Peugeot, 2023 yılının ilk yarısından itibaren tüm Peugeot modelleri bir veya daha fazla elektrikli motorlu versiyonu ile tercih edilebileceğini duyurdu.
Peugeot, 2030 yılına kadar Avrupa’nın en kapsamlı “e-seçim” çözümünü sağlamayı hedefliyor. 2023’ün başından itibaren 208 ve yeni 308 modellerinin tamamen elektrikli versiyonları kademeli olarak satışa sunulacak.
Peugeot e-308 pazara sunuluyor
Peugeot, 2023 yılında yeni e-308’i tüketiciyle buluşturacak. Bu sayede aslan logolu marka, sıfır emisyonlu ulaşıma geçiş yapmak isteyen kompakt sınıf müşterilerinin tüm ihtiyaçlarını karşılayabilecek. Yeni e-308, 115 kW (156 HP) güç üreten yeni ve güçlü elektromotora sahip ve sadece 12,7 kWsa/100 km (kullanılabilir enerji / WLTP menzili) enerji tüketimi ile elektrik verimliliği açısından C segmenti elektrikli araçlar arasında yeni standartları belirleyecek. e-308 ayrıca, 400 km’nin (WLTP standardına göre) üzerinde bir menzil sunuyor. Bu performans, motor ve batarya teknolojisindeki gelişmelere ek olarak, aerodinamik ve ağırlık açısından optimize edilen yeni EMP2 platformu ve sürtünme kayıplarının azaltılmasına yönelik gelişmeler sayesinde mümkün oluyor. Ayrıca kompakt sınıfta dinamik ve yenilikçi şarj edilebilir hibrit modellerinin yanı sıra gelecekte Peugeot e-408’i de pazara sunacak.
Peugeot e-208 ile daha fazla performans ve daha fazla verimlilik
e-208, Peugeot’nun tamamen elektrikli ürün gamının öncüsü ve 2023 yılında e-308 ile tanıtılan yeni motorla birlikte bazı önemli teknik iyileştirmelerden yararlanacak. e-208’in maksimum gücü %15 artış ile 100 kW (136 HP)’den 115 kW (156 HP)’ye çıkıyor. Sadece 12 kWsa/100 km karma tüketim değeriyle (WLTP) e-208, menzilde %10,5 artış ortaya koyuyor ve 38 km ek menzil ile toplam 400 km’ye varan sıfır emisyonulu sürüş sunuyor. İlk hareket anından itibaren 260 Nm torku kullanıma sunan Peugeot e-208, sessiz, titreşimsiz çalışarak akıcı ve keyifli bir kullanıma sahip. Bu özellikler, e-208’i bu kadar başarılı kılan dinamik niteliklerini daha da güçlendiriyor. Aynı zamanda dingin ve huzurlu bir günlük kullanım da sağlıyor. Peugeot e-208, hızlı şarj özelliği ile 100 kW’lık bir şarj istasyonunda 25 dakikadan daha kısa bir sürede %80 oranında şarj olabiliyor. Tüm bu nitelikler; 2022’nin başından bu yana Avrupa’nın en çok satan elektrikli B segment otomobili ve Fransa’nın en çok satan elektrikli otomobili PEUGEOT e-208’in başarısını daha da güçlendiriyor. Peugeot e-208, 2019’daki lansmanından bu yana yaklaşık 110.000 adet satıldı.
Şarj edilebilir hibrit teknolojisi
Şarj edilebilir hibrit Peugeot 308, 180 veya 225 HP olmak üzere iki farklı güç seviyesiyle sunuluyor ve tamamen elektrikli sürüş modunda 60 km’ye kadar menzil sağlıyor. Bu motorlar, dünya tanıtımı Paris Otomobil Fuarı’nda yapılan yeni Peugeot 408’de de kullanılıyor. Peugeot 3008, 225 HP şarj edilebilir hibrit veya dört tekerlekten çekişli 300 HP versiyonlarıyla sunuluyor ve içten yanmalı motoru kullanmadan 59 km’ye kadar seyahat edebiliyor. Bunun dışında Peugeot 508, sedan ve SW gövde tipiyle, 225 HP şarj edilebilir hibrit veya 360 HP ve dört tekerlekten çekiş ile Peugeot Sport Engineered versiyonuyla da sunuluyor. Peugeot’nun şarj edilebilir hibrit teknolojisi, Temmuz 2022’den bu yana Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’nda (WEC) yarışan Peugeot 9X8 Hybrid hypercar ile pistte test ediliyor.
Yakıt hücreli yeni PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen
Peugeot, yenilikçi sıfır emisyonlu ulaşım çözümleri arayan profesyoneller ve yerel yetkililere hidrojen yakıt hücresi teknolojisiyle donatılan yeni Peugeot e-Expert Hydrogen çözümünü sunuyor. Tamamen elektrikli Peugeot e-Expert Hydrogen’in en büyük avantajı, hidrojen deposunun sadece 3 dakikada doldurulabilmesi. 400 km menzil, 100 kW güç ve 260 Nm tork ile Peugeot e-Expert Hydrogen, 6,1 m3 hacminde 1.000 kg’a kadar yük taşıyabiliyor.