LANSMAN: YENİ SKODA SUPERB / YAZI: AYKUT ÖZDEK – PRAG
Skoda modellerinin en temel özelliği geniş konfor alanı sunmaları. Yeni Superb bu konuda çıtayı çok yukarı çıkarmış durumda. Konforuna yeni özelliklerini de katınca D segmentinde taşları yerinden oynatır gibi..
Mayıs ayının son haftası Çek Cumhuriyeti’nin Prag şehrinde Dünya basını için yapılan Yeni Superb lansmanına katıldım. Skoda modelleri ilgimi çekiyor çünkü B sınıfı bir Fabia kullanıcısıyım. Otomotiv sektörüne hizmet veren biri olarak yüzlerce otomobili test etme şansım oldu. Beğenilerimiz, zevklerimiz ön plana çıkınca tercihlerimiz değişebiliyor. İhtiyaçlarımız ise seçenekleri daraltabiliyor. Özellikle çocuklu ailelerin en temel aradığı özellik genişlik. Bagaj genişliği, arka koltuk genişliği vs. Skoda bu konuda çok cömert. Tek bir modeli değil neredeyse tüm modellerinde bu cömertliğini tüketiciye sunuyor. Fabia’yı tercih etmem de en büyük neden genişliğiydi diyebilirim. 1.0 litre motorunun sesi bile etkilemişti beni. Yeni Superb lansmanına giderken beklentilerimi çok yukarı çıkarmıştım bile.
Geniş motor seçenekleri bulunuyor
Yeni Superb benzinli, dizel ve hibrit motorlarla tercih edilebilecek. Kuşkusuz ülkemizde en çok 150 HP üreten, 1.5 litrelik TSI mHEV hafif hibrit versiyonu tercih edilecektir. Sebebi basit. Fiyatı. Lansman dönemi boyunca kampanyalı fiyatı 1 milyon 950 bin TL’den başlıyor bu versiyonun fiyatı. Fiyatlar konusu ayrı bir serüven artık ülkemizde. Bu fiyatlara normal demiyorum tabii ki ama geldiğimiz noktada maalesef “iyi” diyeceğimiz zamanlara geldik. Bu versiyonun haricinde 265 HP güç üreten 2.0 litrelik TSI benzinli motoru bulunuyor. Dizel seçenekte de yine 2.0 litrelik TDI motor bulunuyor. Bu motor da 193 HP güç üretiyor. 2.0 litrelik versiyonlar 4 çeker seçeneği ile tercih edilebiliyor. Superb Combi versiyonu ise .15 litrelik TSI mHEV hafif hibrit model de sunuluyor. Superb’in tüm motor seçenekleri DSG otomatik şanzıman seçeneği ile sunuluyor. Direksiyon arkası kulakçıklar ile şanzıman kontrolü sağlayabiliyorsunuz. Bu arada Superb ilk kez hafif hibrit bir motorla sunuluyor. Bu da bu iri otomobilin yakıt tüketiminde yaklaşık yüzde 10’luk bir tasarruf sağlıyor. Çekya’dan Almanya sınırına kadar yaklaşık 130 km’lik bir sürüş yaptım. Bu yolculuğumda bana 1.5 litrelik hafif hibrit versiyon eşlik etti. 48 V elektrik motoru bulunuyor ve 16 HP’lik bir güç sağlıyor. Otomatik olarak devreye giren hibrit sistem enerji geri kazanım ile kendi kendini şarj ediyor. Fabrika verilerine göre ortalama yakıt tüketimi 5,6 lt/100 km. Ben bu 130 km’lik sürüşümde ortalama değerim 6,0 lt/100 km’ydi. Neredeyse fabrika verilerine yaklaştım diyebilirim. 150 HP güç ve 250 Nm tork sağlayan bu versiyonun maksimum hızı 225 km/s. 0-100 km hızlanması ise 9,2 saniye. 1559 kg’lık bu dev için iyi değerler olduğunu düşünüyorum.
İç mekan 1+1 ev gibi
Yazının başında dediğim gibi Superb özelinde değil tüm Skoda modellerinde genişlik en temel özellik artık. 4912 mm uzunluğa sahip modelin dingim mesafesi 2837 mm. Arka koltuklardaki diz mesafesi 157 mm. Çok rahat çok konforlu. İç mekanda fazlasıyla yenilik var. Mesela orta konsolda bulunan 13 inçlik multimedya ekranı Superb için ilk. Dokunmatik ekranın kullanımı çok rahat. Oldukça büyük olan bu ekranın çözünürlüğü ve geçişleri sorunsuz. Direksiyon arkasında bulunan dijital gösterge ekranı ise 10.25 inç. Orta konsolda bulunan akıllı kadranlarda bir ilk olarak Superb’de yer alıyor. Bu ilklere eklenen diğer detaylar ise direksiyon arkasında bulunan şanzıman kontrol kolu. Ortada bulunan klasik vites kolu direksiyon arkasına geçmiş ve bu da orta bölümde ciddi kullanım alanı sağlamış. Koltuklar çok konforlu. 8 farklı masaj özelliği bulunan AGR onaylı Ergo koltuklar uzun yolculuklarda rahatlığınızı sağlıyor. İç mekanın ferahlığı ve konforu kadar malzeme kalitesi de tatmin ediyor.
Geri dönüştürülmüş malzemeden yapılan döşemeler çevrecilik için de iyi bir detay. Arka koltuklarda, ortada bulunan kol dayama ve bardaklıkta bir de tablet tutucu mevcut. Ön koltuk sırtlıklarında cep telefonu cebi gibi detaylar konfor odaklı detaylardan. Konfor demişken bagaj hacmini de es geçmemek lazım. Yeni Superb’in bagajı 645 litre. Arka camın entegre olduğu tek parça bagaj kapağı sayesinde yükleme çok rahat. Lansmanda 4 kişi seyahat valizlerimizi ve sırt çantalarımızı koymamıza rağmen hala yer vardı. Yeni Superb sahiplerinin “arabada yerimiz yok” deme lüksü yok!
Dış mekan detayları ile şıklık yarışı
Yeni Superb’in dış görünüşü de oldukça şık. Ön bölümde sekizgen ızgara onu ağır başlı bir görünüme sokuyor ki çok şık görünüyor. Yeni Skoda logosu da motor kaputu üzerindeki yerini almış. Ön bölümde krom detaylar dikkat çekiyor. Tavan tasarımı daha sportif yapılmış. Arkada ise Crystalline 3D TOP LED aydınlatma grubu yer alıyor. Bagaj kapağında da iri puntolarla Skoda yazısı dikkat çekiyor. Güvenlik özelliklerinde de standart sunulanlar tatmin edici. 8 adet hava yastığı, arka çapraz trafik uyarı sistemi, ön bölge frenleme asistanı, şerit değiştirme asistanı, şerit takip asistanı, güvenli çıkış asistanı tüm versiyonlarda sunulan standart özelliklerden. İç mekanda ise Shift by Wire vites kontrolü, akıllı kadranlar, uyku paketi, elektrikli bagaj kapağı ve sanal pedal, arka yan cam perdeleri, anahtarsız giriş ve çalıştırma, skoda mood select, tablet tutuculu arka kol dayama ünitesi yine tüm versiyonlarda standart olarak sunuluyor.
Yeni Superb; Elite, Premium, Prestige ve L&K Crystal donanım seçenekleri ile sunuluyor. Çok geniş özelliklere sahip listenin en dikkat çeken versiyonu kuşkusuz L&K Crystal. Bu versiyonda diğer tüm donanımlara ek olarak Head-up display, L&K özel arka difüzör, dinamik şasi kontrolü sistemi Pro, Canton 14 hoparlörlü 725 V ses sistemi, akıllı park asistanı, 360 çevre görüş sistemi, progresif direksiyon özellikleri bulunuyor. Çok fazla özellikler bulunuyor donanımlarda. Bunun için Skoda’nın resmi web sitesini ziyaret etmenizi öneririm. Lansmana özel, haziran 2024 için geçerli fiyatlardan faydalanmak istiyorsanız acele edin. Model Türkiye’ye gelmeden 5 bin adedin üzerinde sipariş almış durumda. Belli ki “yok satacak” denilen bir model Yeni Superb. Sedan seven Türk tüketicisi için Passat sedanın boşluğunu iyi değerlendireceği kesin Yeni Superb’in.