Spread the love

Yeni Hyundai Elantra 2016 dizel – otomatik seçeneği ile test sürüşü konuğumuz. İşte araçla ilgili inceleme ve yorumumuz.

Altıncı nesil Hyundai Elantra, dizel otomatik kombinasyonuyla Türk tüketicisine göz kırparken nasıl bir sürüşe sahip? Hadi inceleyelim.

Merhaba,

Bugün sizler için yeni Hyundai Elantra’nın dizel otomatik versiyonunu inceleyeceğiz. Altıncı nesliyle karşımızda olan araç yepyeni bir platform üzerinde yükseliyor ve Güney Kore’de üretiliyor.

Bir önceki nesil Elantra, keskin çizgileri ile sportif bir görünüme sahipti. Markanın 2011’de başlattığı yeni tasarım anlayışının yansımasını otomobilde görüyoruz. Ön bölüm eskisine göre daha yumuşak çizgilere sahip. Altıgen formlu radyatör ızgarası dikkat çekiyor.

Farlarda ise yay formlu LED gündüz aydınlatmaları kullanılırken sinyaller, radyatör ızgarasına yakın yerleştirilmiş.

Aracın güçlü görünümü için kapı altlarında ve omuz çizgisinde kabartmalara yer verilmiş. Arka bagaj çıkıntısının kısa olması ve tavan kıvrımının bu alanla direkt birleşmesi sayesinde, sedandan çok liftback görünen bir Elantra ortaya çıkmış.

Arka bölüm, eski modeli andırıyor. Bu benzerlik özellikle stoplarda öne çıkıyor. Tabii yeni stoplarda LED kullanılarak zamanın trendleri yakalanmış.

Aracın iç mekân kalitesi Tucson seviyesinde. Kokpitin bazı kısımlarında da bu modelden izler bulmak mümkün. Kokpitin çift renkli oluşu iç mekân ferahlığını artırmış. Orta konsolun en üstünde büyük bir multimedya ekranı bulunuyor. Klima kumandaları ise alta konumlanmış.

Tucson modelinde 8 inç olan, Elantra’da ise 7 inçlik boyu ile karşımıza çıkan ekrandan, müzik sistemi yanı sıra navigasyon da kontrol edilebiliyor. Keza bu ekran geri görüş kamerasının görüntüsüne de ev sahipliği yapıyor. Dokunma hissi başarılı olan ekranın, menü geçiş hızı ortalamalarda.

Yeni Hyundai Elantra’nın ön ve arkada sunduğu yaşam alanı yeterli. Arka kısımda diz mesafesi konusunda sorun yaşanmazken, şaft tüneli çıkıntısının çok küçük olması sayesinde arka-ortada oturanlar rahat edecektir. Tavanın alçalan yapısı ise inerken ve binerken uzun boyluların dikkat etmesi gereken bir detay. Elantra, 458 litrelik bagaj hacmi sunuyor.

Yeni Hyundai Elantra Türkiye’de bir benzinli bir de dizel olmak üzere 2 motorla satılıyor. Test ettiğimiz model 1.6 litrelik turbo dizel motordan can buluyordu. Bu motor 4000 devirde 136 beygir güç, 1750 ile 2500 devir arasında 300 Nivtonmeter tork üretiyor.

Motor markanın DCT ismini verdiği, çift kavramalı, otomatikleştirilmiş şanzımanla eşleşmiş. DCT şanzıman vites değişimlerinde başarılı. Fakat tüm bu tip şanzımanlarda olduğu gibi düşük hızlarda bocalayabiliyor.

Araç fabrika verilerine göre 0’dan saatte 100 km hıza 11 saniyede ulaşıyor. Hyundai’nin dizel motorları günümüze kadar yakıt tüketimi disiplininde rakipleri kadar ekonomik olamıyordu. Ancak Elantra ile bu durum değişmiş. Yakaladığımız 6.1 litrelik test ortalaması bunun kanıtı.

Elantra’nın süspansiyonları konfor odaklı tasarlanmış. Bu sebeple hızlı yön değişimlerinde karoserin salınımları belirginleşiyor. Keza arkada torsiyon yapılı süspansiyon kullanılması da bu durumu yaratıyor. Yine de araçta ESP’nin standart oluşu, macera yaşanmasını önlüyor. Direksiyon sistemi ise spor sürüş modu dışında hissiz bir yapıya sahip.

Aracın konfor düzeyi ise başarılı. Uzun yolculuklarda bile iç mekandakilerin kolay kolay yorulmayacağını düşünüyoruz. Yalıtım genel beklentileri kaşılıyor olsa da artan devirle birlikte motor sesi iç mekânda duyuluyor.

Yeni Hyundai Elantra, rakiplerinden farklı bir tarza sahip. Sportif olmak yerine tercih konfordan yana yapılmış. Ortaya bu disiplinde memnun eden, iç mekânı geniş bir otomobil çıkmış. Ama sizin tercihiniz dinamizm ise başka modelleri incelemenizi tavsiye ederiz.

Özetle; DCT şanzıman ve dizel motor beklentileri karşılıyor. Ekonomi anlamında rakiplerine yaklaşmış olması da sevindirici. Şerit takip, otomatik fren gibi günümüz güvenlik donanımlarının opsiyon listesinde bile olmamasını ise ilginç bulduk.

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.