Spread the love

Yazı ve Fotoğraflar: Serhat Özdek / Kapadokya

Range Rover Evoque hayatımıza girdi! Tasarımı, özellikleri ve üstün yetenekleri ile bana “Matrix” filmini hatırlattı. Bilim kurgu gerçek mi oluyor ne?

Borusan Otomotiv’den Evoque lansmanı daveti geldiği zaman çok heyecanlandım. Çünkü adını duyduğum ilk günden beri farklı bir şey olduğunu düşünmüştüm. Türkiye’nin göz bebeği hatta birçok dünya insanının görmek için geldiği Kapadokya lansman yeri olarak seçilmişti. Bu durum ayrı bir heyecan kattı heyecanıma. Çünkü ‘bilim kurgu’ filmlerinden çıkıp gelmiş gibi hissettiğim Evoque’u, tarihin en güzel mirası olan Kapadokya’da test edecektim. Geçmiş zaman ve şimdiki zamanın en güzel senteziyle karşı karşıyaydım.

Havalimanında Evoque’lar bizi bekliyordu. Tasarım olarak bana göre sıradışı özelliklere sahip. Ön bölümdeki ifadesi sanki benimle konuşuyordu. Sanki yerinde durmuyor üzerime üzerime geliyor gibiydi. Böyle hissetmeme en büyük neden yanlara doğru daralan farlar ve devamındaki çizgisel hareketlerin yarattığı görünüm idi. Farın bittiği yerden başlayan ve ön çamurluk üzerinden yana doğru yay şeklindeki çizgi Evoque’un, sanki rüzgar tünelinde gidiyormuş hissini verdi bana. Gözlerini kısmış kibirli bir bakışı var gibi.

 

Yerinde durmuyor!

Evoque’un iç mekanına geçiyorum. Başlıkta dediğim gibi “gelecek zaman”daymışım gibi hissettim. Çok şık bir iç tasarımı var. Vites kolu yok. Çalıştırdığınız anda yuvarlak joystick tarzı düğme yuvasından çıkıyor. Her türlü yol durumuna göre sürüş karakterini seçebiliyorsunuz. Kum, çakıl, arazi gibi zeminler için vites düğmesinin arkasındaki bölümden ayar yapabiliyorsunuz. 2.0 litrelik benzinli motoru 237 HP güç üretiyor. 340 Nm’lik torku bulunan Evoque’nin 0-100 km hızlanması 7,6 saniye. Maksimum hızı 217 km/s. Bu değere baktığınız zaman sportif sürüş karakteri hakkında size fikir verebilir. Bence Evoque, Range Rover ailesinin en sportif ve agresif üyesi. Tasarımıyla ve sportif yapısıyla hem gözleri üzerine çeken bir şehir aracı, hemde zor hava koşullarında ya da engebeli arazi yolunda beni yolda bırakmayacak bir karışım. Çevikliği ve dinamik duruşuyla  sürüş keyfini eylenceli hale getiren Evogue yol tutuşuyla da dedelerinin (Range Rover sport ve Vogue ) güvenini vermeyi ihmal etmiyor. Direksiyon ağırlığı gayet yerinde olup hassasiyeti ve tepkileri mükemmel. Kayseri’den Kapadokya’ya yol alırken asfalt yolda sürüş imkanı bulduğum Evoque’un çevikliğine hayran kaldım. Sadece geri manevralarda C sütunlarının farklı tasarımı nedeniyle sıkıntı yaratıyor. Arka camın ince yapısı arka görüşü engellememesi sevindirici. Kapadokya’da daha engebeli ve DNA’sına uygun yok koşulları bizi karşıladı. Terrain Response sistemi sayesinde, arazi şartlarına uygun olarak çekişi ayarlamak mümkün. Eğim iniş kontrolü, kademeli eğim kontrolü ve özellikle bayanlar için yokuş kalkış destek sistemi işinizi kolaylaştırıyor. Evoque arazi kabiliyeti ile Freelander modelini aratmıyor. Evoque’un 4355 mm uzunluğu, 1965 mm genişliği ve 1635 mm yüksekliği bulunuyor. Ağırlığı ise 1670 kg. 6 kadameli otomatik şanzımana sahip olan Evoque, 2660 mm’lik dingil mesafesi ile konforlu bir iç mekan sunuyor. Türkiye’de 2.0 litrelik benzinli tek motor seçeneği satışta olan Evoque’un Pure, Dynamic ve Prestige olmak üzere üç donanım seçeneği bulunuyor. 2.2 litrelik dizel üniteye sahip modeli ÖTV nedeniyle henüz Türkiye’de yok.

Bir diğer ve güzel özelliği ise gövde rengi ile birlikte tavan rengi MINI gibi farklı kombine edilebiliyor. Kişisel zevklerinize göre farklı renklerle kendinize özel bir Evoque yaratabilirsiniz.

 

Kaliteli iç mekan

İç dizaynda sadeliğe önem verilmiş, her bir özellik ritmik ve küçük boyutlarda tuşlarla halledilmeye çalışılmış. Öyleki orta konsoldaki ferahlıga katkıda bulunan en büyük unsurda vitesin yuvarlak ve estetik bir butondan oluşması. İç hacmi oldukça geniş ve baş mesafesi oldukça yüksek. Panoramik cam tavan özelliğide aracın ferahlığını ve keyfini bir kat daha arttırıyor. İç mekandaki deri döşemeler ve opsiyonel olarak alınabilinen ahşap kaplamalar sportifliğin yanında premium kaliteyi de gözden kaçırmıyor. İç mekandaki bir diğer özellik LED teknolojisinin son hali kullanılmış. İç mekan aydınlatma rengi isteğe bağlı olarak değiştirilebiliniyor.

Sorunuzu duyar gibiyim! “Kaç para?” Evoque Türkiye’de 70.249 Euro’dan başlayan fiyat etiketine sahip. Coupe ve 5 kapılı iki versiyonundan Coupe modelinin baz fiyatı ise 72.904 Euro. Farklı olmak, keyif almak, her türlü yok koşulunda premium hissini yaşamak istiyorsanız vereceğiniz bedel deyecektir. En önemlisi benim tabirimle “matrix’ hissini yaşacaksınız. Bu bana özel bir yorum bu arada. Siz başka düşünebilirsiniz…

 

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.