Spread the love

IMG_3776aCITROEN MARKASI TASARIM ANLAMINDA FARKLI BİR YOL İZLİYOR. BU FARKLI BAKIŞ AÇISI ORTAYA DEĞİŞİK MODELLER ÇIKARIYOR. CACTUS GERÇEKTEN DEĞİŞİK BİR MODEL…

Geçtiğimiz aylarda Türkiye lansmanı olmuştu ve ben katılmıştım. Onu ilk gördüğümde ‘Bu gerçek mi?’ diye sormuştum kendi kendime. Gerçekten çok farklı bir otomobil. Onu farklı kılan kuşkusuz tasarımı. Diğer Citroen modellerinden tamamen ayrılıyor bence. Her ne kadar ayrılsa da onun bir Citroen olduğunu tasarım dilinden anlayabiliyoruz. Onu farklı kılan en önemli unsur ise konsept olarak gösterildiğinde neyse şimdi de neredeyse o. Yani hayal edileni gerçeğe dönüştürmüş Citroen markası. Ön bölümde sade gibi görünse de minimal çizgiler ile maksimum bir şıklık ortaya çıkarılmış. Kısık gözü andıran ince yapılı LED gündüz farları, bu şıklığın başlangıcı.  İri far yuvaları bu minimalist yapıyı bozmaya çalışsa da tek başına başarılı olamıyor. Sade ve şık görünen Citroen Cactus’ün alameti farikası ise ‘Airbump’ adını verdikleri özellik. Ön far ve arka stop yuvalarında bulunan Airbump’lar küçük darbeler için koruyucu görevi üstleniyor. Aracın yanlarında da bulunan Airbump’ların amacı, kapıları açıp kapatırken hafif çarpmalar yaşanır. Bu çarpmalarda çizikler ve daha da büyük arızalar çıkabiliyor. Bu sayede kaportaya herhangi bir müdahale yapmıyorsunuz. Airbump’ı söküp yerine yenisi takabiliyorsunuz! Yüksek motor kaputu öne doğru yumuşak bir şekilde akıyor. Tavan rayları standart olarak bu araçta bulunuyor. Panaromik cam tavan ise ferahlık konusunda içerisi için çok şey vaat ediyor. Cam tavanın perdesi bulunmuyor. Bu kafalarda soru işareti doğursa da UV ışınlarına karşı etkili koruma sağladığını testimizde kanıtlıyor. Citroen C4 Cactus PSA PF1 adındaki altyapıda şekil bulmuş.   Tasarım detayları iç mekanda da devam ediyor İç mekanda da farklı bir durum söz konusu. Normalde araçların dış tasarımındaki etki iç tarafa geçince daha sönük kalabiliyor. Citroen C4 IMG_3979aCactus’te durum farklı. İç mekandaki detayların dış tasarımından aşağı kalır yanı yok. Özellikle lüks bir bavulu andıran torpido kaplaması ve yine lüks bir bavulun tutma kolu gibi tasarlanmış kapı kolları. Premium bir hava hakim. Döşemeler ve diğer noktalar biraz geçmişe gönderme yapıyor. Fakat bu durum teknoloji ile birleşince ortaya iyi bir karışım çıkmış. Şık iç mekanda küçük bir TV gibi görünen dokunmatik ekran birçok bilgiye ulaşmanızı hatta kontrolünüzü sağlıyor. Fakat kullanımı hiç pratik değil. Bir klima açmak için vakit harcamanız gerekiyor ki seyir halinde bu durum tehlike arz edebilir. Müzik sistemi gibi detayları direksiyon üzerinden yapabilirsiniz belki ama klima kumandaları daha pratik olmalı sanki. İç mekan genişliği C4 ile aynı. Zaten bu da C4 Cactus. Hatta diz ve baş mesafesi birebir aynı. Cactus’te anlam veremediğim en büyük detay ise arka camlar! Kelebek camı şeklinde açılıyor. Maalesef hiç kullanışlı değiller.   Benzinli motor iyi de ya şanzıman? Konuğumuzda 1.2 litrelik benzinli motor bulunuyor. 82 HP gücü ve 116 Nm’lik torku bulunuyor. Maksimum hızı 172 km/s iken 0-100 km hızlanması 15 saniye. Gördüğünüz gibi performans gibi bir kaygısı yok. Daha çok konfor odaklı bir sürüş sunuyor. Yumuşak bir süspansiyonu var. Cactus’te kullanılan 5 ileri ETG5 isimli yarı otomatik şanzımanın tek avantajı tüketim! Onun haricinde keyifsiz bir sürüş sunuyor. Her vites değişiminde bunu size fazlasıyla hissettiriyor. Direksiyon arkası kulakçıklar ile kontrol bu durumu biraz hafifletse de durumu değiştirmiyor. Fransızlar bu şanzımandan vazgeçmeyecek gibi. Ama sürüş konforu açısından gerçekten kötü! Bu duruma farklı bir açıdan bakarsak durum değişiyor tabii. Yani sıkışık trafikte manuel bir şanzıman mı yoksa Cactus’te bulunan yarı otomatik şanzıman mı? İstanbul Boğaz Köprüsü’nde, akşam trafiğinde 1 saat geçiren herkes şu an ‘yarı otomatik şanzıman’ diye bağırıyor sanırım. Evet böyle değerlendirirsek inanılmaz konforlu bir şanzıman. Meseleye iki türlü bakmakta fayda var yani. Bu şanzımanın avantajı kuşkusuz tüketim konusundaki desteği. Fabrika verilerine göre ortalama yakıt tüketimi 4,3 lt/100 km. Mükemmel bir değer! Şehir içi kullanımlarımızda en iyi değerimiz 6,3 lt/100 km. Yine de çok iyi. Yolda giderken herkesin size baktığını hissediyorsunuz. Tüm gözler üzerinizde. Cactus’ün farklı tasarımı meraklı gözlerin hapsine sokuyor sizi. Bu şık tasarım ve ekonomik yapısını 58.000 TL’lik fiyat etiketiyle sunuyor. Bakalım ne kadar ilgi görecek?

 

Yazı: Aykut Özdek Fotoğraf: Gökhan Polat

TEKNİK ÖZELLİKLER CITROEN C4 CACTUS

Motor hacmi: 1199 cc

Maksimum güç: 82 HP – 5750 d/d

Maksimum tork: 116 NM – 2750 d/d

Maksimum hız: 172 km/s

0-100 km hızlanma: 15 saniye

Şanzıman: 5 ileri otomatik

Aktarma: Önden çekiş

Ort. yakıt tüketim: 4,3 lt/100 km

CO2 emisyon: 100 g/km

Ağırlık: 1155 kg

Fiyatı: 58.000 TL

 

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.