LANSMAN: YENİ MEGANE E-TECH / YAZI: AYKUT ÖZDEK – VAN
RENAULT MARKASI ELEKTRİKLİ DÜNYASINA AŞİNA BİR MARKA. ÜLKEMİZDE DE BU KONUDA İLKLERDEN DİYEBİLİRİZ. YENİ MEGANE E-TECH İLE ÇITAYI BİRAZ DAHA YÜKSELTTİ.
Renault Grubu markalarının basın lansmanları hep özel olur. Yeni çıkacak modelin özelliklerine göre özel konseptler geliştirir, basın mensuplarına unutamayacakları bir deneyim sağlarlar. Bu konuda Renault ekibini kutluyorum. Yine farklı bir lansman için ülkemizin en doğusunda yer alan Van’daydık. Bir zaman tünelinde, geçmişten geleceğe aktarımı anlatan konseptte bir lansmana şahit olduk. Lansmanın kahramanı Yeni Megane E-Tech.

Menzin konusunda dertsiz!
Elektrikli modellerin en büyük derdi menzil. Bu konuda her geçen gün seviye iyice yukarı çıkıyor. Yeni Megane Tech bu konuda beklentileri karşılıyor. 450 km’lik menzili 60 kWh’lık ince tasarımlı batarya sağlıyor. Şehir içinde bu menzilin 530 km’lere kadar çıktığı iddia ediliyor. 160 kW yani 220 HP’lik gücü ve 300 Nm torku da bir elektrikli model için oldukça yeterli. Hatta iddialı. Öyle ‘ki 0’dan 100 km/s’ye 7,4 saniyede ulaşıyor. Bu model tamamen baştan yaratılmış bir model. 300’den fazla patente sahip bir platformda şekil bulmuş durumda. Elektrikli otomobiller için özel üretilmiş CMF-EV platformuna sahip model, sadece 42 dakikada yüzde 80 şarj kapasitesine ulaşıyor. Bataryanın kalınlığı sadece 110 mm. Bu incelik ağırlık konusunda da avantaj sağlıyor.
21 gelişmiş sürüş destek sistemi ile güvenlik ve konfor konusunda da görevini yerine getiriyor. Dış mekandan önce iç mekandaki duruma değinmek isterim. Sportif tasarımı iç mekanda “dar bir hacim” olacak hissi veriyor ama tam tersi. Sürüşümüz esnasında arka sıra koltuklarda 190 cm boyunda bir yolcu ve ön sağ koltukta 180 cm bir yolcu seyahat ettik. Arka camın dar olması bu hissi verse de durum öyle değil. Baş ve diz mesafesi konusunda fazlasıyla cömert. Bu arada arka cam dar demişken görüş mesafesi konusundaki sorunu, dikiz aynasında bulunan kamera ile bertaraf etmişler. İç mekanda malzeme kalitesi tatmin edici. Gerçek ahşap detaylar kapı içlerinde ve belli noktalarda kullanılmış. İç mekanda 30 litrelik saklama alanı sunulmuş. Şaft tünelinin olmaması sebebi ile orta konsolu iyi tasarlamışlar. 564 cm2‘lik openR ekranı yekpare bir şekilde önümüzde duruyor. Direksiyonun arkasındaki bu dizilimde “orta konsolda” yer alan dokunmatik ekrandan araç ile ilgili tüm detaylara ulaşabiliyorsunuz. Kablosuz Apple CarPlay ve Android Auto özelliği ile akıllı telefonunuzu bağlayabiliyorsunuz. Gizli eşya bölmesine sahip 440 litrelik bagaj hacmi oldukça yeterli fakat yükleme eşiğinin biraz yüksek olması kimileriniz için sıkıntı olabilir. Özellikle ağır yüklerinizi koyarken ya da alırken biraz uğraştırabilir. Ama o şık arka tasarım için buna değer diyenlerden de olabilirsiniz.
Göze hitap eden tasarım
Yeni Megane E-Tech’in dış tasarımı çok şık. Yuvarlak hatlara sahip modelin ön farlardan yanlara uzanan kanatlar ve kıvrımlı kaput çizgisi zerafet katmış. Kapı kolları gizlenmiş ve bu da profilden kesintisiz bir görüntü sağlıyor. Tabii araca yaklaştığınızda kapı kolları sizi selamlayarak yuvasından çıkıyor. 20 inçlik jantları, çamurluk kaplamaları ve yüksek omuz çizgisi ile dikkat çeken modelin özellikle arka tasarımı çok şık. 3D derinlik imzalı arka LED stoplar bu şıklığa büyük değer katıyor. Bu arada ön farlarda tamamen LED.
Yeni Megane E-Tech’in Techno versiyonu opsiyon hariç 1.499.000 TL, Iconic versiyonun opsiyon hariç fiyatı ise 1.5999.000 TL.
Lansmanda basın mensuplarının karşısında söz alan Mais A.Ş. Genel Müdürü Dr. Berk Çağdaş model için şunları söyledi; “Megane ismi hem ülkemiz hem de Avrupa için oldukça önem taşıyor. Megane Hatchback modelimiz Avrupa’da 28 yıl, 4 jenerasyon boyunca 1.3 milyon adette sattı. Megane, tüm gövde tipleri ile son 20 yıllık satışlara baktığımızda Türkiye binek pazarında en çok satan 3. otomobil konumunda. Şimdi Megane efsanesi elektrik devriminde yeni bir dönemin başlangıcını temsil ediyor. Yeni Megane E-Tech %100 Elektrikli 160 kW motoru ile segmentindeki en yüksek güce ve şarjlanma özellikleri ile segmentteki en iyi değerlere sahip. Ayrıca segmentindeki en yüksek batarya kapasitelerinden birine sahip. Bu sayede ortalamada 450 km WLTP menzili, şehir içinde ise 530 km menzil sunabiliyor.
Güçlü modelimiz Austral ve Ağustos itibarıyla satışlarına başladığımız Megane E-Tech ile C segmentinin %98’ine erişim sağlamış durumdayız. 2012 yılından itibaren günümüze geldiğimizde Türkiye’de 5.000 adetten fazla elektrikli otomobil sattık ve ODD verilerine göre en çok elektrikli otomobil satan marka konumundayız. Hem Avrupa’da hem de Türkiye’de elektrikli otomobil denilince ilk akla gelen markalardan biriyiz ve elektrikli araçlar konusunda sektörde öncü bir markayız. Renaulution stratejimiz ile bu durumu daha da güçlendirmek ve tam olarak elektrikli otomobiller ile özdeşleşmek istiyoruz.”