YENİ YÜZÜYLE VE ÖZELLİKLERİ İLE NISSAN X-TRAIL ARAZİDEN ÇOK ŞEHİR İÇİ KULLANIMA YATKIN GİBİ. SERT VE KÖŞELİ TASARIM YERİNE DAHA GÖSTERİŞLİ VE ŞIK GÖRÜNDÜĞÜ KESİN. STRATEJİ FARKI DİYEBİLİRİZ ONUN İÇİN…
SUV segmentinin öncülerinden diyebiliriz Nissan markası için. Özellikle Qashqai modeli ile neler yaptığını tekrar tekrar anlatmaya gerek yok! X-Trail ise ailenin sert abisiydi. Taa ki yenilenene kadar! Yeni hali ile daha ılımlı, daha yumuşak bir karaktere büründü. Köşeli ve sert tasarım yerini yuvarlak hatlara bıraktı. İlk bakışta Qashqai’yi biraz büyütmüşler diyebilirsiniz. Çokta haksız sayılmazsınız aslında. İmaj konusunda eski sertliği yok evet ama şık bir tasarımı var. Tasarımının yanında işlevselliği ile de ailenizin otomobili olabilir. X-Trail sahibi olursanız ikinci bir araca ihtiyacınız kalmayabilir. Çünkü 7 kişilik oturma düzeni fazlasıyla konforlu. Normalde en arka sıra koltuklar kullanışsız olur. Ama X-Trail bu konuda iyi iş çıkarmış. 4640 mm’lik uzunluk ‘benziyor’ dediğim Qashqai’den 263 mm daha fazla. Dingil mesafesi de 59 mm daha uzun. Kısacası herkese yer var içeride. İçeriye girmişken; malzeme kalitesi kendini gösteriyor. Fakat birleşim alanları ve bazı detaylarda işçilikte küçük problemleri bize gösteriyor. Boyutlarından dolayı ferah bir iç mekanı var. Dış tasarımındaki Qashqai benzerliği iç mekanda da devam ediyor. Yeni direksiyon simidi ve orta konsol tasarımı göze çarpıyor. Konuğumuz ailenin en zengin donanımına sahip versiyonu. Dolayısıyla ne ararsanız var. 360 derecelik görüş açısı sunan kamera sistemi park ederken büyük kolaylık. Orta konsolda bulunan 7 inçlik renkli ekran bu özelliği ve diğer özellikleri iyi gösteriyor. Üçüncü sıra koltuklar önemli detaylardan. Bu koltuklara inip binmek öyle zor değil. İkinci sıra koltuklar kızak sistemi ile ileri geri hareket edebiliyor. En arka koltuklarda oturacakların diz mesafesini ayarlamak için de imkan tanıyor. Sürüş esnasında konfor özellikleri daha iyi anlaşılıyor. Sert amortisörler ve yumuşak helozon yaylar, yoldaki arızaları size iletmekte zorlanmıyor. Her darbeyi hissetmek biraz keyfinizi kaçırıyor. Güvenlik konusunda her şey var. Şerit takip asistanı ile şeridinizden çıkamıyorsunuz. Yani istem dışı, dalgınlıkla yan şeride güvensiz bir şekilde kayarsanız, uyarılıyorsunuz. Direksiyon tepkileri mükemmel değil. Yani ani istekler yaparsanız direksiyon sistemi bu isteğinizi tam anlamıyla cevaplamıyor. Daha konfor odaklı bir sürüş sunuyor sadece. Sonuçta iri bir araçtan bahsediyoruz.
Asıl olayı motor kaputunun altında Kaputun altında yer alan 130 HP’lik turbo dizel ünite hem performansta hem de yakıt tüketiminde sizin yanınızda. CVT tipindeki X-Tronic şanzımanın çalışma prensibi çok iyi. Bu şanzıman CVT’lerde ki bağırmaları azaltmış. Dilediğiniz zaman 7 ileri manuel olarak da kullanabiliyorsunuz. 1.6 dCi motor ile uyumu gayet iyi şanzımanın. 0-100 km hızlanması 11,4 saniye ve maksimum hızı 180 km/s. Fabrika verilerine göre ortalama 5,1 lt/100 km’lik yakıt tüketimi bu ağır abinin en iyi yaptığı şey. Şehir içi kullanımlarda 5,8 lt/100 km’lik bir değer verilmiş ki bu değere erişmek zor değil. 1.6 litrelik motoru ile birlikte ciddi bir vergi avantajı da sağlıyor. Normal şartlarda 100 bin TL’nin biraz üzerinde fiyat etiketine sahip. Test aracımız ise 134.900 TL civarında. 7 kişilik oturma düzeni, 1.6 litrelik dizel motoru ve yenilikleri ile X-Trail yok satar bence. Nissan yine iyi iş çıkarmışa benziyor… TEKNİK ÖZELLİKLER NISSAN X-TRAIL 1.6 dCi X-Tronic Motor hacmi: 1598 cc Maksimum güç: 130 HP – 4000 d/d Maksimum tork: 320 Nm – 1750 d/d 0-100 km hızlanma: 11,4 sn. Maksimum hız: 180 km/s Şanzıman: CVT (X-Tronic) Boş ağırlık: 1595 kg Bagaj hacmi (litre): 135/445/1982 Fab. Ver. Ort. Tük.: 5,1 lt/100 km Fiyatı: 134.900 TL