Spread the love

CX-5, tüm Mazda serisinde geliştirilen SKYACTIV teknolojisinin ilk defa kullanıldığı otomobil. Aynı zamanda markanın yeni “KODO yani Canlı Hareket” tasarım temasının kullanıldığı ilk otomobil olma özelliğini taşıyor…

SUV pazarındaki rekabet markaları farklı tasarım anlayışlarına itiyor. Hemen hemen her ülkede durum aynı. Fakat Avrupa’da işlevsellik daha ön planda. Mazda, Yeni CX-5 modeli ile kendi ürün gamında ilklere imza attığı gibi, farklı tasarım anlayışı ile SUV segmentinde ciddi bir rakip yaratmayı hedefliyor.

Markanın CX-5 ile ilgili yayınladığı özellikleri şöyle;

  • Mazda’nın karakteristik yaşam enerjisi ve çevikliği ile birlikte SUV araçlara özgü dayanıklılık ve işlevselliği yansıtan Mazda’nın yeni “KODO – Canlı Hareket” tasarım temasına dayalı çarpıcı tasarım.
  • Yeni “kanat imzasının” ızgara üzerinde yoğunlaştığı yeni nesil Mazda’nın yüzü: bir güç ve derinlik ifadesi.
  • Oyuntulu yan gövde ve çarpıcı ön çamurluklar gücü ve CX-5’in kaslı doğasını çağrıştırmaktadır.
  • Keskin kenarlı arka tasarımı ve keskin bir yakınlık mesafesine sahip arka camlarla tezat oluşturan arka çamurluklar, atletik yapıyı ön plana çıkarırken dayanıklılık ve zarafeti simgelemektedir.
  • Eğimli A-direği alt plakaları sağlam duruşa katkıda bulunurken, aynı zamanda sürücüye olağanüstü bir görüş alanı sağlamaktadır.
  • Yedi gövde rengi: Gökyüzü Mavisi (yeni), Tutku Kırmızısı (yeni), Alüminyum Grisi, Kutup Beyazı, Siyah Mika, Kristal Beyazı ve Metropol Grisi.
  • 17” ve 19” inç jantlar ile mevcuttur.
  • Tamponlar, aynı sağlamlığa sahip olmalarına rağmen konvansiyonel tamponlardan yaklaşık %20 daha hafiftir ve özel olarak geliştirilmiş reçine materyalinden üretilmiştir.

İç tasarım

  • Sağlam ve olgun iç tasarım CX-5’in incelikli sportifliğini yansıtmaktadır.
  • Sürücü tarafındaki dikey tasarım, özellikle de gösterge paneli üst konsolu ileri hareket hissi veren kokpiti andırmaktadır.
  • Göz alıcı direksiyon ve güçlü kontrol hissi sunmak üzere tasarlanmış direksiyon-üstü kumanda düğmeleri.
  • Gösterge paneli ve kapı döşemesinde kullanılan kaliteli yumuşak malzeme, direksiyon simidi ve kapı kollarında kullanılan parlak krom cila ile kontrast oluşturmaktadır.
  • Yeni hafif koltuklar, uzun mesafede olağanüstü konfor sunarken aynı zamanda üstün destek sağlamakta ve yolcuyu kavramaktadır.
  • İki renk seçeneği bulunan deri – sportif siyah ve parlak, kum rengi – veya siyah kumaş döşeme* ile üretilmektedir.

Güç Aktarma Organları

Mazda’nın tamamıyla yeni, yüksek verimli SKYACTIV güç aktarma organları serisinde iki motor ve iki şanzıman bulunmaktadır. Tüm bu unsurlar Mazda’nın gelişmiş i-stop rölanti durdurma sisteminde standart olarak bulunmaktadır.

2.2-litre common-rail SKYACTIV-D  dizel özellikleri…

  • 14:1 sıkıştırma oranı (dünyadaki en düşük sıkıştırma oranı)
  • iki kademeli turbo

İki versiyonda da mevcut olan özellikler:

  • Standart güç: 4.500d/d’de 110kW/150PS ve1.800-2.600d/d’de 380Nm
  • Yüksek güç (yalnız 4×4 modellerde): 4.500d/d’de 129kW/175PS ve 2.000d/d’de 420Nm

Yakıt tüketimi (karma) ve CO2 emisyonu:

  • Standart Güç

–   4×2 ve düz vitesli modellerde: 4,6l/100km ve 119g/km

–   4×2 ve otomatik vitesli modellerde:   5.3 l/100 km ve 139 g/km

–   4×4 ve düz vitesli modellerde: 5.2 l/100 km ve 136 g/km

–   4×4 ve otomatik vitesli modellerde: 5.5 l/100 km ve 144 g/km

  • Emisyon sınıfı: Euro 6
  • Yüksek Güç

–     4×4 ve düz vitesli modellerde: 5.2 l/100 km ve 136 g/km

–     4×4 ve otomatik vitesli modellerde: 5.5 l/100 km ve 144 g/km

  • Emisyon sınıfı: Euro 6
Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.