Spread the love

Dünyanın en çok takip edilen motorsporları etkinliği Formula 1 dünyası Avustralya ve Malezya’nın ardından Çin’e odaklanmış durumda. Sezonun üçüncü ayağı Çin Grand Prix’si 13-15 Nisan 2012 tarihleri arasında Şanghay pistinde koşulacak. Pirelli Çin’e PZero Yellow (yumuşak) ve Pirelli PZero White (orta sert) ile gidiyor.

İzmit’te bulunan Türk Pirelli fabrikasında ürettiği F1 P Zero ve Cinturato lastikleriyle          Formula 1’in tek resmi lastik tedarikçisi olarak önemli bir rol üstlenen Pirelli, Formula 1 Dünya Şampiyonası’na 2013 yılına kadar tek resmi lastik tedarikçisi olarak destek vermeye devam ediyor. 2012 sezonunun üçüncü yarışı olan ve 15 Nisan 2012 Pazar günü Şanghay pistinde koşulacak olan Çin Grand Prix’si için hazırlıklarını tamamlayan Pirelli, takımların kullanımına PZero Yellow (yumuşak) ve PZero White (orta sert) olmak üzere iki tip PZero sunacak.

Sauber F1 takımından Sergio Perez; “Şanghay gibi bir pistte lastiklerden ideal performansı almak için aracın ayarlarını iyi yapmak önemli. Özellikle de ön aks için” derken, Pirelli Motorsporları Direktörü Paul Hembrey “Sezonun en heyecan verici yarışlarından biri olarak öne çıkan Çin GP’sinde lastikler kadar takımların stratejileri ve araç ayarlarının da önemi büyük. Özellikle ön lastiklere çok fazla yük biniyor. Ortam sıcaklığı serin olabilir, ancak pist sıcaklığı yüksek olacaktır. Bu nedende yumuşak ve orta sert PZero’ları kullanacağız” dedi.

Geçtiğimiz sezon ilk üçte yer alan pilotun farklı stratejilerle yarıştığı ve son tura kadar yarışın galibinin belirlenemediği Çin GP’sinin koşulduğu Şanghay pisti yüksek fren performansı gerektiren bölümleriyle öne çıkıyor. Özellikle start-finiş düzlüğünün sonunda sadece 130 metre içinde 320 km/s’den 68 km/s düşmek zorunda kalan pilotlar 6G’lik bir fren kuvvetine maruz kalıyor. Söz konusu 6G aynı zamanda lastikler için sezon boyunca karşı karşıya kaldıkları en yüksek değer olarak dikkat çekiyor. Yüksek fren performansıyla özellikle ön lastiklere yük uygulayan Şanghay pisti daha zayıf tutunma yüzeyine sahip olmakla birlikte pistin karakteri Malezya kadar agresif değil. Çin Grand Prix’sinin 2011 sezonunda Sebastian Vettel, PZero Yellow ile 1:33.706’lık süre ile en hızlı tur zamanı imza atmıştı.

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.