Spread the love

Citroën, kompakt sınıfta geleneksel hatchback ve SUV modellerine alternatif zarif, çekici yeni modeli C4 X ve ë-C4 X’in dünya prömiyerlerini İstanbul’da gerçekleştirdi. 4,6 metre uzunluğunda zarif gövdesiyle coupe siluetini modern görünümlü bir SUV ve geniş hacimli bir 4 kapılı ile birleştiren yeni modeli, Citroën ürün gamı içerisinde C4 ve amiral gemisi C5 Aircross SUV arasında konumlandırılıyor.

Citroën, kompakt otomobil pazarında hatchback ve SUV modellere alternatif arayan tüketiciler için zarif bir tasarım yaklaşımı sunan yeni tamamen elektrikli ë-C4 X ve yeni C4 X modellerini İstanbul’da gerçekleştirdiği dünya prömiyeriyle tanıttı. Yeni C4 X, tasarımıyla geleneksel kompakt otomobil gövde tasarımlarına meydan okuyor. Yeni tasarım yaklaşımı bir coupe otomobilin zarif siluetini, bir SUV’un modern duruşu ve 4 kapılı bir otomobilin ferahlığıyla birleştiren tasarım ile sunuyor.

Citroën CEO’su Vincent Cobée İstanbul’da dünya prömiyeri gerçekleştirilen yeni ë-C4 X ve C4 X modelleriyle ilgili yaptığı açıklamada,“Yeni ë-C4 X ve C4 X modelleri Avrupa ve uluslararası pazarlarda satışların artmasına ve markamızın genişleme hedeflerine katkı sağlayacak. Yeni modellerin yaratacağı fırsat için heyecanlıyız. Pek çok müşteri, yüksek hacimli kompakt otomobil segmentindeki hatchback ve SUV seçeneklere çevreye duyarlı ve zarif bir alternatif istediklerini söyledi. Söz konusu ihtiyaca cevap veriyoruz. Citroën’den beklediğiniz tüm konfor, teknoloji, güvenlik, ferahlık, çok yönlülüğünyanı sıra, sıfır emisyonlu tamamen elektrikli bir sürüş de sunan özgün bir Cross tasarım bizi rakiplerimizden farklılaştırıyor” dedi.

Yeni C4 X, uluslararası pazarlarda ve belirli Avrupa ülkelerinde çevreci ve verimli içten yanmalı motorlarla sunulacak. Müşteriler, PureTech turbo beslemeli, direkt enjeksiyonlu benzinli ve BlueHDi dizel motorlar arasından seçim yapabilecekler. Yeni ë-C4 X ve C4 X modelleri, küresel pazarlar için sadece Avrupa’da, İspanya’nın Madrid kentindeki Stellantis Villaverde üretim tesisinde üretilecek ve satışlar 2022 sonbaharından itibaren kademeli olarak başlayacak.

Özgün ve Farklı Tasarım

Yeni ë-C4 X ve C4 X, hatchback ve SUV gövde tiplerine şık bir alternatif arayan müşteriler için yeni ve benzersiz bir çözüm sunuyor. Araçların tasarımıyla ilgili açıklamada bulunan Citroën Tasarım Müdürü Pierre Leclercq, “ë-C4 X ve C4 X, görsel olarak rakiplerinin arasından hemen sıyrılıyor. Önde karakteristik Citroën tasarım felsefesi açıkça görülüyor. Ancak otomobilin çevresindeki siluet çok farklı. Çok daha dinamik ve heyecan verici. Arka koltuk yolcularına ekstra konfor ve büyük bir bagaja gereksinim duyan müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamak için uzun bir gövde sunuyoruz. Ancak hantal olsun da istemedik. Dolayısıyla, akıcı bir şekilde bagaj kapağına ve ardından arka tampona uzanan eğimli arka tavan çizgisi için keskin çizgileri olabildiğince kaydırdık. Yüksek sürüş pozisyonu otomobilin etrafındaki kaplamalarla birleşerek sportif ve akıcı gibi görünen bir siluet oluşturuyor” dedi.

4.600 mm uzunluğu ve 2.670 mm’lik aks mesafesiyle yeni ë-C4 X ve C4 X, Stellantis’in CMP platformunu kullanıyor. Eğimli tavan çizgisiyle birlikte optimize edilen aerodinamik yapı sayesinde sadece 0,29 Cd’lik sürtünme katsayısı ile tamamen elektrikli yeni ë-C4 X, yüksek verimlilik seviyesi ve 360 km’ye kadar WLTP menzili sunuyor.

Profilden bakıldığında, ön camdan arka bagaj kapağına kadar uzanan akıcı tavan çizgisi dikkat çekiyor ve segmentteki yüksek araçlarda rastlanan hantal yapı yerine son derece dinamik bir Coupe silueti oluşturuyor. Arka çıkıntı, 510 litrelik büyük bagajı gizlemek için gereken uzunluğu ustalıkla gizliyor. Arka tampona doğru kıvrılan bagaj kapağının arka paneli, üstteki entegre spoyler, ince kıvrımlar ve merkezi Citroën yazısı modern ve dinamik bir görünüm sergiliyor. Arka bagaj kapağı paneli hareketli tasarımıyla kalite algısını arttırırken otomobilin genel dinamizm vurgusunu güçlendiriyor.

Dikkat çekici yeni LED stop lambaları, bagaj kapağının çizgilerini taşıyor, köşeleri kaplayarak otomobilin yan tarafında devam edip arka kapıdan önce ok şeklini alıyor ve yine dikkat çekici ön farların tasarımını tamamlayarak siluetin dinamizmini güçlendiriyor.

Özgün tasarımlı arka tamponun merkezinde plakalık bulunuyor. Tamponun alt eklentisi koruma ve dayanıklılık için mat siyahla kaplanıyor. Parlak siyah eklentiler, zarif ve modern bir görünüm yaratırken, özgün yan oyuklar C5 Aircross’un sağlam hissini yansıtıyor.

Kısa ön çıkıntı ile birlikte 690 mm ile büyük çaplı tekerlekler yükseklik hissini arttırırken, aynı zamanda sürücüye yüksek bir sürüş pozisyonu yaratıyor bu da çevreye hâkim bir sürüş ve daha fazla güvenlik hissi ile sonuçlanıyor. Renkli eklentileriyle Airbump® panellere sahip alt gövde kaplamaları ile mat siyah çamurluk ağzı kaplamaları ek koruma özelliği sunuyor.

Ön cephe, Citroën’in iddialı yuvarlak tasarım imzasını içeriyor. Yüksek, yatay motor kaputu içbükey girintilere sahip. Markanın logosu, yüksek teknoloji vurgusunu arttıran ve görüşü iyileştiren Citroën LED Vision farlarla bağlantı kurarak gövdenin genişliğini vurguluyor.

Ön tamponun altı bölgesindeki mat siyah alt ek, yan ve arka kısımdaki uygulamayla bütünlük oluştururken, hava giriş ızgaralarında, 19-19 Concept aracına benzer makro logo deseni kullanıyor. Altıgen alt ızgaranın her iki yanında kapılardaki Airbump® panelleriyle uyumlu renkli eklere sahip sis lambası çerçeveleri bulunuyor.

Progressive Hydraulic Cushions® Süspansiyon Sistemi ile Unutulmaz Yolculuklar

Citroën’in yenilikçi ve özel Progressive Hydraulic Cushions® süspansiyon sistemi, gelişmiş konfor seviyesiyle sürücü ve beraberindeki yolculara unutulmaz yolculuklar yaşatıyor. Sistemde, biri sıkıştırma diğeri geri basma için mekanik stoperler yerine, amortisör ve yay ile birlikte iki kademeli hidrolik stoperler kullanılıyor.

Süspansiyon, uygulanan gerilime bağlı olarak iki aşamada çalışıyor. Hafif sıkıştırma ve geri basma durumlarında yay ve amortisör hidrolik stoperlerden yardım almadan dikey hareketleri birlikte kontrol ediyor. Hidrolik stoperler aynı zamanda, Citroën mühendislerine, otomobile bozuk zeminde süzülme hissi veren, “uçan halı” efekti için süspansiyon kurulumunu ayarlama konusunda daha fazla özgürlük sağlıyor.

Büyük darbelerde, yay ve amortisör, hareketi kademeli olarak yavaşlatmak ve sarsıntıları önlemek için hidrolik sıkıştırma veya geri basma stoperiyle birlikte çalışıyor. Enerjiyi sönümleyen ve ardından bir kısmını darbe olarak geri veren mekanik bir stoperin aksine, hidrolik stoper bu enerjiyi emiyor ve dağıtıyor.

Yeni C4 X İçin Modern ve Verimli Motor Seçenekleri

Yeni Citroën C4 X, farklı kullanım gereksinimlerini karşılayan, verimli, temiz ve yüksek performanslı içten yanmalı motor seçenekleriyle belirli Avrupa, Orta Doğu ve Afrika pazarları ile uluslararası pazarlarda satılacak.

Pazara bağlı olarak, üç farklı Citroën PureTech 3 silindirli, turbo beslemeli direkt enjeksiyonlu benzinli motor ve şanzıman kombinasyonları sunuluyor:

• PureTech 100 Start & Stop, 6 ileri vitesli manuel

• PureTech 130 Start & Stop, EAT8 Otomatik

Yeni C4 X ayrıca, belirli pazarlarda EAT8 otomatik şanzımanla birlikte yüksek verimlilik seviyesine sahip Citroën BlueHDi 130 EAT8 Otomatik Start & Stop turbo dizel motorla da sunulacak.

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.