Bugatti’nin yeni hiperotomobili, Veyron ya da Chiron gibi 400 km/s’lik son hıza ulaşmak yerine viraj performansı ile öne çıkacak.
Bu yazın merakla beklenen tanıtımı gerçekleşti: Sadece 40 adet üretilecek olan 1,500 HP’lik Bugatti Divo Pebble Beach’te tanıtıldı.
Şirketin “coachbuilder” geleneğini diriltmek amacıyla tasarlanan yeni otomobil, Chiron’dan çok farklı bir görünüme sahip. Yapılan bütün tasarımsal değişiklikler otomobilin aerodinamizmine katkı sağlamak amacıyla gerçekleştirilmiş ve markanın iddiasına göre bu değişiklikler sonucunda fazladan 90 kiloluk bir yere basma gücü elde edilmiş.
Ön taraftan başlayacak olursak, Divo tamamen yeni bir ön tasarıma sahip. Daha büyük hava kanalları ve daha geniş bir ön spoyler hem downforce’u hem de soğutma sistemini iyileştiriyor. Soğutma demişken, otomobilin frenleri için otomobilin her iki tarafında yer alan dört bağımsız hava girişi bulunuyor ve frenlere yüksek basınçlı hava akışı sağlıyorlar.
Aerodinami için otomobilin tavan tasarımında bile özel bir çaba sözkonusu. Yeni tavan formu kendi başına bir hava girişi niteliğinde ve özel tasarımlı motor kaputuyla birleşince devasa W16 motora çok yüksk volümde bir hava girişi sağlıyor. Yeni ön farlar, aerodinamik yan etekler, geniş arka difüzör ve “hava freni” özelliğine sahip hareketli arka spoyler diğer tasarım değişikliklerinden bazıları. Arka spoyler Chiron’da kullanılandan yüzde 23 daha geniş ve bu sayede yere basma kuvvetini ve frenleme performansını önemli ölçüde iyileştiriyor.
“Dev” motora geri dönecek olursak, kaputun altında önceki modelden tanıdığımız 8.0 litrelik W16 silindirli dört turboşarjlı makine, 1,500 HP’lik gücüyle görev yapmaya devam ediyor. Motor önceki modelden aynen aktarılmış olsa da Divo bir “son sürat modu”na sahip olmayacak. Aksine otomobilin son hızı 380 km/s’ye limitlenmiş durumda. Bu durum kimi Bugatti-severleri üzebilir, ancak marka bu otomobille saf hız yerine “performans odaklı bir otomobili” hedeflediklerini söylüyorlar. Marka yeni otomobilin “daha keskin, daha dinamik ve çevik” olmasına çalıştıklarını söylüyorlar.
Bu hedefe ulaşmak adına mühendisler otomobilin kamber açısını değiştirmiş ve süspansiyon ile direksiyon sistemini kapsamlıca revize etmiş. Ayrıca yeni jantlar ve karbonfiber intercooler koruması sayesinde otomobil Chiron’dan 35 kilo daha hafif. Ağırlığı azaltmak için otomobilde daha hafif ses sistemi parçalarına yer verilirken kabindeki bazı eşya gözleri ortadan kaldırılmış.
Tüm bu değişiklikler sonucunda Divo hızlanma esnasında sürücüsüne 1.6G’lik bir kuvvet uygulayabilir hale gelmiş ve otomobil Nardo pistini Chiron’dan tam 8 saniye daha hızlı dönebiliyor! Ayrıca marka yeni otomobilin “virajlı yollarda farkedilir bir biçimde farklı bir sürüş deneyimi sunduğunu” söylüyor.
Modelin kendine has özellikleri kabinde de devam ediyor. Divo Grisi alkantara döşemeler, Divo Yarış Mavisi detaylarla kombine edilirken karbon fiber ve metal aksamlar da iç mekanı tamamlayan detaylar. Ayrıca yeni kabin sürücülere daha geniş kol dayama bölgeleri, geniş baldır destekleri ve daha büyük vites kulakçıkları sunuyor.
Fransız yarış pilotu Albert Divo’nun ismini taşıyan yeni hiperotomobil sadece 40 adet üretilecek ve yaklaşık 6 milyon Dolarlık fiyat etiketine sahip olacak. Almayı düşünenlere kötü haber: Divo’ların tümü şimdiden satıldı!