LANSMAN: DACIA EXTREME / YAZI: AYKUT ÖZDEK – VİYANA
Daha yenilikçi, daha güçlü, daha şık ve daha maceracı. Dacia ezberleri bozuyor. Renaulution planına olan sadakatini gösteriyor.
Dacia her geçen yıl kendisiyle yarışan hale geldi. Model satışlarındaki başarısını borçlu olduğu “uygun fiyatlı” sloganını bir kenara attı. Hala en uygunu olma iddiasında ama söylemi çok farklı artık. Bundan 10 sene önce bu slogan çok söyleniyordu. Ama artık öyle değil. Dacia elde ettiği başarıları birbiriyle tokuşturmaya başladı. Viyana’da düzenlediği basın lansmanında yeni Extreme donanım seviyesinin kullanıcıya sunduklarını görme şansını yakaladım. Tabii lansmanın asıl kahramanı Spring Electric’ti.
Son iki yıldır markanın Renaulution stratejisi adı altında yaptığı farklılıkları izliyoruz. Önce Bigster Concept tanıtıldı ve 2022 yılında da yeni kimliğini tanıttı. Bu değişim belli bir plan dahilinde ilmek ilmek işleniyor Dacia’da. Söylemlerine çokça kelime ekledi. Ekonomik, ekolojik, havalı, outdoor, sadelik, güç. Bu kadar yeniliğin en önemli nedenlerinden birisi de Dacia kullanıcılarının yüzde 70’i en üst donanım tercih ediyor. Bu talebe cevap vermek için de sürekli yenilenen ve gelişen bir yol izliyor Dacia. Markanın ürün gamının tepe noktasını oluşturan Extreme donanım tam da bu yolun en uç noktasında duruyor. Spring, Sandero Stepway, Duster ve Jogger artık Extreme donanım seviyesine sahip. Sandero Stepway ve Jogger için sunulan Essential ve Expression donanım seviyesinin üzerinde yer almakla birlikte Duster’da da Extreme donanımı, Essential, Expression ve Journey donanımlarından sonra geliyor. Bu donanım ile birlikte outdoor teması sonuna kadar sunuluyor. Eğer macerayı seviyorsanız, özgür olmak istiyorsanız Extreme donanım seviyesi size bir otomobilden fazlasını sunuyor. Mesela kamp yapabiliyorsunuz, aracınızda uyuyabiliyorsunuz, outdoor malzemelerinizi rahatlıkta taşıyabiliyorsunuz. Bir gölün kenarında kamp kurmak istediğinizde amacınıza hizmet edebiliyor. Bunu sadece ekipmanları ile yapmıyor. Mesela MicroCloud kumaş kullanılmış bu donanımda. Lekeler ve yırtılma gibi dış etkenlere karşı dayanıklı ve temizliği kolay olarak tasarlanmış. Kauçuk paspaslar kolay kullanım için birebir. Arazi yollarında sizi daha iyi hareket ettirmek için Extended Grip özelilği sunuyor. İki çeker bir Dacia’da kar ve çamurdan geçmek işinizi zorlaştırabilir. Sandero Stepway Exstereme ve Jogger Extreme standart olarak Extended Grip özelliğini sunuyor. Orta konsolda bulunan bir kumanda ile size yardımcı oluyor bu özellik.
“Uykunuz geldiğinde yatabileceğiniz bir Dacia”
Outdoor seyahatlerde en temel sorun keşif sonrası yatıştır. Uyumak için çadır kurulabilir ya da en yakın oteli aramakla zaman harcayabilirsiniz. Fakat Dacia’nın InNature aksesuar listesindeki ilk ürün Uygu Paketi, ortalama 3 dk’da Jogger’ı iki kişilik yatak odasına çeviriyor. Bunun için ekstra hareket, taşıma ya da kurulum yok. Bagaja yerleştirilen ahşap bir kutu ve kutunun içinde iki kişilik şilteli büyük bir yatak bulunuyor. Gerçekten bir yatak. 190 cm uzunluğunda, 130 cm genişliğinde ve 60 cm tavan yüksekliğinde bir yatak. Sabah uyandığınızda yatağınızı toplamak evdeki yatağı toplamaktan daha basit ve hızlı. Basit bir iki hamle ile yatak bagajda gizleniyor. Üstelik bu yatak haznesi bagajdayken hala 220 litrelik bir depolama alanı sunuyor. Eğer yatağı topladıktan sonra kahvaltıyı da manzaranıza karşı yapmak isterseniz, bagaj kapağının koruması yemek masasına dönüşüyor. Uyku paketi sadece 50 kg. İstediğiniz zaman da çıkarabiliyorsunuz. Camlar için de ışık geçirmeyen güneşlikler karanlığı sevenler için iyi bir hizmet. Yılın 2. yarısında Uyku Paketi Türkiye’de sunulacak. Mecera severlerin dikkatine.
Extreme donanım seçeneği ile yeni gövde renkleri gelmiş. Bakır kahverengi, arduvaz mavisi güzel ama özellikle sedir yeşili çok şık duruyor.
En uygun fiyatlı elektrikli
Her zaman iddialı oldu Dacia. Yine bir iddia ile lansmanda tanıştım. Daica Spring Extreme. 2021 yılında tanıtılan model Avrupa’da çokça biliniyor. Bugüne kadar 110 bin adet üzerinde satışı gerçekleşmiş. Avrupa’da geçtiğimiz yıl bireysel kullanıcılar için en çok satan üçüncü elektrikli otomobil olmuş. Green NCAP tarafından 5 yıldıza layık görülen ve yakıt verimliliği konusunda da çokça ödülün sahipi Spring Electiric. Lansmanda 50 km’lik bir sürüş gerçekleştirdim. Tam bir şehir aracı. Markanın yaptığı ölçümlemelerde ortalama veriler bir Spring kullanıcısı 26 km/s hızla 31 km yol gidiyormuş. Kullanıcıların yüzde 75’i evde, yüzde 66’sı ise ev tipi prizde aracını şarj ediyormuş. Bu oran ülkemizde çok mümkün olmasa da hayal ettiğimiz bir durum. Extreme donanım eklenmesi Spring için de önemli. Bu donanım seviyesine ek olarak yeni Electric 65 motor ile donatılan Spring daha iddialı. 65 HP/48 kW güce sahip Spring Extreme Electric 65, daha yüksek tekerlek torku ile daha dinamik sürüş vaadinde bulunuyor. Avrupa’nın “cillop” yollarında gerçekten sessiz ve konforlu seyir ettiğimi söylemeliyim. Bu yeni motorun en önemli özelliği daha fazla güç için 14.700 d/d çevirmesi. Tekerleklere iletilen torku artırmak için redüktörün 12.057’ye yükseltilen oranı iş görüyor. Elektrikli modellerin hızlanmaları meşhurdur. Spring Extreme Electric 65’in 0’dan 50 km/s hıza 3,9 saniyede ulaşması fazlasıyla tatmin edici. 80-120 km/s ara hızlanma süresi ise 13,5 saniye. Kuşkusuz menzil en temel merak konusu. WLTP karma döngüsünde 220 km menzil sunuluyor. Şehir içinde ise 310 km menzil sunuyor. Türkiye’de Temmuz ayında sunulması planlanan Spring Extreme Electric, “en uygun fiyatlı elektrikli” olma iddiasında.
Jogger ve Duster’ın Extreme versiyonları haziran ayında, Sandero Stepway Extreme ve Spring Extreme ise temmuz ayında Türkiye’de kullanıcılarla buluşacak.