LANSMAN: YENİ HONDA CR-V e:HEV / YAZI: AYKUT ÖZDEK / ANTALYA
Honda’nın hibrit teknolojisine sahip SUV ailesinin son üyesi Türkiye’ye geldi. Yeni Honda CR-V e:HEV, Avrupa’da ilk defa bir Honda ailesinde sunulan gelişmiş sürüş destekleri ile de dikkat çekiyor.
Markaların bazı modelleri ülkelere göre imaj kazanıyor ya da kaybediyor. Günümüzde yeni otomobilleri değerlendirirken kriterlerimiz biraz değişti. Bundan 5-10 sene önce motor gücü, tasarımı vs. gibi detaylara bakarken bugün ilk sorduğumuz soru “fiyatı” oluyor! Çünkü, ülkemizdeki vergi dilimleri bazı modelleri ulaşılmaz kılıyor ya da hak ettiği değeri görmemesine neden oluyor. Yeni Honda CR-V’de bunlardan biri. Normal şartlarda 2 ya da 2.2 milyon TL civarında olur diyeceğimiz model, Türkiye’de 3 milyon TL’lik fiyat etiketi ile satışa sunuldu. 2 litre motor hacmi güçlü olsa da onu bu savaşta güçsüz bırakıyor. Fiyatı bir kenara bırakıp modelin özelliklerine bakmak sanırım daha iyi hissettirecek.
Büyümüş, gelişmiş
Selefine göre 106 mm daha uzun ve 11 mm daha geniş olan Yeni CR-V’nin tasarım olarak farklı bir havası var. Honda SUV ailesinin tüm üyeleri birbirinden farklı bir hali var. Normalde markalar modellerini birbirinin büyüğü ya da küçüğü gibi düşünürler. Honda’da durum farklı ve bu benim şahsen hoşuma gidiyor. Bu göreceli bir durum yani. Heybetli bir görüntüsü var. Bu heybetli duruşu biraz aşağı çeken tek detay 18 inç jant tercihi. Fakat olayın mimarı Japon’lar olunca işlevsellik daha ön plana çıkıyor. Tabii ki 19 ya da 20 inçlik jantlar olsa çok daha havalı görünecek belki. Ama Japon’lar için durum farklı! Yaptıkları teknik inceleme, testler vs. ile bu jantlar ile hem yakıt hem de konfor anlamında en iyi sonucu aldıklarını düşünmüşler. Aracın A sütunları için özel bir çalışma yapılmış. Biraz daha geriye çekilen A sütununun gövdeyle birleşen alt parçası bile özenle tasarlanmış. Daha iyi bir görüş mesafesi kazandırmak istenmiş. Bununla birlikte yan aynalarda da boyutlandırmaya gidilip açısı değiştirilmiş. Özellikle dönüşlerde, virajlarda vs. görüşten kaybetmek istememişler. Ön bölümde büyük piyano ızgarasıyla özgün bir hali var.. Ön ızgaranın altındaki boşluk, aerodinamik sürtünmeyi azaltmak ve yakıt verimliliğini arttırmak üzere otomatik panjur içeriyor. Geniş hava girişleri ve yan hava girişleri ve çamurluk kemerleri üzerindeki kaplamaların da etkisi ile yeni CR-V’de aerodinamik iyileştirmeler dikkat çekiyor. Yeni CR-V e:HEV’de koyu renk 18 inç alaşım jantlar da standart olarak sunuluyor. Arkada kullanılan dikey tasarımlı LED stoplar imza niteliğinde.
Geniş ve konforlu iç mekan
İç mekan fazlasıyla ferah ve konforlu. Yeni Civic’ten aşina olduğumuz bal peteği havalandırma kanalları şık. Ön bölümde ortada yer alan 9 inç bilgi-eğlence ekranın haricinde yer alan 10,2 inç büyüklüğündeki dijital ekran bulunuyor. Orta konsolda yer alan ekran kullanımı basit. Sadece biraz daha büyük olsa sanki daha iyi olurdu. Standart olarak sunulan siyah deri koltuklar özelinde ön koltuklarda ısıtma ve soğutma işlevi yer alırken; CR-V e:HEV Honda’nın Vücut Destekleyici Koltuk özelliğine sahip ilk nesil olmasıyla öne çıkıyor. Standart olarak cam tavan ile sunulan yeni CR-V, önceki nesline göre arka yaşam alanında 16 mm artış ve koltukların sırt eğimindeki iyileştirmelerin etkisi ile yolcular için rahat bir arka bacak mesafesi bulunuyor. Kullanım kolaylığı için en uygun şekilde konumlandırılan tuşlu vites bölmesi, sürücünün hareket halindeyken de tüm önemli işlevlere kolaylıkla erişmesini sağlıyor. Yenilenen bilgi-eğlence sistemi ve bağlantı seçenekleri de sunulan yeni CR-V e:HEV’de ilk kez göz hizası gösterge paneli (Head Up Display), sürüş esnasında kullanıcının hız ve sürüş desteği bilgilerini yüksek çözünürlükte görmesine olanak tanıyor. Direksiyonun arkasında yer alan 10,2 inçlik TFT dijital gösterge ekranında sürücü için gerekli tüm bilgiler yer alıyor. CR-V e:HEV’in ön konsolunda ve arka yaşam alanında yer verilen 4 adet USB bağlantı noktası gece sürüşlerinde kullanım kolaylığı için aydınlatılıyor. Önde yer alan kablosuz şarj alanının güçlü bir performans sunması için soğutma fanı da yer alıyor. Orta konsolda yer alan bardak tutucu, aracın hem ön hem arka yaşam alanındaki geniş saklama alanları ile iç mekanın işlevselliğini artırıyor. Yeni Honda CR-V’nin 12 hoparlörlü, yüksek performanslı BOSE Premium Ses sistemi yolculukları daha keyifli bir hale getiriyor. CR-V e:HEV’in elektrikli kapağa sahip 579 litrelik bagajı, arka koltukların ileri-geri hareket kabiliyeti sayesinde büyük eşyaları taşıma imkanı da sunuyor.
Yakıt tüketimi düşük performansı büyük
Yeni CR-V’nin kalbinde 2.0 litre dört silindirli direkt enjeksiyonlu, Atkinson çevrimli benzinli motor bulunuyor. Güçlendirilmiş hibrit sistemi ile harmanlanan bu yeni nesilde çift elektrik motorlu otomatik şanzımanın uyumu iyi. Güncel versiyon, tahrik motoru ve jeneratörü ayrı bir eksende konumlandırarak motorların kapladığı alanı değiştirmeden yüzde 6,5 daha fazla tork (335 Nm) değerine ve maksimum motor hızı da 1.500 d/d artırılarak 14.500 d/d’ya ulaşıyor. Böylelikle, yüzde 4 oranında daha yüksek maksimum hıza çıkılabiliyor. Bunların yanı sıra şanzımanda da yapılan geliştirmeler ile motorlu sürüş modundaki düşük hızlarda da çekiş gücü artıyor. Diğer taraftan hibrit güç-aktarma sistemindeki iyileştirmeler kapsamında; Güç Kontrol Ünitesi (PCU) ve Akıllı Güç Ünitesi (IPU) de yenilenerek daha etkin bir hızlanma hissi ve hızlanmalarda daha hassas tepki sağlanıyor. Dört tekerlekten çekişli versiyonu ile satışa sunulan yeni CR-V e:HEV’in 0-100 km/s hızlanma süresi 9,5 saniye olurken; 187 km/s maksimum hıza çıkabiliyor. Motor performansındaki artışa rağmen e:HEV sistemin sunduğu daha yüksek verimlilik ve düşük emisyon değerleriyle dikkat çeken CR-V, 151 g/km (WLTP) karma karbon dioksit emisyon değeri ve 6,7 lt/100 km (WLTP) birleşik yakıt tüketim değerine ulaşıyor.
Güvenlik üst düzey
Yeni CR-V, Honda’nın Gelişmiş Sürüş Destek Teknolojileri (ADAS) paketi Honda SENSING 360’ı içeren Türkiye’de satışa sunulan ilk Honda modeli olmasıyla öne çıkıyor. Otomobilin etrafını 360° göstermek için 100° açıyla öne bakan bir kameraya, milimetre dalga radarına ve dört köşe radarına sahip olan Honda SENSING 360, güvenli sürüş konusunda gelişmiş bir deneyim sunuyor. İlk kez bir Honda modelinde, görüş mesafesinin zayıf olduğu kavşaklarda kafa kafaya çarpışmaları azaltan Ön Çapraz Trafik Uyarısı bulunuyor. Trafik İşareti Tanıma Sistemi ile entegre çalışan Uyarlanabilir Hız Sabitleyici (ACC) aracılığı ile Avrupa’da ilk kez, sürücüyü bilgilendirerek yaklaşan kavşağa hazırlanmasına yardımcı olmak için ‘dur’ işareti gibi işaretlerle ilgili bildirim de sağlıyor. Buna ek olarak geliştirilen ACC ile sollama sırasında, sinyal koluna dokunarak hızlanma başlatılıyor. Çarpışma Hafifletici Fren Sistemi, Şerit Takip Uyarı Sistemi ile entegre olarak Şeritte Tutma Asistanı devreye giriyor. Güvenlik konusunda birçok ilki bünyesinde barındıran CR-V e:HEV’de ilk kez Trafikte Sürüş Asistanı ve sürücünün yükünü daha da azaltmak üzere şerit değiştirirken direksiyon kullanımına yardımcı olan ve sinyal ile tetiklenen Aktif Şerit Değiştirme Asistanı yer alıyor. Pasif güvenlik önlemleri kapsamında da sürücü ile ön yolcu arasında çarpışmayı önleyen yeni bir ön orta hava yastığı, sürücü ve ön yolcu diz hava yastıkları da dahil olmak üzere 11 hava yastığı bulunuyor.