ARTIK DAHA HAYLAZ!
‘ŞEHRİN HAYLAZI’ SLOGANINI TAM OLARAK HAK EDEN NISSAN JUKE, 370Z’YE BENZEYEN GÖRÜNTÜSÜYLE ARTIK DAHA HAYLAZ!
Adı üzerinde Juke, Şehir içinde minimal yapısı ve sunduklarıyla ‘Şehrin Haylazı’ sloganını tam olarak hak ediyor. Marjinal görüntüsü ve yüksek yapısı ile hemen fark ediliyor. Eskiden daha minimal kalan tasarımı, Nissan’ın yaptığı ufak makyaj çalışması ile asi bir şehirli haline dönüşmüş. Dış görünüşü ile o kadar çok ilgi çekiyor ki sanki şehirde tek siz özelsiniz gibi hissettiriyor. Değişen dış tasarımı ise onu farklı kılıyor. Nissan’ın spor aracı olan 370Z’ye benzeyen farları, daha sportif tamponları ve Formula1 araçlarından alışkın olduğumuz arka sis farı. Her şey nasıl da bu kadar çekici yapılır derken aracın dikkatleri üzerine çeken sarı renge sahip olduğunu hatırladım. Evet bildiğiniz taksi sarısı. Taksi sarısı diyorum çünkü taksi diye binmeye çalışanlar veya taksi diye durdurmaya çalışanlar oldu. Peki bu çekicilik iç mekana geçince de devam ediyor mu? İç mekanda da dış renk ile uyumlu parçalar kullanılmış. Çabuk kirlenen parçalar bazen canınızı sıkabiliyor.
D-MODE sizi şımartabilir!
Sportif demiştik onun için, Nissan da bu sportif yapıyı desteklemiş ve D-MODE adı altında size 3 adet seçenek sunmuş. Eco modu, Normal Mod ve Spor Modu. Bu seçenekler gaz pedalı, direksiyon, motor ve CVT şanzıman üzerinde birtakım değişiklikler yapıyor. Kısaca bahsedersek; Eco modu aracın minimum performansla minimum yakıt tüketiminde kalmasını sağlıyor. Normal modda ise, araç sizin stabil kullanımınıza ayak uyduruyor. Spor modu en sevdiğim mod. Araç her şeye anında cevap verir hale geçiyor ve bu sayede maksimum sportif hissi yakalamış oluyorsunuz. Bu bana yetmez diyenlerdeniz bir de araç içinde aldığınız G kuvvetini ölçen sistem var ki, virajlarda ne kadar G kuvveti yediniz onu size söylüyor. Tabii virajlarda G kuvveti yerken aracın kontrolünün elinizde olması gerekiyor. Bunu da sert süspansiyonlar ve 18 inçlik jantlarla sağlayan Juke, sert süspansiyonları ile sportif sürüşü destekliyor.
Artık bagajı daha büyük!
Değişiklikler dış tasarım ile sınırlı değil! Eskiden B sınıfı bir araç ortalamasından daha küçük bir bagaj hacmine sahip olan Juke, artık ‘büyümem gerek’ diyerek bagaj hacmini yükseltmiş ama bu büyüme arka koltuklardaki diz mesafesinin düşmesine neden olmuş. Daha ferah oturmak mı isterseniz yoksa daha büyük bagaj mı? Ben daha ferah oturmak isterim. Bir de inip binerken rahat etmek. Juke büyüyen bagaj hacmiyle bunu da kısıtlamış. Arka koltuktan inerken birçok kez ayağımı bir yerlere çarptım. Bu haliyle beni mutsuz etti. Ama tekrar şoför koltuğuna geçtiğimde arka koltuğu unuttum. Her şey elinizin altında! Tüm tuşlara kendimi yormadan ulaşabiliyordum. Klima, navigasyon, cam kontrolleri, ayna ayarları… Hepsinin kullanımı bir o kadar kolaydı. Klima mı istiyorsun Climate tuşuna bas, spor moda mı geçeceksin D-MODE tuşuna bas her şey bu kadar basitti.
Motoru çok sesli!
Test aracımızda 1.6 benzinli motor CVT şanzıman ile birlikteydi. CVT şanzıman görevini başarıyla yerine getiriyordu ama motor üst devirlere çıktığı zaman, sizi memnun etmeyen cılız sesiyle başınızı ağrıtmaya yetiyordu. Performans konusunda çok bir şey beklemenizi istemiyor Nissan. 117 HP gücüyle mutsuz da etmiyor. İstanbul trafiğinde otomatik olmazsa olmaz. Ama Juke tek otomatik seçeneğine sahip, o da benzinli. Dizel otomatik ne yazık ki tercih edilemiyor. Ama ‘manuel alacağım’ derseniz de tek seçenek dizel değil. Yenileme çalışması ile birlikte gelen 1.2 TC turbo benzinli motor 115 HP gücüyle düşük yakıt tüketimi sergiliyor. Test aracımız olan Nissan Juke 1.6 Benzinli CVT Special Edition 68.490 TL’lik fiyatla ‘acaba’ dedirtiyor!
Yazı: Çağatay Uğur Fotoğraflar: Gökhan Polat
Nissan Juke 1.6 Benzinli CVT Special Edition
Teknik Özellikler
Motor hacmi: 1598 cc
Maksimum güç: 117 HP – 6000 d/d
Maksimum Tork: 158 NM – 4000 d/d
Maksimum hız: 170 km/s
0-100 Hızlanma: 11.5 sn
Ortalama yakıt tüketimi: 6.3 lt/100 km
Bagaj hacmi: 354 Lt
Fiyatı: 68.490 TL