Pirelli, Dünya Ralli Şampiyonası (WRC)’nın İsveç’te düzenlenecek ayağına özel olarak İzmit Fabrikası’nda üretilen Sottozero Ice1’i tanıttı.
Şampiyonanın, yol tutuş ve çekiş açısından en üst düzey performansı gerektiren zeminlerden biri olarak kabul edilen bu özel yarış için üretilen Sottozero Ice 1’de, önceki Sottozero Ice’a göre, lastik sırtının dış kısmındaki blokları daha da güçlü yapan ve tüm çivilerin korunmasını sağlayan yeni bir tasarımdan faydalanılmış. Lastikte benzersiz tungsten uçlara sahip olan toplam 384 çivi mevcut. Çivi sayısı da, yedi milimetrelik çiv uzunluğu da geçen yılla aynı tutulmuş. Karın yüzey katmanına girmekte oldukça etkili olan bu çiviler, alttaki donmuş buza batarak, birçok toprak zemindeki ralliye oranla daha iyi bir çekiş elde etmeye olanak tanıyor.
Yeni lastikler, Lorenzo Bertelli’nin kullanacağı WRC aracında ve WRC2’de şampiyonluk için mücadele eden pilotların araçlarında kullanılacak.
Çivilerin çıkması önleniyor
Dünya Ralli Şampiyonası’nın iki ülkeyi kapsayan tek ayağı olan İsveç Rallisi, Karlstad – İsveç’te başlayacak, sonrasında Norveç’teki pistlerde devam edecek. Geçen yılın en hızlı yarışlarından biri olarak kabul edilen ve şampiyonadaki tek kış rallisi olan İsveç Rallisi’nde etaplar her zaman karla kaplı olmadığı ve farklı hava koşullarının da bir araya gelmesiyle, gevşek toprak zeminlerde de mücadele yaşanabiliyor. Bu zeminlerde bazı çiviler yerinden çıkabiliyor ve lastiğin tutunma kabiliyetini azaltıyor. Pirelli, kauçuğun pişirilmesi sırasında uyguladığı patentli bir süreçle, çivileri yerine sabitleyerek bu potansiyel problemi ortadan kaldırıyor.
Pirelli, Dünya Ralli Şampiyonası (WRC)’nın İsveç’te düzenlenecek ayağına özel olarak İzmit Fabrikası’nda üretilen Sottozero Ice1’i tanıttı.
Şampiyonanın, yol tutuş ve çekiş açısından en üst düzey performansı gerektiren zeminlerden biri olarak kabul edilen bu özel yarış için üretilen Sottozero Ice 1’de, önceki Sottozero Ice’a göre, lastik sırtının dış kısmındaki blokları daha da güçlü yapan ve tüm çivilerin korunmasını sağlayan yeni bir tasarımdan faydalanılmış. Lastikte benzersiz tungsten uçlara sahip olan toplam 384 çivi mevcut. Çivi sayısı da, yedi milimetrelik çivi uzunluğu da geçen yılla aynı tutulmuş. Karın yüzey katmanına girmekte oldukça etkili olan bu çiviler, alttaki donmuş buza batarak, birçok toprak zemindeki ralliye oranla daha iyi bir çekiş elde etmeye olanak tanıyor.
Yeni lastikler, Lorenzo Bertelli’nin kullanacağı WRC aracında ve WRC2’de şampiyonluk için mücadele eden pilotların araçlarında kullanılacak.
Çivilerin çıkması önleniyor
Dünya Ralli Şampiyonası’nın iki ülkeyi kapsayan tek ayağı olan İsveç Rallisi, Karlstad – İsveç’te başlayacak, sonrasında Norveç’teki pistlerde devam edecek. Geçen yılın en hızlı yarışlarından biri olarak kabul edilen ve şampiyonadaki tek kış rallisi olan İsveç Rallisi’nde etaplar her zaman karla kaplı olmadığı ve farklı hava koşullarının da bir araya gelmesiyle, gevşek toprak zeminlerde de mücadele yaşanabiliyor. Bu zeminlerde bazı çiviler yerinden çıkabiliyor ve lastiğin tutunma kabiliyetini azaltıyor. Pirelli, kauçuğun pişirilmesi sırasında uyguladığı patentli bir süreçle, çivileri yerine sabitleyerek bu potansiyel problemi ortadan kaldırıyor.