MINI ailesine eklenen Roadster modeli artık Türkiye’de. İki kişi için tasarlanmış ve üstü açık otomobil konsepti ile karşımızda olan MINI Roadster, İngiliz Premium otomobil üreticisinin güncel programındaki altıncı modeli.
MINI modellerinin tümünde kendine has özellikleri vardır. Modele özgü süspansiyon teknolojisi sayesinde, karakteristik go-kart hissi verir. Klasik kumaş tavan, manel olarak hızlıca açılıp kapanabilir ve MINI Roadster içerisinde her anı yoğun bir açık hava sürüş keyfine dönüştürmek için ideal koşulları sağlar.
Yeni modelin Türkiye pazarına MINI Cooper Roadster (90 kW/122 HP) ve MINI Cooper S Roadster (135 kW/184 HP) benzinli motor seçeneği ile sunulması planlanmakta. Küçük otomobil segmentindeki benzersiz süspansiyon teknolojisinin kalitesi, elektro-mekanik hidrolik direksiyon ve DSC (Dinamik Stabilite Kontrolü) gibi modele özgü güçlendirmelerle ve ayrıca alçak otomobil ağırlık merkezi sayesinde olağanüstü çeviklik, aktif ve pasif güvenlik sağlar. Yolcu emniyeti için, ön ve yan kafa-göğüs hava yastıklarının yanı sıra son derece sert ön cam çerçevesi ve gövdeye sağlam şekilde bağlı olan cilalı paslanmaz çelikten yapılmış koruyucu rollbar’ları da önemli katkı sağlamaktadır. MINI Roadster’ın aerodinamik dengesi aktif arka spoiler ile optimize edilmektedir.
Yeni nesil dört silindirli motorlar
MINI Cooper Roadster, coşkulu bir giriş modeli olarak başlangıç yapıyor. 1.6 litrelik dört silindirli motoru, BMW motorlarında kullanılan VALVETRONIC’i temel alan tamamen değişken valf kontrolüne sahip ve performansın yanı sıra tüketim ve emisyon değerlerini de optimize etmektedir. Motor, 6000 dev/dak’da 90 kW/122 BG maksimum güç ile ve azami 4250 dev/dak’da 160 Newtonmetre torkla, MINI Cooper Roadster’ın sıfırdan 100 km/h’ya 9,2 saniyede ulaşmasını ve 199 km/h azami hız yapmasını sağlıyor. AB test periyodundaki ortalama yakıt tüketimi 100 km’de 5.7 litredir, CO2 değeri kilometre başına 133 gramdır.
MINI TwinPower Turbo teknolojisi, tam değişken valf kontrolünün yanında ayrıca bir Twin-Scroll turbo şarj ve doğrudan yakıt enjeksiyonu içerir. Bu teknoloji paketi MINI Cooper S Roadster’da da bulunan 1.6-litrelik motoru, kendi hacim sınıfında dünyanın en verimli motoru kılar. Motor, 5500 dev/dak’da 135 kW/184 beygir gücü olan maksimum performansa ulaşır. Maksimum tork 240 Newton metre, 1600 dev/dak’da bile mevcuttur ve Overboost sayesinde kısa sürede 260 Newton metreye çıkar. Böylelikle MINI Cooper S Roadster, 7,0 saniyede sıfırdan 100 km/h’a ve 227 km/h azami hıza ulaşır. Bu sürüş performansları AB test periyodundaki ortalama tüketimi ile 100 kilometre başına 6.0 litre ve kilometre başına 139 gram CO2 değeri ile kombine edilirler. Standart altı vitesli manuel şanzımana alternatif olarak, MINI Cooper Roadster ve MINI Cooper S Roadster modelleri için Steptronic fonksiyonlu altı vitesli otomatik şanzıman sunulmaktadır.
Sosyal paylaşım sitelerine erişim!
MINI Roadster standart olarak Radyo MINI CD Ses sistemine sahiptir. Ek eğlence keyfi için Harman Kardon HiFi hoparlör sistemi ve USB ses arabirimi sağlar. Radyo MINI Visual Boost, merkezi gösterge panelinde 6.5 inç büyüklüğünde, yüksek çözünürlüklü renkli ekrana sahiptir.
Bu seçenekleri ile bağlantılı olarak MINI Connected Apple iPhone sahiplerine internet tabanlı hizmetleri kullanmasına olanak tanır. Şu anda mevcut MINI Connected App; internet radyo fonksiyonu, Google hizmetleri kullanımı, Facebook ve Twitter kullanımı, Mission Control ve Condition check, Force Meter ve dijital spor göstergelerini de kapsamaktadır.
MOTOR TİPLERİ:
MINI Cooper Roadster: Dört silindirli benzinli motor ile
BMW Group’un VALVETRONIC teknolojisini temel alan valf kontrolü,
Silindir hacmi: 1 598 cm3,
Güç: 6000 dev/dak’da 90 kW/122 BG, maksimum tork: 4250 dev/dak’da 160 Nm) hızlanma (0–100 km/h): 9,2 saniye, maksimum hız: 199 km/h,
AB uyarınca ortalama yakıt tüketimi: 5.7 l/100 km, CO2 derecesi: 133 g/km.
MINI Cooper S Roadster: Dört silindirli benzinli motor ile MINI TwinPower Turbo teknolojisi,
Silindir hacmi: 1598 cm3, Güç: 5500 dev/dak’da 135 kW/184 BG, maksimum tork: 1600-5000 dev/dak’da 240 Nm
(Overboost ile birlikte 1730-4500 dev/dak’da 260 Nm) hızlanma (0–100 km/h): 7.0 saniye, maksimum hız: 227 km/h, AB uyarınca ortalama yakıt tüketimi: 6.0 l/100 km, CO2 derecesi: 139 g/km.