Spread the love

Yazı: Aykut Özdek -İzmir / Fotoğraflar: BMW medya

BMW markası, kompakt hatchback sınıfındaki modeli 1 Serisi’ni yeniledi. Kendine has özelliklerine yenilerini ekleyerek bu sınıftaki iddiasını da yenilemiş oldu.

BMW 1 Serisi kendi sınıfında fazlasıyla tercih edilen bir model. Sınıfının tek arkadan itişli modeli olma özelliğine sahip 1 Serisi’nin yenilenen hali satışa sunuldu. Teknolojik yenilikler sayesinde sürüş karakteri doğrudan etkilenmiş bir model yaratılmış. Dünya genelinde 1 milyon adetten fazla satılmış olan ilk serinin bu başarısını devam ettirmek isteyen BMW markası, bu amaca ulaşmak için bir çok yenilik getirmiş. Yeni BMW 1 Serisi’nin 4324 mm’lik uzunluğu bir önceki modelinden tam 85 mm daha uzamış. Aks aralığı 30 mm genişleyerek 2690 mm’ye ulaşmış. Toplam genişliği de 17 mm artmış ve 1765 mm’ye çıkartılmış. Bu artışlardan 30 litre artarak 360 litreye ulaşmış bagaj bölümüde nasibini almış. Büyüyen bu boyutlar gözümüzle gördüğümüz değişiklikler.  Bu değişikliğin gözümüzün görmedediği yerlerde de farklılıkları beraberinde getirmiş.

 

Performans atağı

BMW 1 Serisi’nin ikinci neslinde tasarım ve boyutlarının yanında motor teknoljisinde de yenilikler mevcut. Tüm motorlarında BMW TwinPower Turbo teknolojisini kullanan 4 silindirli modeller mevcut. 1,6 litre motorlarda twin scroll turboşarj, direkt enjeksiyon, VALVETRONIC ve Çift Vanos bulunuyor. Yeni BMW 116i 136 HP ve diğer motor seçeneği BMW 118i 170 HP olmak üzere güç ünitelerine sahip. Bir diğer özelliği ise isteğe bağlı olarak sekiz ileri otomatik vites sunuluyor. Düşük yakıt emisyonu ve yakıt tasarrufu için önceki modellerinde de olduğu gibi BMW EfficientDynamics paketi standart olarak sunuluyor. Hem düz hem de otomatik vites seçeneklerinde otomatik Start/Stop işlevini ve ECO PRO modu da bulunuyor.

TwinPower Turbo teknolojisi sayesinde güç artırılmış ve yakıt tüketiminde de tasarrufa gidilmiş. Bu sistem ilk kez dört silindirli bir bir motorda kullanılıyor.

Sürüş karakteri olarak her iki versiyonu da oldukça fazla keyif veriyr. Türkiye lansmanı için Çeşme’de sürüş imkanı bulduk ve gerek yüksek hızlarda gerekse düşükk hızlarda tam performans sağlıyor. Trafiğe kapalı alanda yapılan etkinlikte sani fren, kalkış ve slalom testlerinde performansı ile bizden tam not aldı. BMW 1’in nasıl hızlandığını anlamıyorsunuz. Gaz tepkileri çok başarılı. Özellikle yokuşlarda turbolar bazen sorun yaratabiliyor. BMW 1’in turbo sistemi sayesinde hiç boşluk bırakmadan gaz tepkilerini başarıyla yerine getiriyor. Sürüş karakterini değiştirebiliyorsunuz. DSC sisteminin ayarlarını isteğinize göre Confort, Sport ve ECO PRO modlarında kullanabiliyorsunuz. Spor direksiyon ve BMW Sport stili opsiyonlarını tercih ettiğiniz zaman Sport+ moduna geçiliyor.

Bu konuda zaten oldukça deneyimli bir marka BMW. 1973 yılında, 170 HP dört silindirli bir motorla pazara sunulan BMW 2002 Turbo, egzoz gaz turboşarjına sahip ilk Avrupa üretimi otomobiliydi. 1983’de Formula 1 dünya şampiyonasını kazanan ilk turboşarjlı motor, Nelson Piquet’nin kullandığı bir Brabham BMW’ydi.

Yeni BMW 1 Serisi, isteğe bağlı bir navigasyon sistemi ve BMW Profesyonel radyo ile beraber BMW iDrive sistemi kullanıyor. Torpidonun ortasında 6.5 ya da 8,8 inçlik ipad mantığında bir ekran bulunuyor.  Sürücüye dönük bir orta konsol hakim. Torpido gözünün küçük olduğunu söylemeliyim ve sert plastikten malzemesi başarılı diyemem. Vites kolunun önündeki bölmeye çok fazla bir şey konulamıyor. Hızlanmalarda kayıp düşebiliyor oradaki eşyalar. Kapı içlerindeki alan 3 bölme yapılmış ve kullanışlılığı artırılmış. Genel olarak başarılı görünen Yeni BMW 1 Serisi Pure, Advantage, Confort, Premium, Sport Line ve Urban Line olmak üzere 6 farklı donanım seçeneği sunuyor. Başlangıç fiyatı 25.486 euro. Bu fiyat BMW 116i’nin fiyatı. BMW 118i ise 28.719 euro başlangıç fiyatı ile satışa sunuluyor.

Yazı: Aykut Özdek / İzmir

 

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.