Spread the love

Goodyear_AMT_Commercial_Graphic_02Goodyear, ABD kamyon taşımacılığı filoları bünyesindeki ticari araçlara geliştirmiş olduğu ‘Lastik Hava Kontrol Teknolojisi’ni test ediyor.

 Goodyear, Amerika Birleşik Devletleri Araç Teknolojisi Ofisi’nin(DOE) desteklediği “Lastik Hava Kontrol Teknolojisi” (AMT) önümüzdeki bir kaç ay içerisinde test edilmeye başlanacağını açıkladı. Yakıt verimliliği gibi filoların karşılaştığı temel güçlüklere karşı geliştirilen proje, Goodyear’ın Brüksel’de düzenlediği “Geleceğin Yolculuğu” adlı Ulaşım Sempozyumu’nda da gündeme geldi. “Geleceğin Yolculuğu: Akıllı Filolar ve Ulaşım Endüstrisinin Geleceği” adlı resmi raporun da tanıtıldığı sempozyumda, Avrupa’daki filoların bir numaralı sorununun yakıt masrafı olduğu belirtildi.

Doğru lastik basıncı devamlılığı sağlar!

Raporda, doğru lastik basıncının korunmasını sağlamak, yakıt verimliliğinin arttırılmasında ve emisyonun azaltılmasında önemli bir rol oynadığı yer almaktadır. Rapora göre “Lastik Hava Kontrol teknolojisi” doğru lastik basıncının devamlılığını sağlamakta.  Bu teknoloji dayanıklılığı artırarak güvenli sürüşü sağlarken elle şişirilme ihtiyacını  da ortadan kaldırmaya yönelik olduğu belirtildi.

Goodyear Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Bölgesi Ticari Lastikler Başkan Yardımcısı Michel Rzonzef, “Goodyear inovasyonları, yönlendirmesiyle ünlüdür. Yakın zamanda duyurusu yapıldığı üzere AMT’nin Kuzey Amerika’daki filolar tarafından sahada test edilmesi, bizim için geleceğin hareketliliğinin başlaması anlamına geliyor. AMT ile gelecekte müşterilerimize doğru basıncı koruyarak yakıt tüketimini ve lastiğin yol kat etme ömrünü arttıracak kamyon lastikleri sunabileceğiz” dedi.

Goodyear_AMT_AirMaintenanceTechnology_01 Lastik Hava Kontrol Teknolojisi ne demek?

Lastik Hava Kontrol Teknolojisi (Air Maintenance Technology – AMT); herhangi bir dış pompaya ya da elektronik cihaza gerek kalmadan, lastiklerin soğukken belirli bir şişirme basıncında kalmasını sağlar. Sistem lastik basıncını otomatik olarak filoların istediği düzeyde tutmak için “Peristaltic” pompa teknolojisini kullanır. AMT sisteminin pompa dahil olmak üzere tüm bileşenleri tamamen lastiğin içindedir.

Taşıt Teknolojisi Ofisi (DOE), ticari araç lastiklerine yönelik AMT sistemine ilişkin Akron tabanlı eğitim, geliştirme ve gösterim çalışmalarına, 1,5 milyon $ (1,17 milyon €) hibe sunarak destek sağlamaktadır.

 

 

 

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.