Spread the love

Açıklanan rakamlara göre grup, 2018’in ilk sekiz ayında 7,3 milyondan fazla otomobil teslimatı yaptı. Bu rakam geçen senenin aynı dönemine oranla %7.5’luk bir artış anlamına geliyor.

Volkswagen Grubu, geçen seneye göre artan satışlarıyla “dizel skandalı”nın yaralarını artık sarmışa benziyor. Marka için en büyük pazar Avrupa. Satışların sadece Avrupa’da %10 artarak 3 milyonu aşıyor. İkinci büyük pazar ise %6.8’lik artışla Asya-Pasifik olarak kayıtlara geçiyor. %0.2’lik düşüş yaşamasına rağmen Kuzey Amerika üçüncü sırada; %13.3’lük büyümeyle Güney Amerika ise marka için son sıraya yerleşiyor.

Bu satış rakamları içersinde VW AG’nin en başarılı markası hala Volkswagen olarak görünüyor. Açıklanan rakamlarda yüzde 5.5’luk artışla Audi en başarılı ikinci marka olarak görünürken, Seat ve Skoda da geçen seneye oranla grup bünyesinde yükseliş trendinde.

“EV”deki hesap çarşıya uymadı!

Volkswagen Grubu’nun satışları başarılı; ancak CEO’nun elektrikli otomobil maliyetleri ile ilgili yaptığı hesap, gerçekteki maliyetlerle tam uyuşmuyor. Marka gelecekteki elektrikli otomobillerin pilleri için ayrılan 20 milyar Euro’luk bütçe ayırmıştı; ancak model yelpazesindeki tüm otomobilleri “elektriklendirmek”, görünüşe göre daha maliyetli olacak.

CEO Herbert Diess EV’lere yapılan yatırımla ilgili şunları dile getiriyor:

“Elektrikli otomobillerimizi pazara sürmek beklediğimizden daha maliyetli olacak. Bunun en önemli sebeplerinden biri rakiplerimizin bize kıyasla daha çok yol katetmesi.”

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.