Spread the love

KARŞILAŞTIRMA VOLKSWAGEN AMAROK VS TOYOTA HILUX. GÜÇ MÜ? O ZAMAN DOĞRU YERDESİNİZ PICK-UP MODELLERİ GEÇMİŞ YILLARDA KONFORSUZ YAPILARI VE TİCARETTE ÇEKTİKLERİ AĞIR YÜKLER İLE ANILIRLAR. ZAMAN İLERLEDİKÇE HEPSİ ARAZİ KABİLİYETLERİ VE KONFORLU YAPILARIYLA ÖNE ÇIKMAYA BAŞLADILAR. BU KEZ GÜÇ SAVAŞLARI BAŞLADI. BİZ DE BU DOĞRULTUDA İKİ PICK-UP MODELİN EN GÜÇLÜ VERSİYONLARINI BİR ARAYA GETİRDİK. SENİN SEÇİMİN HANGİSİNDEN YANA?

Yazı – ALPER GÜLER

Karşılaştırma Volkswagen Amarok VS Toyota Hilux Tasarım

Tasarım konusunda iki modelde fazlasıyla iddialı. Hilux bu konuda rakibine göre daha fazla yol almış. Model selefine göre daha da inceltilmiş ızgarasıyla dikkat çekiyor. Aynı doğrultuda farlar da güncellenmiş. Tampon yapısı değiştirilmiş. Eğimli yapısı sebebiyle de modelin yaklaşma açısı desteklenmiş. Yan bölümde daha yuvarlak hatlar hakim. Kullanılan basamak modele iniş binişleri kolaylaştırmış. Ön ızgarada olduğu gibi yan aynalarda da kullanılan krom detaylar modele şıklık katmış. Arka bölümde kapaklı bagaj yapısı dikkat çekiyor.

Bu taşıdığınız eşyaları yağmur ve benzeri detaylardan korurken yükleme yüksekliğini kısıtlıyor. Modelde krom barlar göze çarpıyor. Rakibinde kullanılan siyah barlara göre daha göz alıcı. Toyota Hilux 5330 mm uzunluğa, 1855 mm genişliğe, 1815 mm yüksekliğe ve 3085 aks mesafesine sahip.

Volkswagen Amarok’a geçtiğimizde ise rakibine göre daha keskin hatlarla karşımıza çıkıyor. Modeli öne çıkaran en büyük ayrıntı ise LED gündüz farları. “Rakibinde de aynı teknoloji var” diyebilirsiniz. Evet; size katılıyoruz ancak, Amarok’ta kullanılan LED, yapısı gereği modeli daha göz alıcı gösteriyor. Daha geniş bir ön ızgara kullanılmış. Rakibi gibi tam ortasında marka logosuna yer verilmiş. Yan bölümde basamak yer almıyor. Ancak Volkswagen bunu aksesuar olarak size sunuyor. Bu ayrıntı yukarıda da belirttiğimiz gibi araca iniş binişi kolaylaştırıyor ancak, arazide karın açınızdan ödün vermenize sebep oluyor.

Rakibine göre Amarok açık kasa tipiyle test konuğumuz oluyor. Bagaja konumlandırılmış barlar siyah olarak tercih edilmiş. Toyota Hilux gibi krom olması onu daha çekici gösterebilirdi ancak, modelin beyaz rengi ile bu barlar büyük uyum göstermiş. Volkswagen Amarok V6, 5254 mm uzunluğa, 1954 mm genişliğe, 1834 mm yüksekliğe ve 3090 mm aks mesafesine sahip. Bu doğrultuda model rakibinden 76 mm daha kısa, 99 mm daha geniş, 199 mm daha yüksek ve 5 mm daha uzun aks mesafesine sahip.

Karşılaştırma Volkswagen Amarok VS Toyota Hilux İç Mekan

Volkswagen Amarok V6, iç mekanda yeni bir direksiyon ile bizleri karşılıyor. Artık Volkswagen ailesinin hemen hemen tüm modellerinde kullanılmaya başlayan bu tasarım modeli ticari bir otomobil algısından uzaklaştırmış. Direksiyon üzerindeki kumandalar modelin algısını yükseltmiş. Alkantara ve deri kombinasyonlu koltuklar kalite algısını artırmış. Kokpitte bolca sert malzeme kullanılmış. Eşya gözü bakımından model vites önünde, arkasında ve kapı kollarında fazlasıyla alan sunuyor. Ancak kolçak ve torpido için sunulan alanlar fazlasıyla sınırlı. Orta konsoldaki ekran başarılı. Dokunmatik hassasiyeti sınıf ortalamasının üstünde. Menü geçiş hızı ise tatminkar. Geri park kamerası olarak da kullanılan bu ekran çözünürlük konusunda ise örnek teşkil edebilir. Önde sunulan baş ve diz mesafesi yeterli. Ancak arka bölüme geçince diz mesafesi konusunda sıkıntı yaşamanız mümkün.

Toyota Hilux ise içeride daha ferah bir kokpitle sizleri karşılıyor. 3 kollu direksiyon üzerinde yer alan kumandalar ile erişim konusunda sıkıntı yaşamıyorsunuz. Gösterge paneli okunaklı ve hemen ortasında yer alan dijital ekrandan aracınızla ilgili bilgilere ulaşmanız mümkün. Eşya gözü konusunda vites önünde ve arkasında alanlar sunulmuş. Ancak özellikle vites önünde bardak şeklinde konumlanan eşya gözleri kullanışsız. Orta konsolda sunulan ekran dokunmatik hassasiyeti konusunda rakibin Amarok’un ekranının gerisinde. Geri park kamerası olarak görev yapan bu ekran rakibi Amarok’un kamera çözünürlüğünün de gerisinde kalıyor. Kolçak ve torpido da sunulan alan ile Hilux, Amarok’dan daha iyi. Önde sunulan hacim konusunda herhangi bir sıkıntı yok. Arka bölüme geçtiğimizde ise rakibi Amarok’un sınırlı diz mesafesi sıkıntısı Hilux’ta yer almıyor.

Karşılaştırma Volkswagen Amarok VS Toyota Hilux Motor

Volkswagen Amarok, serinin en güçlü motoru ile test konuğumuz oluyor. 2967 cc hacminde olan bu motor 3000 ila 4500 devir bandı aralığında 224 PS güç üretiyor. 1400 ila 2750 d/d bandı aralığında ise 550 Nm tork değerini size sunuyor. 8 ileri otomatik şanzıman ile kombine edilen model 0-100 hızlanmasını 7.9 saniyede tamamlıyor. Modelin maksimum hızı ise 191 Km/s. Fabrika verilerine göre modelin karma tüketim verisi ise 7.8 litre. Bu motor size performanslı bir sürüş sağlıyor. 8 ileri otomatik şanzıman geçişlerinde fazlasıyla konforlu ve atik. Motorun overboost özelliği ise alkışı hak ediyor. Bunu 50 ile 120 Km/s hızları arasında gaz pedalına verilen %70 oranındaki tepkime ile 10 saniye boyunca yapıyor. Bu zaman diliminde ekstradan 21 PS güç elde ediyorsunuz. Bu güç test tüketim değerimize 10.5 litre olarak yansıdı.

Toyota Hilux’da serinin en güçlü motoruyla geliyor. 2755 cc hacminde olan bu motor, 3400 d/d’de 177 PS güç sunuyor. 1600 ila 2400 d/d arasında ise 450 Nm tork değerini de size veriyor. 6 ileri otomatik şanzıman ile kombine edilen model, maksimum 175 Km/s hız değerine ulaşabiliyor. Modelin fabrika tüketim değeri ise 8.5 litre. Şanzıman geçişleri sarsıntısız. Size rafine bir sürüş sağlanıyor. Model ile karma test tüketimimiz ise 11.5 litre olarak kayıtlara geçti.

Karşılaştırma Volkswagen Amarok VS Toyota Hilux Arazi Kabiliyeti

Pick-Up sınıfında en çok dikkat edilen konulardan biri de arazi kabiliyeti ve taşıma kapasiteleridir. Toyota Hilux, 755 Kg taşıma kapasitesine sahip. Frensiz Römork çekme kapasitesi 750 kg iken, Frenli Römork’u 3200 Kg’a kadar çekebiliyor. Modelin yaklaşma açısı 31 derece, uzaklaşma açısı ise 26 derece.

Volkswagen Amarok, 917 Kg taşıma kapasitesine sahip. Frensiz römork 750 Kg’a kadar çekebilirken frenli bu değer 3000 Kg’a çıkıyor. Model 29.5 derece yaklaşma, 18 derecelik uzaklaşma açısına sahip. Volkswagen Amarok’ta sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi sunulmuş. On-Road sürüşlerde güç dağılımı %80 ön %20 arka olarak düşünülürken, araziye girdiğinizde bu oran zorluk seviyesine göre değişim gösterebiliyor. Bu durum size anlık değişen zemin koşullarında fazlasıyla avantaj sağlıyor. Bir de test aracımız gibi araziye uygun lastikler alırsanız, bu koşullarda engel tanımayabilirsiniz. Hilux’ta ise durum daha farklı. 2h, 4h ve 4Lo modlarının yer aldığı sürüş seçenekleri size sunulmuş. Ayrıca model size arka diferansiyeli de kitleme opsiyonu sunuyor. Volkswagen Amarok’da bu opsiyonu size sunuyor ancak ekstra ücret karşılığında bu donanımı alabiliyorsunuz. 2h modunda model tamamen arkadan itişli olarak yol alıyor. 4h modunda ise daha hafif arazilerde başarılı bir şekilde ilerlemeniz size garanti ediliyor. 4Lo modunda ise artık zeminin oldukça zorlu olduğu sürüş koşullarında bu sistem size destek oluyor. Bir de arka diferansiyel kilidini aktif ettiğinizde rayda gider gibi bir hissiyata kapılmanız mümkün.

Karşılaştırma Volkswagen Amarok VS Toyota Hilux Konfor ve Yol Tutuş

Pick-Up sınıfında yer alan modeller eski zamanlarda konfor konusunda başarılı değillerdi. Şimdi ise bu standart tüm modelllerde iyi bir seviyede. İki modeli karşılaştırdığımızda ise konfor seviyesi, rüzgar, motor ve yol sessi gibi bağlıklarda Volkswagen Amarok ön plana çıkıyor. Ayrıca ikinci koltuklarda oturan yolcular Volkswagen Amarok’da daha konforlu yolculuk yapabiliyor. Yol tutus konusunda da Volkswagen Amarok ön planda. İki modelde özellikle virajlarda fazlasıyla gövde salınımı yapsa da, Amarok’un rakibine göre daha önde olduğu net bir şekilde ortaya çıkıyor. Ayrıca virajlarda Amarok’un Hilux’a göre daha hisli kalan direksiyonu onu bir adım daha öteye taşıyor.

Karşılaştırma Volkswagen Amarok VS Toyota Hilux Karar

KARAR – ALPER GÜLER
İki model de kuşkusuz birçok yönüyle ön plana çıkıyor. Ancak bir konuda karara varmanız gerekecek. Toyota, yıllardır zorlu arazi yarışlarına katılmış ve bu konuda kendini ispatlamış bir model. Bunu gerek taşıma kapasitesi ve arazi açılarıyla bize ispatlıyor. Ayrıca bunu sürüşe yansıtması da bir başka artısı. Ama tabi ki burada kullandığınız zemine göre kullanacağınız lastikte çok önemli. Hilux’ta kullanılan lastik sizi çok zorlu arazi sürüşlerinde yarıda bırakabilir. Hilux’ın standart sunduğu diferansiyel kilidi arazide dengeleri fazlasıyla değiştirir. Amarok’ta da sunulması durumu eşitler ancak ekstra masraf yaparak bu donanımı almak mali açıdan sizi zorlayabilir. Fiyatlara geldiğimizde ise Hilux 132 bin tl seviyesini biraz geçen bir etikete sahipken, Volkswagen Amarok 160 Bin TL’yi geçen bir fiyatla karşımıza çıkıyor. Arada 30 Bin TL’yi geçen bir fiyat farkı var. Eğer modellerin motor seçeneklerini küçültürseniz arada ki fark 15 bin TL seviyesine iniyor. Karar sizin.

 

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.