Renault markası 2012 yılının ilk 4 ayında en yakın rakibine 2.403 adet fark atarak toplam pazarda liderliğini korudu. Nisan ayında 8.384 adet satış gerçekleştirdi ve ilk 4 ayda toplam 28.095 adetlik rakama ulaştı.
Renault 2012 yılının ilk 4 ayında liderliğini korudu. Ocak-Nisan 2012 döneminde binek+hafif ticari araç segmentinde %18’lik bir pay elde etti. Binek araç satışında 22.993 adetlik satış gerçekleştirerek %16,1 paya sahip oldu. Binek araç pazarında liderliğini sürdürdü. Bu bağlamda Fluence ve Symbol modelleri Türkiye’nin en çok satan ilk 3 otomobil arasındaki yerini aldı. Bünyesinde bulunan Dacia markası ise yılın başında elde ettiği 7. sırayı aynen korudu. Dacia 1,3 puan artış ile pazar payını %3,9’a çıkardı. 13 yıldır binek araç lideri olan Renault, 7 yıl aradan sonra toplam pazarda lider durumda. Dacia’nın SUV modeli Duster en çok tercih edilen 3 otomobilden biri olmayı başardı. Kendi segmentindeki bu başarısınıda her 2 dizel araçtan biri Duster oldu.
SONUÇLAR – 2012 Nisan ayı |
Satış adet |
Pazar payı |
|
Ocak-Nisan 2012 |
Ocak -Nisan 2011 |
Ocak -Nisan 2012 |
|
RENAULT GRUBU Binek + Ticari |
35.829 |
16,5% |
18,0% |
RENAULT GRUBU Binek |
30.204 |
18,9% |
21,9% |
RENAULT GRUBU Ticari |
5.625 |
11,3% |
10,1% |
RENAULT Binek Araç |
22.993 |
15,9% |
16,1% |
RENAULT Ticari Araç |
5.102 |
9,6% |
9,2% |
RENAULT Binek + Ticari |
28.095 |
16,5% |
18,0% |
DACIA Binek Araç |
7.211 |
3,0% |
5,0% |
DACIA Ticari Araç |
523 |
1,7% |
0,9% |
DACIA Binek + Ticari |
7.734 |
2,6% |
3,9% |