Spread the love

BMW’nin “X yılı,” 2019 için tamamen yenilenen X5’in tanıtılmasıyla tam gaz devam ediyor. Hala oldukça tanıdık görünen büyük crossover, devasa krom böbrek ızgaraları ve agresif hava girişli sportif tamponuyla artık çok daha iddialı görünüyor. Yan tarafta ise daha keskin çizgilere yer verilen 2019 X5’in arka kapıların ortasında kırılan karakteristik bir çizgisi bulunuyor. Ön çamurluk havalandırmaları ve BMW’nin karakteristik “L” şeklinden vazgeçen zarif LED stop lambaları, yeni otomobilin göze çarpan diğer tasarım detayları. Arka tarafta ayrıca krom egzoz uçları ve bagaj kapağına monte edilen spoyler de dikkat çekiyor. Yeni X5 için bir kaç farklı tasarım paketi de müşterilere sunulacak. xLine versiyonunda mat alüminyum detaylara, fazladan krom detaylar ve 19 inç alaşım jantlar bulunuyor. M Sport modelleri ise daha farklı bir yoldan gidecek: Pakette gövde rengi bileşenler, daha geniş hava girişleri, parlak siyah detaylar ve 20 inç jantlar yer alıyor. Yeni X5’in boyu önceki modele kıyasla 36 milimetre uzamış, 66 milimetre genişlemiş ve 19 milimetre de yükselmiş. disney iphone x case Otomobilin aks aralığı da değişen ebatlardan nasibini alarak bir miktar uzamış. Evrim geçiren tasarım Devrim yapmak yerine evrim geçiren tasarım içeride de devam ediyor. Yeni X5, kabininde daha kaliteli malzemelere, yeni düğme gruplarına ve daha yüksek teknolojiye yer veriyor. iphone 7 phone cases blue Sürücüler yeni tip bir direksiyon simidinin arkasında oturacaklar ve karşılarında tamamen dijital bir gösterge grubu bulunacak. Gösterge panelinin yanındaki bilgi ve eğlence ekranı ise 12.3” ebadında ve geliştirilmiş menüler ile daha fazla kişiselleştirme seçeneği sunuyor. İç mekandaki diğer farklılıklar ise kromajlı havalandırma menfez çerçeveleri ile iklimlendirme ayarlarını gösteren ayrı bir ekran. İçerisi için ayrıca LED ambiyans aydınlatmalar ve ısıtmalı/soğutmalı bardaklıklar da opsiyonel olarak sunuluyor. Opsiyonlardan bahsetmişken; %30 daha geniş yüzeye sahip bir panoramik tavan ile dört bölgeli klima da isteğe bağlı sunulacak. Müşteriler yeni X5’lerini 20 hoparlörlü Bowers & Wilkins ses sistemi ve arka yolcular için iki adet 10.2 inçlik ekrana ve Blu Ray oynatıcıya sahip arka eğlence paketiyle de donatma seçeneğine sahipler. Teknolojik oyuncaklar tabii ki güzel detaylar, ancak insanlar crossoverları kullanışlılık için alıyorlar. Yeni otomobil müşterilerini bu konuda da mutlu edecek: Otomobil 645 litrelik bagajı, koltukların yatırılmasıyla 1860 litreye kadar yükselebiliyor. X5 bu jenerasyonunda da opsiyonel olarak üçüncü sıra koltuklar sunacak; ancak yedi kişilik SUV isteyenlerin X7’yi beklemeleri daha yerinde olabilir. Prömiyerle birlikte dört motor Otomobilin tanıtımıyla birlikte iki benzinli iki de dizel güç ünitesi sunuluyor. Giriş seviyesinde bulunan benzinli 6 silindirli ünite 3.0 litrelik hacme sahip ve 340 HP güç ile 450 Nm tork sunuyor. drake iphone 7 plus case Bu motor X5’i 5.5 saniyede 0’dan 100’e, son hız olarak da 243 km/s’ye ulaştırıyor. Daha kuvvetli bir X5 isteyen müşteriler için ise xDrive50i modeli bulunuyor: Kaputun altındaki 4.4 litrelik V8 462 HP güç ve 650 Nm tork değerleriyle otomobili 4.7 saniyede surağan halden 100 km/s’ye ulaştırıyor. Güçlü modelin son sürati ise 250 km/s’de limitli. Markaların ve devletlerin dizele yaklaşımı artık pek sıcak olmasa da BMW şimdilik bu ünitelerden vazgeçmiyor ve yeni X5 ile iki farklı dizel motor sunuyor. Giriş seviyesi dizel 3.0 litre hacimli ve 265 HP güç ile 620 Nm tork sunuyor. Dizel modellerin “esaslı” olanı ise X5 M50d’nin kaputunun altında. Dört turbolu 3.0 litrelik ünite 400 HP / 760 Nm değerlere sahip ve otomobili 5.2 saniyede 100’e hızlandırıyor. Son sürat ise yine 250 km/s’de limitli. Motor seçeneği fark etmeksizin tüm otomobiller sekiz ileri otomatik şanzıman vasıtasıyla motorlarının ürettiği gücü arkadan itiş temelli bir dört çeker aktarım sistemine gönderiyor. İlerleyen dönemlerde plug-in hibrit ile yüksek performanslı X5M versiyonları da aileye eklenecek. iphone 7 case leather card Yeni BMW X5 standart olarak Dinamik Amortisör Kontrolü sistemiyle donatılıyor. Model ayrıca dört tekerlekten yönlendirme ve sınırlı kaydırmalı arka diferansiyel de sunuyor. Müşteriler ayrıca havalı süspansiyon sistemini de isteğe bağlı olarak alabilecekler. Havalı süspansiyonla donatılan X5’ler, yükleme kolaylığı için alçaltılabiliyor, ya da arazi koşulları için 40 milimetre yükseltilebiliyor. iphone 7 phone cases apple silicone Arazi koşulları demişken; yeni otomobil tamamen yeni bir off-road paketi ile sunulacak. Paket yukarıda bahsedilen havalı süspansiyon ve kilitli diferansiyelin yanında gövde altı koruma panellerini içeriyor. Paketle gelen diğer ekstralar ise off-road’a yönelik göstergeler ve X5’in sürüş modlarını ayarlayan ekstra bir kontrol. Yeni X5 sürüş destek sistemlerini de esgeçmiyor. Şerit takip sistemi gibi tanıdık özelliklerin yanında Acil Durum Durma Sistemi gibi yeni özellikler de sunuluyor. Bahsettiğimiz durma sistemi, sürücü eğer medikal bir durumdan dolayı otomobili kullanamayacak duruma düşerse, yeni X5 kendi kendine güvenli bir şekilde durabilecek.

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.