Spread the love
LANSMAN: DACIA JOGGER.  YAZI: AYKUT ÖZDEK / IĞDIR-KARS

Maceracı bir kişiliğiniz var ise, aktiviteyi seviyorsanız ve heyecanınızı kalabalıkla yaşamaksa derdiniz Yeni Dacia Jogger ihtiyaçlarınıza cevap verebilir.

Konumuz Dacia’nın Yeni Jogger modeli. Fakat öncesinde bu model için yapılan basın organizasyonuna değinmek istiyorum. Lansmanlar için birçok ilimize gittim, ilk defa Iğdır’da bulundum ve çok etkilendim. Çünkü basın organizasyonu Iğdır Havalimanına çok yakın Tuzluca Tuz Mağarası’ndaydı. Muhteşem bir görsel şölenle yeni Jogger ile tanıştım. Türkiye’nin 100 yıllık tuz ihtiyacını karşılayacak kapasitedeki bu Tuz Mağaraları, Hititler döneminden beri kullanıldığı düşünülüyor. 55 dönümlük bir araziyi kaplayan mağaraların, doğal oyukları, odaları gerçekten çok etkileyici. Bu etkileyici mağaranın içerisinde bir otomobil lansmanına şahit olmak ise şahaneydi. Kısacası, günlük 60 ton tuz üretmesi bir kenara, mutlaka görülmesi gereken bir yer.

Yeni Jogger’la tanışmak etkileyici bir ortamda oldu. Mağara sonrasında da seçilen güzergahlar da yine Jogger’ın bize anlatmak istediği detaylara uygundu. Markanın bu model için söylemi “Hepsi Bir Araba” sloganıydı. Gökkuşağı Tepeleri’de görsel şöleni izleyerek, Aras Nehri kıyılarından geçtik. Biz direksiyondaydık fakat görüş açımızda, nehrin kenarında bulunan Jogger’ın üzerinde kano ekipmanları vardı. Her bir molada Jogger’ın “maceracı” kimliğini bize göstermeyi başardılar.

Arazici değil, maceracı

Bir otomobilin maceracı olması için ilk akla gelen 4×4 ve başka özellikler sıralanabilir. Evet, amacınız dağlara tepelere çıkmak, zorlu yol koşullarında keşifler yapmak ise ayrı. Ama amacınız kanonuzla, bisikletinizle, port bagajınızla, hatta port çadırınızla seyahat edip, bu ekipmanlarla yaşayacağınız maceraya ortak aramak ise Jogger bunu fazlasıyla karşılıyor. Üstelik oldukça cömert iç mekanı ile. İç mekan genişliği fazlasıyla değinilmesi gereken detay ama ben önce Tuzluca Tuz Mağarası’ndaki ilk buluşmama döneceğim. Yeni Jogger’da ilk dikkat çeken kuşkusuz markanın yeni kimliğinin bu modelde karşımıza çıkması. Yeni logo tasarımı çok iyi görünüyor. Bundan sonra ülkemize gelecek tüm modellerde artık bu yeni yüz olacak. Tamam bir arazi aracı değil ama tasarımı ile bir SUV hissiyatını yansıtıyor. Ön ve arka tampon altı korumaları sizi bazı zorlu yol koşullarında koruyacaktır. Geniş çamurlukları ise görsel olarak görevini yerine getiriyor. Ön bölümde gündüz ve kısa farlarda LED teknolojisi kullanılmış. Y şeklindeki ışık imzası Sandero ailesinden sonra Jogger’ın da hem ön hem arka far tasarımında yerini almış. Jogger’da bulunan modüler tavan barları birkaç hareketle şekil değiştirebiliyor. 80 kg’a kadar port bagaj, bisiklet, kayak malzemelerini, patentli bir sistem olan bu barlar sayesinde rahatlıkla taşıyabiliyorsunuz. Eğer daha da iddialı bir Jogger isterseniz “Özel Extreme” versiyonu bulunuyor. Bu versiyon ile siyah renkli tavan rayları, 16 inç siyah alaşım jantlar ve köpekbalığı anteni, parlak siyah aynalar yer alıyor. Ek olarak ön tarafta ve jantlarda isim çıkartmaları ve kapı eşiğinde özel koruyucu şeritler de bu versiyon ile sunuluyor. İç mekanında ise kırmızı dikişli koltuklar, ön kapı panellerinde kaplamalar bulunuyor. Bu versiyon için 2023 Ocak ayını beklemeniz gerekiyor.

“Yerim yok” diyemezsiniz

Dacia Jogger 7 kişilik oturma düzeni sunuyor. Bu yüzden “arabamda yer yok” söylemini sık kullanıyorsanız Jogger size göre değil. Şaka bir yana Jogger’da herkese yer var. Normal şartlarda bu tarz araçlarda arka koltuklara geçişler sıkıntılı olabiliyor. Modüler tasarım sayesinde hem arkaya geçişler rahat hem de arkada seyahat etme konforu iyi. Çünkü arka sıra koltuklar yükseltilerek konumlandırılmış. Tıpkı sinema salonu koltukları gibi. Dolayısıyla en arka koltukta da seyahat etseniz görüş açınız açık oluyor. Bunu yaparken de diz ve baş mesafesinden de ödün verilmemiş. Eğer koltukları kullanma ihtiyacınız yok ise çok rahat bir şekilde katlanıyor hatta çıkarılıyor. Bir koltuk bir “damacana su bidonu” ağırlığında. Dolayısıyla sökme takma işleminiz basit. İkinci sıra koltuklarda ayrı ayrı katlanabiliyor (2/3 ve 1/3 şeklinde) ve tüm arka sıra koltuklar katlandığında toplamda 1807 litrelik bagaj hacmini size sunuyor. Eğer Jogger’ın 7 koltuğunu da kullanırsanız 212 litrelik bagaj hacmi size sunuyor. Üçüncü sıra koltukları çıkarırsanız da 631 litre emrinize amade. Eğer 4,55 metre uzunlukta bir araçtan bahsediyorsak bolca hacimden de bahsedebiliriz. Bagaj hacminden ayrı olarak Jogger toplamda 24 litreyi aşan saklama alanlarını da yolculara sunuyor. Önde 13 litre, ortada 8,6 litre ve üçüncü sırada da 2,5 litrelik saklama alanı bulunuyor. Aks mesafesi 2,90 metre olan Jogger’ın yüksekliği ise 1,78 metre. 1,63 metrelik yüksekliği ise tüm koltuklarda rahat etmenizi sağlıyor diyebilirim. Isıtmalı ön koltuklar, donanıma bağlı olarak ikinci sıra yolcular için uçak tipi servis masaları ve bardak tutucular bulunuyor. Bu tarz araçlarda üçüncü sıra yolcular unutulur. Jogger ise burası için de yapabileceğinin en iyisini yapmış. Dışa açılabilir kelebek camlar, kol dayamaları ile en arkada seyahat edecekler de düşünülmüş.

Direksiyona geçtiğimde 3,5 inçlik TFT ekran beni karşılıyor. Sürüş bilgilerini takip edebildiğim bu ekranın yanı sıra 8 inç dokunmatik multimedya ekranı da bulunuyor. Apple CarPlay Jogger’da yerini almış. Elektronik park freni yerden tasarruf konusunda katkı sağlamakla birlikte daha şık duruyor. USB girişi ve 12V şarj soketi de mevcut.

Otomatik şanzımanlı hibrit 2023’te

Jogger 28 Kasım 2022 tarihi itibari ile Türkiye’de satışa sunuldu. TCe 110 HP ve TCe 100 HP ECO-G olmak üzere iki farklı motor kombinasyonu ile satılıyor. 6 ileri manuel şanzımanla sunulan bu iki kombinasyonun en merak edileni kuşkusuz otomatik şanzıman! Otomatik şanzımanlı hibrit versiyon 2023’te sunulacak. Bu Dacia için de bir ilk olacak. Tarihindeki ilk hibrit motoru Jogger ile tüm dünyaya sunacak.

110 HP’lik benzili versiyonu 200 Nm tork üretiyor. 0-100 km hızlanmasını 11,2 saniyede tamamlayan Jogger’ın, fabrika verilerine göre ortalama yakıt tüketimi 5,7 lt/100 km. Eğer LPG’li versiyona sahip olursanız, motor kombinasyonu sayesinde 1.000 km’nin üzerinde yol yapabilirsiniz. Yeni Jogger, Essential, Expression ve Extreme olmak üzere üç farklı donanım seçenekleri ile satışa sunuldu. 21 Kasım’daki lansman başlangıcında, lansman özel fiyatı giriş modeli 577.000 TL’ydi. Ben ise 25 Kasım’da 3. grupla yer aldım. Fiyat ise 545.000 TL olarak açıklandı. ÖTV düzenlemesinden olumlu anlamda Jogger’da faydalanmış oldu. Burası Türkiye tabii. Siz bu yazıyı okurken fiyat ne olur bilmem!

 

 

 

 

 

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.