İLK SÜRÜŞ: YENİ GOLF GTI / YAZI: AYKUT ÖZDEK – AYVALIK
“ELEKTRİK”LENEN DÜNYAMIZDA FAZLASIYLA KABUL GÖREN VE BEKLENEN MODELLER DE VAR. GOLF GTI BUNLARDAN BİRİ. 245 BEYGİRLİK GÜCÜ İLE KULAKLARIMIZDAKİ PASI ALAN MOTOR SESİ BÜYÜLEYİCİYDİ.
Son zamanlarda daha çok elektrikli modelleri test ediyorum. Dünyamıza o kadar hızlı girdi ki elektrikli modeller, son zamanlarda gerçek hislerimizi bir kenara bırakıp, “nerede şarj edilir, menzili ne kadar, pil ömrü ne kadar?” gibi sorular sorduğumuz araçları test ediyoruz. Eylül ayı ortası bu soruları bir kenara bıraktığım bir lansman programına katıldım. Biz Volkswagen Türkiye’nin konuğuyduk, yolda da Yeni Golf GTI bizim konuğumuzdu. İstanbul’dan başlayıp Ayvalık’ta son bulacak rota beni heyecanlandırmıştı.
Geçmiş ile geleceğin sentezi
48 önce özel bir hikayeye sahip bir başlangıcı var Golf GTI’ın. 8. nesli ile karşımda duran modelin ilk nesli ile arasındaki bağ hala devam ediyor. Sanırım bu bağlılık ve buna bağlı yenilikçi yaklaşım beni etkileyen durum diyebilirim. Çünkü G,T ve I’dan oluşan bu üç harfin anlamı büyük. Sportif sürüş, muazzam ergonomi, safkan otomobil tutkusu! Bunlara bir de günümüz teknolojisi eklenince ortaya keyif veren bir sonuç çıkıyor. Performans onun için olmazsa olmaz ama öncesinde tasarım detaylarına bakmak istiyorum. Daha uzun ve daha alçak bir silüete bürünmüş. Her bir gövde parçası sıfırdan tasarlanmış. Tasarım aşamasında aracın rüzgar tünelindeki özelliklerini iyileştirmek için aerodinamik uzmanları ile birlikte çalışmış tasarımcılar. Sürtünme katsayısı (Cd) 0,3’ten 0,275’e düşürülmüş. Dış aynalar, tavan spoyleri, davlumbaz tasarımı gibi detaylar sürtünme açısından optimize edilmiş, öyle tasarlanmış. Her zaman söylediğim bir şey vardır Volkswagen markaları için. Sade, şık! Abartısı yok ama gösterişli, çok fazla detay yok gibi ama fazla şık. Yeni Golf GTI bu konuda da beni yanıltmadı.
İç mekana geçtiğimde ekose tarzı “Scalepaper” kumaşa sahip spor koltuklar beni karşılıyor. Kırmızı dikişlere sahip koltuklar birinci nesil Golf GTI’a gönderme yapıyor. “Kırmızı Çizgimiz” sloganı ile duyurulan Yeni Golf GTI’da kırmızı rengini her yerde görebiliyoruz. Kırmızı dekor ve GTI logosu, dokunmatik ekranın kırmızı ambiyans rengi, kapılar açıldığında, motor çalışana kadar kırmızı yanıp sönen start/stop düğmesi bu detaylara örnekler. Standart donanımda sunulan 10 inçlik dijital gösterge paneli “Dijital Cockpit Pro” ve 10 inçlik bilgi-eğlence sistemi “Discover Pro” işlevsellik adına sorunsuz. Isıtmalı deri direkisyon, üç bölgeli tam otomatik klima, anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi, kablosuz AppConnect, LED okuma lambaları ve USB-C bağlantısı dikkat çekiyor. Dış mekanda da Golf R-Line’a göre 15 mm alçaltılmış tasarım eşliğinde 18 inç “Richmond” alüminyum alaşım jantlar, IQ.Light LED Matrix farlar, dinamik uzun far asistanı (DLA), özel ön ve arka GTI tampon, kırmızı fren kaliperleri ve çift egzoz çıkışları bu standart donanım içerisinde.
Dikkatli olmakta fayda var!
Golt GTI’ın direksiyonunda dikkatli olmakta fayda var. Çünkü yüksek hız limitlerine çıkmakta zorlanmıyorsunuz ve aracın kontrollü yapısı sayesinde kendinizi gereğinden fazla özgüvenli hissedebilirsiniz. Çünkü 245 HP güç ve 370 Nm tork maksimum hızı olan 250 km/s’e hıza ulaşmanız için fazla zaman harcamıyor. Sadece 6,2 saniyede 0-100 km/s hıza ulaşabiliyor. 2.0 litrelik TSI motor bu gücünü 7 ileri, çift kavramalı DSG şanzıman ile tekerlere iletiyor. Golf GTI’da ilk kez sunulan Araç Dinamikleri Yöneticisi (VDM), aracın potansiyelini en yukarılara çıkarmak için çalışıyor. VDM; elektronik dinamik diferansiyel kilidini (XDS), elektro-hidrolik diferansiyel kilidini (VAQ) ve adaptif şasi kontrol sistemini (DCC) kontrol eden bir beyin olarak çalışıyor ve bu sistemlerden maksimum performans alınmasını sağlıyor. WLPT ölçümlerine göre ortalama yakıt tüketimi 7,1 lt/100 km.
Yeni Golf GTI 2.545.000 TL’den başlayan fiyat ile satışa sunuldu.