Digital Car Magazine yine farkını ortaya koyuyor. Paris’te gerçekleşen lansmanında bulunduğumuz Yeni Peugeot 3008 sizlerle.
Uzun zamandır beklenen yeni Peugeot 3008 global pazarlarda her geçen gün büyüyen ve gelişen C-SUV segmentine tamamen yeni bir soluk getiriyor. Yeni Peugeot 3008 yeni ve farklı deneyimler arayan müşterilere hitap ediyor. Göz alıcı yeni nesil Peugeot i-Cockpit, heyecan uyandıran yenilikçi tasarım, PureTech ve BlueHDi üst düzey verime sahip motorlar, EAT6 tam otomatik şanzıman ve üst düzey teknik ekipmanları ile yeni Peugeot 3008 SUV sınıfının en önemli oyuncularından biri olmayı hedefliyor. Yeni Peugeot 3008 markanın SUV tarihinde tamamen yeni bir sayfa açarken, aynı zamanda markayı dünya pazarlarında temsil edecek.
Yeni Peugeot 3008 SUV’un kaliteli malzemelerle üretilen iç mekanı, tasarımı ve üst düzey kalite algısıyla tamamen yeni bir dünyanın kapılarını aralıyor. Gösterişli ve futuristik yapısıyla ön konsol hemen dikkat çekiyor. Bünyesinde barındırdığı ileri teknolojiyi görselliğiyle vurgulayan yeni nesil Peugeot i-Cockpit® otomobil dünyasındaki kokpit algısında tamamen yeni bir sayfa açıyor. Tamamen sürücü odaklı tasarlanan ve dikkat dağıtmadan keyifli bir sürüş gerçekleştirmesini sağlayan Peugeot i-Cockpit® kullanıcısını yüksek teknoloji ile baş başa bırakıyor.
Daha kompakt bir boyuta sahip olan direksiyon iki kollu tasarımıyla sürücüye optimum görüş alanı sunarken aynı zamanda maksimum diz mesafesi sağlıyor. Kaliteli malzemelerle üretilen kokpitte; belirli donanım seviyesinden itibaren deri, krom eklentiler ve parlak siyah yüzeyler gibi detaylarıyla kalite algısını yükseltiyor ve görsel bir şöleni beraberinde getiriyor.
8 inç büyüklüğündeki dokunmatik ekran orta konsola adeta bir tablet entegre edildiği izlenimini uyandırırken, bünyesinde barındırdığı teknolojik altyapıyla kullanım kolaylığı ve pratikliğini beraberinde getiriyor. Sisteme entegre edilen altı adet piyano tuşu görünümlü düğmeler; radyo, iklimlendirme paneli, navigasyon, araç özellikleri, telefon ve mobil uygulamalar olmak üzere temel fonksiyonlara doğrudan erişim sağlıyor.
Yükseltilmiş gösterge paneli 12,3 inçlik yüksek çözünürlüklü ekranıyla futuristik bir görünüm sunarken kişiselleştirme imkanıyla sürücünün ihtiyaç duyacağı her şeyi doğrudan görüş hizasına getirerek fonksiyonelliği ve sürüş güvenliğini destekliyor. Direksiyon üzerinde bulunan küçük bir düğme üzerinden kumanda edilen beş farklı gösterge modu sürücüye göstergeyi kişiselleştirme imkanını sunuyor. ‘Personal’ modunda sürücü dokunmatik ekran üzerinden örneğin navigasyon yönlendirmeleri, sürüş destek sistemi, motor bilgileri, yol bilgisayarı ve rota bilgileri gibi bilgilerin kopyalarını ekrana aktarma imkanı tanıyor. Her bir özellik farklı bir görsel animasyonla canlandırılıyor.
Yeni Peugeot 3008’de kullanılan tüm benzinli motorlar güç sınıfının en iyi değerlerini ortaya koyuyor. 1,2L PureTech 130 S&S motor 115 g/km CO2 emisyon salınım değerine imza atarken, 6 vitesli otomatik şanzımanlı 1.6L THP 165 S&S ise sadece 129 g/km of CO2 misyon salınım değerine imza atıyor. Ürün gamında dört adet motor yer alıyor:
– 1.2L PureTech 130 S&S 6SMT (6 vitesli manuel şanzıman) standart ve son derece düşük tüketim versiyonlarıyla
– 1.2L PureTech 130 S&S 6 vitesli otomatik şanzıman
– 1.6L THP 165 S&S 6 vitesli otomatik şanzıman
BlueHDi teknolojisine sahip dizel motorların emisyon değerleri 100 ve 121 g/km CO2 arasında değişirken, güç alternatifleri ise 100 HP ile başlıyor 120 HP ile devam ederek 150 HP’ye kadar uzanıyor. 1.6L BlueHDi ve 2.0L BlueHDi motorlar da pazarın en iyi değerleriyle öne çıkıyor.
– 1.6L BlueHDi 100 S&S BVM5
– 1.6L BlueHDi 120 S&S 6SMT (6 vitesli manuel şanzıman) standart ve son derece düşük tüketim versiyonlarıyla
– 1.6L BlueHDi 120 S&S 6 vitesli otomatik şanzıman
– 2.0L BlueHDi 150 S&S 6SMT (6 vitesli manuel şanzıman)
– 2.0L BlueHDi 180 S&S 6 vitesli otomatik şanzıman
4,45 metrelik uzunluğuyla sınıf ortalamalarında konumlanan yeni Peugeot 3008 önceki nesil ile kıyaslandığında 8 cm daha uzun. Söz konusu artış büyük oranda dingil mesafesindeki artış ile elde edilirken 2.675 mm’lik dingil mesafesi önceki nesil 3008 ile kıyaslandığında 62 mm’lik artış anlamına geliyor. Yeni Peugeot 3008 sınıfının en uzun dingil mesafesiyle öne çıkıyor. 1,84 metre ile genişliği önceki nesille aynı olmakla birlikte akıllı tasarım sayesinde daha geniş bir iç mekan elde edildi. Tavan barları dahil 1,62 metre olan yüksekliği önceki nesil ile kıyaslandığında azalırken bu sayede aerodinamik performans arttırıldı. Azalan tavan yüksekliğine karşın sürücü ve beraberindeki yolculara son derece cömert bir baş mesafesi sunuluyor.
Yeni Peugeot 3008 SUV büyük tekerleklerinin de katkısıyla 22 cm yerden yüksekliğe sahip.
Bir önce nesil ile kıyaslandığında bütün iç mekan boyutları arttı:
– Arka bacak mesafesi: +24 mm
– Ön dirsek mesafesi: + 17 mm
– Arka dirsek mesafesi: +4 mm
– Arka baş mesafesi: + 36 mm (sac tavan)