Spread the love

Volkswagen markasının kalitesi konusunda söylenecek çok fazla söz yok. Her modelinde kaliteden taviz vermeyen VW, pratik çözüm ve her türlü isteklere cevap verebilecek ürün gamına sahip. Ülkemizde Jetta ve satış rakamlarını alt üst eden Passat modelleri, en çok tercih edilen VW’lerin başında geliyor. Fakat station wagon konusunda hala ülke olarak çok yol almamız gerekiyor. VW’nin Tokyo Otomobil Fuarı’nda tanıttığı Passat Alltrack modeli, tasarım ve sunduğu yaşam alanları ile 2012 yılında Avrupa’da satışa sunulacak. Bu zaman diliminde ülkemizdeki tüketim farklılıkları değişir mi bilmem ama diğer ülkelerde fazlasıyla tercih edileceği kesin bu yeni modelin.

Variant’ın DNA’sını taşıyor

Model gamının en popüler versiyonu olan Passat Variant temel alınarak geliştirilen Passat Alltrack, 4MOTION dört tekerden çekiş sistemi ve off-road kabiliyetinin artması amacıyla arttırılan gövde yüksekliğiyle farklılaşıyor.

Aracın güvenliğini üst düzeyde tutabilme amacıyla ön ve arka bölümü dışında kapılarında da paslanmaz çelik paneller kullanılıyor. Otomobil tavan rayları ve cam çerçeveleri, ön ızgara ve dış dikiz aynalarında kullanılan mat krom kaplamayla da oldukça dinamik bir tasarıma sahip.

4771 mm uzunluk değeriyle Passat Varian modeliyle aynı gövde uzunluğuna sahip Passat Alltrack, 1820 mm genişliğiyle de iç mekanda cömert bir kullanım alanını garanti ediyor. Passat Variant modeline göre geliştirilen süspansiyonlar sayesinde aracın yerden yüksekliği 135 mm’den 165 mm’ye çıkarılmış ve bu sayede tepe açısı 9.5 dereceden 12.8 dereceye, yaklaşma açısı 13.5’tan 16 dereceye, ayrılma açısı ise 11.9’dan 13.6 dereceye çıkarılmış.

Diğer tüm Volkswagen 4MOTON ailesi gibi Passat Alltrack da ağırlıklı olarak gücü ön tekerlere iletirken, arka tekerlere yüzde 10 oranında güç dağıtıyor. Bu sayede, yakıt tüketiminden tasarruf hedeflenirken, elektrohidrolik Haldex debriyaj sayesinde gerekli olduğunda gücün yüzde 100’ü arka tekerlere yönlendirilebiliyor.

Passat Alltrack’in off-road sürüş modu, Tiguan ile benzerlik taşıyor. Ön paneldeki bir düğmeye basarak, yokuş kalkış destek sistemi devreye giriyor ve otomatik fren sistemiyle birlikte 10 derece daha fazla eğimde normal kullanımdaki performansı sunuyor. Kaymayı engelleyen elektronik diferansiyel kilidi (EDS), ABS ve DSG şanzıman sistemleri off-road sürüş moduyla entegre ediliyor. Passat Alltrack, önümüzdeki yıl 6 ileri düz şanzıman sistemiyle birlikte 2.0 lt. TDI 140 HP ve 6 ileri DSG şanzımanla birlikte 2.0 lt. TDI 170 HP motor seçenekleriyle satışa sunulacak.

 

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.