Spread the love

2012 YILINDA YOLLARA ÇIKAN OPEL MOKKA, İSMİNİN SONUNA BİR ‘X’ KOYARAK YENİLENDİ. BU MAKYAJ OPERASYONUNA ÇOK GÜVENİYORLAR. BU GÜVENİ İSKOÇYA’DA DENEYİMLEDİK. EDINBURGH’DA YAPILAN DÜNYA LANSMANINDA YER ALDIK VE ARACI YAKINDAN İNCELEDİK…

YAZI: AYKUT ÖZDEK / EDINBURGH

B sınıfı SUV, diğer tanımı ile kompakt crossover’lar son zamanların en çok dikkat çeken otomobilleri. Fiat markası 500 modelinin sonuna bir X koydu ve farklı bir şekle büründü. Opel’de bu yolda ilerliyor fakat bir fark var. Çünkü Mokka 2012 yılından beri hayatta. Yani makyaj ile birlikte X harfini aldı ve daha ciddi bir hamle yaptı. Tasarımı değişti, özellikleri yenilendi. Bunları daha yakından görmek ve ilk sürüşünü deneyimlemek için İskoçya’nın Edinburgh şehrindeyiz. Öncelikle Mokka X Ekim ayının ortasında Türkiye’de satışa sunulacak. Makyajlanırken Mokka X ismini alan otomobil, ön bölümüyle markanın yeni tasarım diline kavuşmuş. Opel Astra ile gelen yeniliklere ayak uydurmuş Mokka X.

Daha köşeli ve ince tasarlanan AFL farlar ve yenilenen radyatör ızgarası bu yaklaşımı sağlamış. Sürüşe duyarlı AFL far sistemi özellikle uzun yolculuklarda konforu artıracak bir özellik. Zaten bu sistem Euro NCAP tarafından da ödüllü. Aracın yan tasarımındaysa hiçbir değişiklik olmamış. Hatta tavan rayı bile aynı kalmış. Arka kısımdaysa stopların iç tasarımı elden geçirilerek daha modern hale getirilmiş. Yine tamponda da küçük değişimler göze çarpıyor.
Aracın iç mekanı, Astra ile başlayan trende uygun olarak yenilenmiş. Öncelikle malzeme kalitesi belirgin düzeyde yükselmiş. AGR koltukların konforu gerçekten hissedilir derecede. Toplamda 400 km’lik bir sürüş gerçekleştirdim ve gerçekten konfor konusunda oldukça tatmin oldum. Bu koltuk sisteminin önemi büyük. Göstergelerin arasına donanıma göre 3.5 inçlik tek renk ya da 4.2 inçlik renkli bilgi ekranı gelmiş. Eskiden orta konsolun en tepesinde eklenti gibi duran multimedya ekranı yenilenmiş ve artık kokpite gömülü hale gelmiş. Donanıma göre 7 veya 8 inçlik boyutlarıyla kullanılan yüksek çözünürlüklü IntelliLink ekran Apple Car Play ve Android Auto desteğine sahip. Opsiyonel olarak Navi900 Navigasyon sistemi de satın alınabiliyor.
Aracın uzunluğunda tamponlardaki değişimden ötürü 3 mm’lik bir ufalma var. 2555 mm’lik aks aralığı ise değişmemiş. Ön bölüm yeterince geniş. Arkadaysa diz mesafesi sınırda. Alçalan arka tavan ise iç mekanda makyaj öncesi model gibi basık bir hava estiriyor. 356 litrelik bagaj hacmindeyse değişim yaşanmamış.
Yeni benzinli motor
Mokka X’in baz versiyonu 1.6 litre 115 beygir atmosferik-benzinli ünite olacak. 1.4 litre 140 beygir turbo-benzinli seçenekteyse 4×4 veya otomatik şanzıman opsiyonları bulunuyor. En güçlü benzinli ünite ise yeni 1.4 litre turbo 152 beygirlik seçenek olacak. Bu versiyonda otomatik şanzıman ve 4×4 çekiş bir arada sunulacak.
Dizel cephesindeki tek motor seçeneği ise 1.6 litre 136 beygirlik ünite olacak. Otomatik şanzıman veya 4×4 çekiş sistemi bu motorla tercih edilebiliyor.
Biz Edinburgh’da gerçekleştirilen dünya lansmanında Mokka X’in 1.6 litre dizel, 4 çeker, manuel şanzımanlı versiyonunu kullandık. Bu model fabrika verilerine göre 0-100 hızlanmasını 10.3 saniyede tamamlıyor. Beşinci viteste 80-120 hızlanması ise 10.5 saniye sürüyor. Genel anlamda ekonomik olan araç gerçekleştirdiğimiz sürüş boyunca 6.5 litrelik bir tüketim ortalamasına imza attı.
Mokka X’te akıllı dört tekerlekten çekiş sistemi sunuluyor. Bu sistem yol koşullarına göre gücü ön ve arka aks arasında yüzde 50 oranında dağıtabiliyor. Kalan zamanlarda güç tümüyle ön tekerleklere aktarılıyor. Doğru lastik kombinasyonuyla güzel işler çıkarabilecek olan bu sistem standart asfalt lastikleri ile sadece hafif arazi koşullarında ilerlenebilmesini sağlıyor. Araçta sunulan orta sertlikteki süspansiyonlar hızlı virajlarda yana yatmayı önlüyor. Edinburg’un kusursuz yollarında konforun da başarılı olduğunu söylemeliyiz. Ancak bu konuda asıl neticeye Türkiye’de gerçekleştireceğimiz testte varabiliriz. Opel Mokka X, Ekim ayında 73.600 TL’den başlayan fiyatla satışa sunulacak. Dizel, baz modelin başlangıç fiyatı ise 88.600 TL olacak. Dizel-otomatik versiyon ise 92 bin TL’ye satılacak.

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.