Test Mercedes Benz E300 AMG. Premium sınıfın iddialı temsilcilerinden olan Mercedes Benz E Serisi, bu iddiasını yeni modelinde sunduğu özelliklerle devam ettirmeyi düşünüyor. Peki; bunlar neler ?
Test Mercedes Benz E300 AMG
Tasarım
Mercedes-Benz E serisi selefinden daha genç görünüyor. Önde yer alan krom detaylar modeli şık göstermiş; tamponda yer alan hava girişleri otomobile sportiflik katmış. Modeli sportif kılan detaylardan birisi de 20 inç büyüklüğündeki jantlar. Ancak bu jantlara sahip olmanın bedeli 8 Bin TL’yi geçiyor. Arka bölüme geldiğimizde ise yana doğru uzayan stop grubu dikkatlerden kaçmıyor. Krom detaylı egzoz girişleri yine otomobilin sportif tasarımını destekliyor. Otomatik açılan arka bagaj kapağı da modelin öne çıkan özelliklerinden. Test aracımıza özel kapı kapama yardımcısı da modelde sunuluyor. Halk dilinde “Vakumlu Kapı” olarak da bilinen bu sistem “Premium paket” kapsamında geliyor. Paket kapsamında 360 derece park kamerası, “Mercedes” yazılı kapı altı aydınlatmaları, otomatik açılıp kapanan bagaj kapağı, park paketi ve kapı kapama yardımcısı geliyor. Bu paketin değeri ise 17.547 TL. Mercedes-Benz E serisi; 4923 mm uzunluğa, 1852 mm genişliğe, 1468 mm yüksekliğe ve 2939 mm aks mesafesine sahip. Model rakibi BMW 5 serisinden 13 mm daha kısa, 16 mm daha dar, 1 mm daha yüksek ve 36 mm daha kısa aks mesafesine sahip.
İç Mekan
Test Mercedes Benz E300 AMG. Kokpit çift fon olarak tasarlanmış. İç mekanı sol kapıdan sağ kapıya kadar şerit şeklinde uzanan krom detay oldukça şık görünüyor. Modelde en çok dikkat çeken detay ise hiç kuşkusuz 12.3 inç büyüklüğünde orta konsol ile birleşen gösterge paneli oluyor. Hayalet gösterge olarak bilinen bu panelin tema ve detayları değiştirilebiliyor. Orta konsoldaki ekran ile birleşik olması göze hoş geliyor. Bu ekran navigasyon 360 derece kamera hizmeti verebiliyor. Çözünürlük konusunda da sistem başarılı. Bu ekrana sahip olmanın bedeli ise 2.054 TL. Orta konsolda yer alan dokunmatik ve fiziksel butonların yer aldığı bir touch pad ile de kontrolü mümkün. Müzik ve klima sisteminin butonları fiziksel olarak da modelde yerini almış. Kokpitin orta bölümü tamamen piyano siyahı kaplama ile tasarlanmış. Bu detay göze hoş geliyor, ancak çok çabuk parmak izi ve ufak darbelerde çabuk çizildiği için ilerleyen dönemlerde görsel anlamda sorun yaratabilir. Kapı içlerinde yeteri kadar alan sunulmuş. Ayrıca çift kapaklı kolçakta da yeteri kadar alanın sunulduğu aşikar. Ayrıca touch pad ‘in ön bölümünde de geniş bir eşya gözü hizmetinize sunuluyor. Önde ve arkada sunulan baş ve diz mesafesi yeterli. 5.914 TL vererek sahip olduğunuz panoramik cam tavan ise iç mekanı ferah kılıyor. Modelin bagaj hacmi ise 540 litre. Bu değer rakibi BMW 5 serisinden 10 litre daha fazla.
Motor
Mercedes-Benz E300 2.0 litre hacminde turbo benzinli bir üniteye sahip. Bu motor 5500 devir bandında 245 HP güç, 1300 ila 4000 devir bandı arasında 370 Nm tork değeri sağlıyor. Bu değerler modele 6.2 saniyelik bir 0-100 hızlanma değeri sunuyor. Modelin maksimum hızı ise 250 Km/s. Modelde 9 ileri oranlı şanzıman sistemine yer verilmiş. Bu şanzıman özellikle ara hızlanmalarda size fazlasıyla katkı sağlıyor. Fazla oranının avantajını ise otoban hızlarında devir saatini 2000 bandının altında tutarak maksimum ekonomi hedefliyor. Modelin karma test tüketim değeri ise 6.9 litre. Sürüş sırasında özellikle alt devirlerden itibaren gelen yüksek tork avantajını size hissettiriyor. Tüketim konusunda ise ayağınızı sakin tutabilirseniz test tüketimimiz olan 9.4 litrelik değeri yakalayabilmeniz mümkün. Ancak sakin kalamazsanız iki haneli sayılara ulaşmanız kaçınılmaz.
Konfor ve Yol Tutuş
Test Mercedes Benz E300 AMG. Modelde orta sertlikte süspansiyonlara yer verilmiş. İnce yanaklı lastiklerin etkisiyle zeminin çok bozulduğu durumlarda size rahatsız edebiliyor. Yalıtım konusunda da model yol, rüzgar ve motor sesi başlıklarında başarılı. Orta sertlikteki süspansiyonun avantajını virajlarda görebiliyorsunuz. Model keskin virajlarda stabil bir şekilde herhangi bir elektronik sisteme ihtiyaç duymadan yüksek performanslar gösterebiliyor. Sınırları zorlanan model ilk kaymayı arkadan gerçekleştiriyor. Bu durumu ufak kontralar ile toplamak mümkün. Ancak bu durum şiddetini arttırdığında ESP sistemi anında devreye giriyor.
Test Mercedes Benz E300 AMG Yorum – Alper GÜLER
Premium segmentinde yer alan oyuncular gün geçtikçe sınırları zorlamaya devam ediyor. Donanım listesini aldığınızda bunu çok net bir şekilde görebiliyorsunuz. Birçok donanım olmazsa olmaz olurken, diğerleri ise insanın hevesini inceden inceye yokluyor. Modelde ilk dikkat çeken kokpitteki büyük gösterge paneli. Bu sistem parasının tam karşılığını size veriyor. Premium pakette yer alan vakumlu kapılar, otomatik açılan bagaj kapağı ve yukarıda belirttiğim birçok detay benim için olmazsa olmazlar arasında değil. Bir diğer adım ise “Sürüş Yardım Paketi”. Bu paket sayesinde model yoluna yarı otonom devam edebiliyor. “Yarı Otonom” diyorum çünkü sistem sizin varlığınızı belli sürelerle direksiyon üzerine gerçekleştireceğiniz tepkiler ile hissetmek istiyor. “Hiç müdahale etmezsem?” dediğinizi duyar gibiyim. Model burada dörtlü sistemini otomatik yakıp fren yaparak duruyor. Diğer bir dikkat çeken detay ise Park Pilot Asistanı. Bu sistem android ve ya ios işlemcili telefonunuza yükleyerek kullanabileceğiniz bir sistem. Bu sistemi oluşturup aracınızı telefon ile eşleştirebildiğinizde sistem çalışmaya başlıyor. Aracınızı çalışır halede bırakıp anahtarı alıp dışarıya çıkıp kapıları kilitliyorsunuz. Daha sonra telefonunuzdan uygulamanın açık olduğu sırada ekranında dairesel hareketler çizerek modelin park etmesini sağlıyorsunuz. Yine aynı adımlar ile otomobilinizi park ettiği yerden çıkarabiliyorsunuz. Model önüne çıkan ufak engelleri atlatabilmek için direksiyon manevraları yapabiliyor. Ancak sınırlı alan varsa bu hamleler işe yaramıyor. Bir de bu sistemi fuarda görmeyip kendim test edebilmek isterdim!