Efsane Olur
Ford’un kompakt sınıf temsilcisi Focus bugün 3 nesli ve makyajlı yüzüyle konuğumuz. Ama onu asıl gündemimize getiren en sonunda kavuştuğu dizel-otomatik vites kombinasyonu.
Tasarım
Focus’un 2014’te gerçekleşen makyajı aracın dış tasarımında hissediliyor. Radyatör ızgarasının tasarımı Aston Martin modellerini andırıyor. Ana far grubuna kaş şeklinde entegre LED gündüz farları da unutulmamış. Dinamik ön far sistemi ile aracın farları direksiyon hareketiyle yön değiştiriyor ve bu virajda maksimum aydınlatma sağlıyor. Yan bölümde keskin hatlar sürüyor. Arka bölümde de stop grubunda inceltilmelere gidilmiş. Ford Focus, 4538 mm uzunluğa, 2010 mm genişliğe, 1469 mm yüksekliğe ve 2648 mm aks mesafesine sahip. Model makyaj öncesi versiyona göre 15 mm daha alçaltılmış.
İç Mekan
Makyajla birlikte Focus’un iç mekanında önemli değişimler yaşanmış. Direksiyon daha sportif bir yapıya kavuşurken, üzerindeki kumandalar da kullanışlı olmuş. Diğer önemli bir değişim ise ön panelde yaşanmış. Dokunmatik özellikli yeni büyük ekrandan navigasyon, müzik sistemi ve telefon bağlantısı gibi hizmetler alınabiliyor. Bu sistem sayesinde selefinde ki o tuş karmaşası yaşanan bölüm daha da sadeleştirilmiş. Ancak ekranın hızlı kullanımda biraz ağır kaldığını söylemeliyiz. Makyaj öncesi modelde vites önünde herhangi bir eşya gözü sunulmazken yeni nesilde bu sorun giderilmiş. Kapı iç cepleri ve vites arkasındaki bardaklıklar da eşya gözü ihtiyacınızı karşılıyor. Önde ve arkada sunulan baş ve diz mesafesi yeterli. Focus Sedan’ın bagaj hacmi 421 litre. Çok iddialı olmasa da bu değer yeterli.
Motor ve şanzıman
Ford Focus en sonunda dizel, otomatik vites kombinasyonunu sunmaya başladı. 1.5 litre hacmindeki turbo, dizel motor 3600 d/d’de 120 ps güç, 1750 d/d’den itibarense 300 Nm tork üretiyor. Alt devirleri yeterli canlılığı gösteren motorun gücü markanın çift kavramalı, 6 ileri, otomatikleştirilmiş şanzımanı Powershift ile ön tekerleklere iletiliyor. Yüksek hızlarda yavaş hızlansa da motorun nefesi 120 km/s bandına kadar tatmin ediyor. Fabrika verilerine göre aracın 0-100 km/s hızlanması 10.9 saniye sürüyor. Araç asıl başarısını yakıt tüketiminde gösteriyor. Test ortalaması olarak elde ettiğimiz 5.5 litrelik tüketim çok başarılı.
Konfor ve Yol Tutuş
Her nesli yol tutuş ustası olarak bilinen Focus, bu neslinde de farklı bir karakter çizmiyor. Sert yapılı süspansiyonlar sayesinde araç yere çok iyi tutunuyor. Sert süspansiyonlar ancak çok bozuk zeminlerde konforu düşürüyor. Bunun dışında yeterli sönümlemeye sahip. Motor, yol ve rüzgâr sesi kabin içine yansımıyor. Yan destekleriyle size maksimum destek olan koltuklar orta sertlikte olmasıyla da uzun yolculuklardaki yorulma süresini uzatıyor.
Yorum – Tulu DARICAN
Ekonomik dizel deyince bugüne kadar akla genellikle Fransız markaların dizelleri geliyordu. Şimdiyse karşımızda Ford’un yeni 1.5 litre dizel motoru var. Ünite hem canlı hem de Powershift şanzımanla uyumu başarılı. Şehir içi trafikte bile 6 litreleri geçmek zor. Focus’un kalanı ise bildiğimiz gibi. Kaliteli ve muhteşem yol tutuyor. Yine de biraz daha iç mekan genişliği olsa fena olmazdı. Müzik sistemi eskisine göre çok daha gelişkin olsa da bazen ciddi şekilde ağır kalıyor.
Araç gerçekten çok güzel. İyi bir inceleme olmuş. Satın alma tercihlerim arasında olacak.
Teşekkür ederiz. Umarız satın almanızda yardımcı olabilmişizdir.