, 120 km/s hızda giderken yakıt tüketimini 100 kilometre başına 0.2 litre düşürdü.

Teknolojik kabin

Bilgi-eğlence sistemi, 9.2 inçe kadar çıkabiliyor. Son teknoloji sistemlerle birlikte FABIA’nın dijital göstergeleri ilk kez 10.25 inç olarak tercih edilebilecek. “Dijital Gösterfe Paneli” sayesinde sürücüler beş farklı temadan kendi tarzlarına uyanı seçebilecekler.

Öncekine nesle göre 94 mm daha uzun aks aralığıyla yeni FABIA, özellikle arkadaki yolcular için daha fazla yaşam alanına sahip. FABIA’da artan ferahlık hissi, yenilenen kabin detaylarıyla birlikte daha da ileriye taşındı. Yeni renkler, ambiyans aydınlatmaları ve konfor özellikleriyle birlikte FABIA çok yönlülüğü ve şık tasarımı bir araya getiriyor. Çok fonksiyonlu yeni nesil direksiyon simidi ise, tercihe bağlı olarak sportif üç kollu ve DSG şanzıman için vites kulakçıklarıyla birlikte sürüş keyfini artırıyor.

Daha üst segment araçlarda bulunan ısıtmalı ön cam ve ısıtmalı direksiyon gibi birçok özellik FABIA’da da tercih edilebilecek. Ayrıca yeni nesil FABIA’da, çift bölgeli Climatronic klima da yer alacak. Orta konsolun arkasına yerleştirilen hava kanallarıyla birlikte arkadaki yolcular için de konfor artırıldı. Yeni FABIA’da beşi tamamen yeni ve sekizi ilk kez FABIA’da olmak üzere 43 akılcı çözüm sunuyor. Bu sayede FABIA, günlük kullanımı kolaylaştıran dokunuşlarla öne çıkıyor.

Bir ŠKODA klasiği olan yakıt depo kapağındaki lastik derinlik ölçerli buz kazıyıcı, A sütununda otopark bileti tutucu, sürücü kapısının içerisinde şemsiye gibi detayların yanı sıra tamamen yeni Simply Clever özellikler de yer alıyor.

Orta konsolda kredi kartı veya otopark bileti için bir klips, kalem tutması için bir elastik bant yer alıyor. Ön koltukların arasında yer alan çıkarılabilir bardaklık ise daha fazla esneklik sağlarken şanzıman tünelinin üzerindeki alan arkadaki yolcular için küçük eşyalar için saklama gözü olarak kullanılabiliyor. Bagajda esnek ve katlanan bölmeler, opsiyonel panoramik tavan için katlanabilir güneş vizörü, akıllı telefon saklama gözleri, iç dikiz aynasında USB-C girişleri kullanışlılığı artıran özelliklerden sadece birkaçı.

İddialı yakıt tüketimi sunuyor

Yeni Fabia daha fazla motor seçeneğiyle birlikte düşük yakıt tüketimi sunacak. FABIA’da EVO nesil beş motor seçeneği yer alacak. Her biri Euro 6d emisyon standartlarına uygun olan motorlar, 1.0 litre ve 1.5 litre hacminde. 3 silindirli 1.0 litre motorlar, 65 HP, 80 HP, 95 HP ve 110 HP güçlerinde tercih edilebilecek. 1.5 litrelik dört silindirli motor ise 150 HP güç ve 250 Nm torka sahip olacak. Yeni FABIA motor seçeneklerine göre 5 ileri manuel, 6 ileri manuel ve 7 ileri DSG çift kavramalı otomatik şanzımanla eşleştirilecek. Aynı zamanda FABIA opsiyonel 50 litrelik yakıt deposuyla alınabilecek ve bu sayede WLTP çevrimine göre 900 kilometreden daha fazla menzil kat edebilecek.

Dokuz hava yastığı

Modüler MQB-A0 platformunun da sağladığı avantajlarla FABIA’nın torsiyonel sertliği de artırıldı. FABIA’da üstün özelliklerin yanı sıra ilk kez Seyahat Asistanı, Park Asistanı ve Manevra Asistanı yer alıyor. Seyahat Asistanı otomatik yönlendirme desteği sağlarken sadece tek tuşla aktif hale getirilebiliyor. 210 km/s hıza kadar çalışabilen Adaptif Hız Sabitleyici, öndeki araca göre hızını otomatik olarak ayarlıyor. Şerit Asistanı, FABIA’nın gerektiğinde otomatik yönlendirmeyle şeritte kalmasına yardımcı oluyor. Geliştirilmiş Kör Nokta Algılama Sistemi, 70 metre uzakta olan araçlara karşı sürücüyü uyarıyor. Park Asistanı ise 40 km/s hıza kadar çalışıyor ve direksiyonu otomatik olarak yönlendiriyor. Manevra Asistanı, park sırasında aracın önündeki ve arkasındaki engelleri tespit ederek otomatik fren uygulayabiliyor. Trafik İşaretleri Tanıma, Yaya ve Bisikletli Algılamalı Ön Asistan da FABIA’nın yeni özellikleri oldu.

Aynı zamanda yeni FABIA, sürücü ve ön yolcu, perde hava yastıkları ve ön yan hava yastıklarını standart olarak sunuyor. Opsiyonel sürücü diz ve arka yan hava yastıkları ile güvenlik seviyesi daha ileriye taşınarak dokuz hava yastığıyla donatılabiliyor.

 

 

 

Did you like this? Share it:

  1. Skoda markası yıllardır Türkiye’de çok sevilerek kullanılan, sorunsuz ve az yakıt tüketimi ile bilinen bir marka. Fabia modeline geldiğimizde herkesin genel yargısı çok güzel bir araç olduğu fakat iç hacminin rakiplerine nazaran çok daha küçük olmasından dolayı alıcıların geri durduğunu görüyoruz. Boyutlarında ve teknolojilerindeki iyileştirme ile araç pazarına keskin ve hızlı bir giriş yapacak ama burada Skoda’nın hamlesi çok önemli eğer ben de pastadan yiyeceğim düşüncesine kapılıp insanların alıştığı yani fiyat olarak rakiplerinden daha uygun olma durumundan ayrılırsa Fabia kaderine mahkum olarak yine çok sevilen fakat fiyatından dolayı tercih edilmeyen araba haline gelecek. Umarım Skoda doğru hamleler ile aracı piyasaya sürer ve trafikte bu güzelliği daha çok görmeye başlarız.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.