LANSMAN: FIAT EGEA HYBRID. YAZI: AYKUT ÖZDEK / ÇANAKKALE
Türkiye’nin en çok satan modeli olan Fiat Egea’nın merakla beklenen otomatik şanzıman ve Hibrit seçeneği satışa sunuldu.
Fiat Egea, 2015 yılında hayatımıza girdi. Türkiye’de üretilen model kendi sınıfında rakiplerini geride bırakmayı başardı. Dünyada ilk defa Türkiye’de fiziki olarak lansmanı yapılan model, geçen sene başlanan “Fiat Online” satış kanalı kullanılarak dijital ortamdan satışına başlandı. Geçtiğimiz sene Türkiye toplam binek otomotiv pazarında Fiat 73 bin adetlik satış gerçekleştirdi. Yüzde 13 pazar payı ile birçok markanın toplam pazar yüzdesine ulaşmış bir başarısı mevcut. 2022 yılının ilk iki ayında ise toplam 88 bin adetlik satış rakamında Fiat markası 13 bin 683 adetlik satış ile yüzde 15,6’lık Pazar payı elde etmiş. Bu başarıyı Egea ailesi olarak manuel şanzımanla yakalayan modelin merakla beklenen modeli kuşkusuz otomatik şanzımanlı Egea’lardı. Bu lansman itibari ile Egea ailesi hem otomatik şanzımana hem de hibrit teknolojisi ile sunuluyor. Egea ailesi ülke genelinde 71 ilde liderliğini ilan etmiş bir model. Kendini kanıtlamış bu model ailesinin yenilikleri ile diğer illerde de liderliği hedefliyor.
Yeni nesil hibrit teknolojisi
Egea Hybrid, 130 HP güç ve 240 Nm torka sahip yeni nesil bir motor ile sunuluyor. 1.5 litrelik 4 silindirli turbo benzinli FireFly motor ile 48-Volt bataryaya sahip 15 kw’lık elektrik motorun birleşiminden oluşuyor. Hibrit teknolojisi sayesinde yüzde 100 elektrikli modda kalkış yapabiliyor, park edebiliyor ve 30 km/s hıza kadar bu motor ile hareket edebiliyor. Bu markanın belirlediği bir hız değil. Yüksek hızlarda da bu motor devreye giriyor. Tabii burada kullanıcının gaz pedalı ile olan ilişkisi devreye giriyor. Sıkışık trafikte ve kısa mesafelerde gaz pedalına basmanıza bile gerek yok. Batarya çok hızlı boşalıyor. İlk sürüşte yüzde 100 olan batarya 3-5 dk’lık bir sürüş sonrası yarıya kadar düşebiliyor. Fakat bu kafaya takılacak bir durum değil çünkü aynı oranda yani aynı hızda tekrar doluyor. Frenleme, yavaşlama gibi durumlarda enerji kazanımı hemen devreye giriyor. Tabiri caiz ise gaz pedalına çok hassas davranmak gerekiyor. Çünkü gaza alışık olduğunuz şekilde hükmederseniz içten yanmalı motor hemen devreye giriyor. Şehir içi trafiğinde yakıt ekonomisine büyük katkı sağlayacağı kesin. Şöyle ki benzinli bir versiyon ile kıyaslandığında (farklı marka model de olur), 100 km’lik bir kullanımda 1 litrelik bir yakıt ekonomisi sağlıyor. 100 bin km’de ortalama 30 bin TL’lik bir tasarruf sağlıyor. Günümüz şartlarındaki yakıt fiyatlarını baz alarak bu rakama ulaşmak zor değil.
Egea Hybrid ile birlikte 7 ileri çift kavramalı otomatik şanzıman da Fiat markasında ilk defa satışa sunuluyor. Bu şanzımanlı Egea Hybrid’in 0-100 km hızlanması 8,6 saniye. Şehir içi kullanımlarda fabrika verilerine göre ortalama yakıt tüketimi ise 100 km’de 5 litre.
Egea Hybrid sunduğu yüksek donanımlar ile de beklentileri fazlasıyla karşılıyor. Orta donanım seviyesinde bir Egea Hybrid tercih ettiğinizde, en üst donanım seçeneğinde bulunan güvenlik özelliklerini ayrıca satın alabiliyorsunuz. Normalde en üst donanım seviyesinde sunulan bu özellikleri orta donanımda da ekstra olarak alabiliyorsunuz. Egea Hybrid 3 farklı donanım seviyesinde otomatik şanzımanla 509.900 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor.
Egea Cross Wagon’a bir parantez açmak gerekiyor
Lansmanda Egea Hybrid ailesinde beni en çok etkileyen versiyon ise Egea Cross Wagon oldu. Geniş bagaj hacmi, tasarımı ve diğer tasarım detayları ile tam bir aile otomobili. 2021’in Ocak ayında sunulan Fiat Egea Cross çok dikkat çekmişti ve de iyi bir ivme kazandırmıştı markaya. Cross Wagon versiyonu bu anlamda kuşkusuz çok daha dikkat çeken olacaktır. Üstelik Cross versiyonu ile fiyat farkı sadece 5 bin TL. Hem hibrit, hem tüm teknolojik ve güvenlik ekipmanlarına sahip hem de daha göz alıcı bir model. Egea Cross Wagon Hybrid’in fiyatı 589.900 TL. Bu fiyat ile ailenin en pahalı modeli.

“LİDERLİĞİMİZİ SÜRDÜRMEYİ HEDEFLİYORUZ”
Egea’nın hibrit motorlu versiyonlarının tanıtıldığı basın etkinliğinde konuşan FIAT Marka Direktörü Altan Aytaç “2022 yılına yeniliklerle başladık. Ocak ayında Cross Wagon’u tüketiciyle buluşturduk. Egea Ailesi’nin merakla beklenen 1.6 Multijet II 130 HP’lik Dizel otomatik şanzımanlı versiyonları da tüm gövde tiplerinde mart ayında FIAT showroomlarındaki yerini aldı. Egea Hybrid, Sedan, Hatchback, Cross ve Cross Wagon gövde tiplerinde nisan ayından itibaren 509 Bin 900 TL’den başlayan fiyatlarla Türkiye’deki Fiat bayilerindeki yerlerini alıyor. Böylelikle Egea ürün gamı daha da zenginleşiyor. Altı yıldır ülkemizin en çok tercih edilen modeli olan Egea’nın 2022 yılında gama eklenen yeni versiyonlar ve Hybrid modelleriyle daha da güçleneceğine değinen Aytaç “2022 yılında da FIAT markasının liderliğini sürdürmesini hedefliyoruz.” dedi.
Aytaç ayrıca “Türkiye pazarında Fiat markasının hibrit motorlu ürünlerinin satışına geçen yıl 500 ve Panda ile başlamıştık. Egea Hybrid ile ileriye doğru bir adım daha atıyoruz.. Egea, sahip olduğu 48V hibrit teknolojisi sayesinde, çevreci yaklaşımı, ve yakıt tüketiminde sunduğu avantajın yanı sıra keyifli sürüş dinamiğiyle de öne çıkacak” diye konuştu.