Spread the love

DACIA, SANDERO MODELİYLE B SEGMENTİNE HIZLI BİR GİRİŞ YAPMIŞTI. 2007 YILINDA YAPILAN BU ATILIM İLE SEKTÖRE GİREN MODEL B0 PLATFORMU ÜZERİNDE YÜKSELİYORDU. 2011 YILINDA MAKYAJLANAN OTOMOBİL GENÇLİK İKSİRİ İÇMİŞ GİBİYDİ. MODEL 2012 YILINDA İSE İKİNCİ NESLİNE KAVUŞTU. BU KEZ M0 PLATFORMU ÜZERİNDE YÜKSELEN SANDERO, ÖZELLİKLE STEPWAY DONANIMINDA EKLENEN DETAYLAR İLE CROSSOVER HAVASINA BÜRÜNÜYORDU. GEÇTİĞİMİZ GÜNLERDE AİLE OLARAK MAKYAJLANAN SANDERO ARTIK DAHA MODERN GÖRÜNÜYOR.

TASARIM

Dacia Sandero makyajın ardından tasarım anlamında daha iddialı hale gelmiş. Özellikle ön farların hemen yanlarına konumlandırılan LED gündüz aydınlatmaları, bu konuda en büyük destekçi. Ön ızgarası değişen Dacia Sandero, Stepway donanımında gelen krom çerçeveler ile bu alanı zenginleştirmiş. Bu detay yan aynalara ve sis farlarının çerçevelerine de yansımış. Bunlara ek olarak sis farlarını Stepway donanımında ancak standart olarak alabiliyorsunuz. Yan bölümde yine bu donanıma özel çamurluk eklentilerini görüyoruz. Model bu haliyle hafif arazi karakterini ön plan çıkarmış. Tavan rayları da onu heybetli gösteren bir diğer ayrıntı. Beş kollu ve karartılmış jantlar ise modelin sportif karakterini ön plana çıkarmış. Arka bölümde ise modelin stop tasarımı güncellenmiş. Derinlik katılan bu grup göze hoş geliyor. Dacia Sandero Stepway 4089 mm uzunluğa, 1761 mm genişliğe, 1555 mm yüksekliğe ve 2589 mm aks mesafesine sahip. Ambiance donanımına göre 20 mm uzun olan model, 36 m daha yüksek ve 28 mm daha geniş boyutlara sahip.

İÇ MEKAN

Dacia Sandero yeni bir iç mekanla bizleri karşılıyor. Burada en dikkat çekici detay direksiyon simidi. Dört kollu bu tasarım iç mekanı olgunlaştırmış. Ayrıca üzerine konumlandırılan kumandalar ile otomobilin bir çok opsiyonunu kontrol etme imkanını size sunmuş. Makyajla birlikte en belirgin değişim aynaların otomatik ayarlanabilir konuma gelmesi olmuş. Direksiyonun sol arka kısmında yer alan bir buton ile sağ ve sol ayanalar artık rahatlıkla ayarlanabiliyor. Bu detay sadece Stepway donanımında geliyor. Bir diğer değişim ise bolca eleştiri alan cam açma düğmelerinin kapı kollarına taşınması. Bu hareket ile model eleştiri oklarından kurtulsa da, arka camların açma kapama tuşlarının şoför tarafına taşınmaması hala bir eksi. Konsolun orta bölümünde 7 inç dokunmatik ekran yer alıyor. Opsiyon olarak gelen bu ekran geri görüş kamerası, yol bilgisayarı ve müzik sistemi olarak hizmet veriyor. Dokunmatik özellikli bu ekranda açma kapama ve ses açma kapama tuşu fiziksel olarak konumlandırılmış. Bunlarında dışında ufak bir ayrıntı ama korna sisteminin direksiyon arkasında yer alan kolun ucundan, direksiyon üzerine taşınması oldukça hoş olmuş. Önde ve arka sunulan baş ve diz mesafesi ise sınıf ortalamasının üstünde. Modelin bagaj hacmi ise 320 litre. Bu hacim rakiplerinin çoğundan üstün.

MOTOR VE PERFORMANS

Modelde Renault’un geliştirdiği 1.5 litre dCi motor bulunuyor. Motor seçeneklerinin en güçlüsü olan bu ünite 4000 d/d’de 90 HP güç, 1750 d/d’de ise 220 Nm tork değeri sunuyor. 6 kademeli Easy-R olarak isimlendirilen otomatik şanzıman ile kombine edilen model, 0-100 hızlanmasını 12 saniyede tamamlıyor. Modelin maksimum hızı 166 Km/s. Alt devirlerde yüksek torkun avantajı ile canlı kalan motor, üst devirlerde tipik bir dizel olduğunu hatırlatıyor. 6 ileri otomatik şanzıman geçişleri biraz sarsıntılı. Bazı noktalarda kararsız kalıyor. Ancak bu durum daha çok sıkışık trafikte yaşanıyor. Vitesler şanzıman kolu üzerinden seçilebiliyor. Manuel kullanımda geçiş hızı biraz daha iyi. Şanzımanın geçişleri biraz sarsıntılı ancak bu kombinasyon motor seçenekleri arasında en düşük yakıt tüketim değerine sahip. Fabrika verileri 3.8 litre olan bu seçenek ile biz testimiz sırasında 5.9 litrelik yakıt tüketim değeri elde ettik.

KONFOR VE YOL TUTUŞ

Dacia Sandero’da sert süspansiyonlara yer verilmiş. Yüksek karoser yapısının virajlarda yana yatma eğilimini azaltıyor. Ancak bu durum şehir içinde kasis ve çukur geçişlerini fazlasıyla hissettiriyor. Yol, rüzgar ve motor sesi optimum düzeyde engellenmiş. Virajlarda model sınırları zorlandığında önden kayma yaşatıyor. Buna ek olarak direksiyonun da hissizleşmesi test notlarımız arasına girdi.

YORUM – ALPER GÜLER

Dacia ailesi geçtiğimiz günlerde tamamen makyajlandı. Bu makyaj operasyonu ile modellerin bir çok eksiği giderilmiş. Model bu değişimleri yanı sıra otomatik vites kombinasyonunun olmayışıyla da rakiplerinden geri kalıyordu. Makyajla birlikte şanzıman seçeneğinin aileye eklenmesi büyük bir adım olmuş. Birde bunun dizel motorla kombine ediliyor olması oldukça iddialı. Şanzımanın geçişleri sarsıntılı. Bazı noktalarda da şaşırabiliyor. Ancak uzun yol kullanımlarında sorun teşkil etmiyor. Donanım listesinde yer alan eklentilerle birlikte model 70 bin TL seviyesini geçiyor. Artan ÖTV oranları modelin ön plana çıkmasını sağlıyor.

 

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.