Spread the love

Hyundai, bu yıl 84.sü düzenlenen Cenevre Otomobil Fuarı’nda iki yeni modelinin prömiyerini gerçekleştirdi.

Kore ve Amerika pazarlarında önemli başarılara imzasını atan Yeni Genesis’in Avrupa prömiyeri yapılırken aynı zamanda markanın geleceği hakkında ipuçları sunan hidrojen yakıt hücreli Intrado Concept’in de dünya lansmanı gerçekleştirildi.

Premium segmentin iddialı oyuncusu: Yeni Genesis
Hyundai Genesis, gelişmiş teknolojileri, yeni nesil “Akıcı Tasarım Felsefesi”, HTRAC dört tekerlekten çekiş ve Blue Link sistemiyle dikkat çekiyor. Özellikle Kore ve Amerika pazarlarında önemli satış adetlerine ulaşan Genesis, yenilenen haliyle Avrupa pazarında da başarılı olmak istiyor.

Otomatik Çarpışma Bildirim (ACN) ve SOS Acil Durum Sistemleri de kullanıcının önceden seçtiği kontak kişilerine e-posta veya SMS göndererek durum hakkında acil bildirim yapıyor. Google Glass sistemi sesli olarak komut alırken ayrıca dokunmatik ekrandan da erişim imkanı sunuyor. Kapıları açıp kapatmak, aracın motorunu çalıştırmak, aracın yerini bulmak ve navigasyonun bilinen diğer tüm özelliklerini kullanmak, Yeni Genesis kullanıcılarına sağlanan ayrıcalıklar arasında yer alıyor.

Geleceğin hidrojen yakıt hücrelisi: Intrado Concept
Yeni konsept, markanın gelişmiş tasarım dilinden esintiler sunarken aynı zamanda gelecekteki hidrojenle çalışan yakıt hücreli otomobillere de farklı bir bakış açısı getiriyor. Intrado’da kullanılacak olan yeni nesil sistemler, ayrıca seri üretim yakıt hücreli ix35 Fuel Cell’in geliştirilmesine de katkı sağlayacak. Bu konseptle birlikte gelecekte daha hafif ve daha gelişmiş platformlar kullanacağını vurgulayan Hyundai, araçların içerisindeki bazı donanım ağırlıklarının azaltılarak daha ekonomik yakıt tüketimleri elde edilebileceğinin de altını çizmiş oluyor. 0’dan 100 km/s hıza 8.0 saniyede çıkan Intrado’nun maksimum hızıysa 180 km/s.

Intrado, geleceğin yakıt teknolojilerini bünyesinde barındırarak 36 kWh’lık Li-ion bir pil kullanıyor. Yeni nesil hidrojen yakıt hücreli konsept Intrado, deposundaki hidrojen sayesinde 700 kilometrelik bir menzile de sahip oluyor. Hidrojen yakıt hücreli kardeşi ix35 Fuel Cell gibi egzozundan sadece su çıkaran Intrado, Hyundai’nin çevreye karşı gösterdiği duyarlılığı bir kez daha kanıtlamış oluyor. Geliştirilmiş performansına ek olarak Intrado, düşük ağırlık ve verimli güç aktarımı sayesinde de daha fazla ekonomik bir tüketim sergiliyor.

Hazırlayan : Yiğit Turantekin

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Instagram did not return a 200.

Bizi Takip Edin.