İlgi Çekmeye Hazır Olun!
Şehir içindeki trafikten sıkıldınız mı? Hem yakıt masraflarından kurtulmak hem de park yeri aramak istemiyorsanız, hem de güvenli bir yolculuk yapmak istiyorsanız. Çözümünüz Renault Twizy!
yazı: Çağatay Uğur Fotoğraflar: Serhat Özdek
İstanbul’da trafikte en az 2 saat zaman kaybediyoruz. Bununla birlikte otomobillerimizin tükettiği yakıt ve çevreye saldığı CO2 gazı havamızı her geçen gün daha da kirletiyor. Aşınan fren sistemi, motor ve yüksek bakım masrafları da uzun vade de sıkıcı olmaya başlıyor. Trafikten kurtuluşu motosiklet ile bulanların en büyük korkusu ise onlara saygı göstermeyen otomobil sürücüleri. Şimdi ise bu korkudan kurtulmanız için bir otomobili test ediyoruz. Renault’un Formula 1 mühendisleri ile birlikte geliştirdiği, 2 kişilik, hava yastığı olan, kaza testlerinden geçmiş 4 tekerlekli motosikleti, Renault Twizy test konuğumuz. %100 elektrikli ve küçücük. O kadar küçük ki, kollarınızı iki yana açtığınız her yere rahatlıkla park edilebiliyor. Müzik sistemi sayesinde sıkılmanızı engelliyor ve en güzeli ise trafikten sıyrılmanızı sağlayabiliyor. İki yanda bulunan yukarı doğru açılan kapıları ile iniş ve binişlerde hiç bir zorluk yaşamadığınız araç, konforlu ve zevkli yolculuk yapmanızı da sağlıyor. Yaz kullanımları için ideal olan Twizy, kış aylarında biraz kalın giyinmenizi gerektiriyor. Yan camlarının olmaması sayesinde yazın bunaltıcı havasından rahatlıkla kurtulduğunuz Twizy, opsiyon olarak satılan plastik yan camları ile sizleri yağmurdan korumayı da başarıyor. 2.34 metrelik uzunluğu ve 1.24 metrelik genişliği ve 3.4 metrelik dönüş çapı ile şehirin her sokağında onunla eğlenceli vakit geçirebiliyorsunuz.
17 HP gücündeki elektrikli motor ile gücünü arka tekerleklerine ileten Twizy, 80 km/s’lik maksimum hızı ile hızlı akan trafikte sorunsuz ilerlemenizi sağlıyor. 4 tekerlekte bulunan disk frenleri sayesinde oldukça iyi fren mesafesine sahip olan Twizy, hidrolik ekipmanlara sahip değil. Bu yüzden düşük hızlarda direksiyonu çevirirken biraz fazla efor sarfetmeniz gerekiyor. Fakat bu eğlencenizi bölmüyor. Çünkü direksiyonun düşük tur sayısı ufak hareketlerinize anında cevap veriyor. Islak zeminde çok iyi olmayan fren sistemi fazla basınçta anında kitleniyor ve aracın kızaklanmasına neden oluyor. Yüksek hızlarda korkutucu olan bu olay düşük hızlarda arkadan itişin etkisiyle eğlenmenizi sağlıyor. Düşük motor gücüne rağmen başlangıçtan itibaren sunduğu 57 Nm’lik tork Twizy’nin hızlı karaktere sahip olmasını sağlıyor. Ön konsolda bulunan bir kilitli bir normal göz ile küçük eşyalarınızı saklayabildiğiniz alanlar ile Twizy’nin pratik olmasını da sağlıyor. Yolcu koltuğunun arkasında yer alan 31 litrelik bagaj alanı ise çok fazla girinti ve çıkıntıdan dolayı rahat kullanılamıyor fakat eşyalarınızı saklamanıza olanak sağlıyor. 13 inçlik jantlar aracın farklı görünmesini sağlıyor. Kişiselleştirme seçenekleri ile bir çok renk seçeneğine olanak sunan araç, sert süspansiyonları nedeniyle bozuk zeminlerde rahatsızlık verebiliyor.
Her Yer Şarj İstasyonu!
Renault Twizy, önünde bulunan 3.5 metrelik kablo ile normal prizden şarj oluyor. Bu sayede elektrikli araç şarj istasyonu aramanıza gerek kalmıyor ve priz bulunan her yer Twizy için elektrikli şarj istasyonu oluyor. 3.5 saatte dolan pilleri ile 100 km menzil sunan Twizy ile testimiz süresince 70 km’den fazla yol kat edemedik. Bunun en büyük nedeni ise soğuk olan hava ve uzun tepelerden oluşan İstanbul yolları. Daha az iniş çıkışlı yollarda Twizy ile 100 km’lik menzile ulaşmak hiçte zor olmayacaktır. Tüm opsiyonları dahil 14.400 Euro’ya satışta olan Twizy’nin tek dezavantajı aylık olarak ödenen batarya kirası. Fakat bu kira süresince bataryanızın performansı düşerse bataryanızın Renault tarafından ücretsiz değişeceğini de hatırlatmakta fayda var.