Spread the love

Renault markası 2012 yılının ilk 4 ayında en yakın rakibine 2.403 adet fark atarak toplam pazarda liderliğini korudu. Nisan ayında 8.384 adet satış gerçekleştirdi ve ilk 4 ayda toplam 28.095 adetlik rakama ulaştı.

Renault 2012 yılının ilk 4 ayında liderliğini korudu. Ocak-Nisan 2012 döneminde binek+hafif ticari araç segmentinde %18’lik bir pay elde etti. Binek araç satışında 22.993 adetlik satış gerçekleştirerek %16,1 paya sahip oldu. Binek araç pazarında liderliğini sürdürdü. Bu bağlamda Fluence ve Symbol modelleri Türkiye’nin en çok satan ilk 3 otomobil arasındaki yerini aldı. Bünyesinde bulunan Dacia markası ise yılın başında elde ettiği 7. sırayı aynen korudu. Dacia 1,3 puan artış ile pazar payını %3,9’a çıkardı. 13 yıldır binek araç lideri olan Renault, 7 yıl aradan sonra toplam pazarda lider durumda. Dacia’nın SUV modeli Duster en çok tercih edilen 3 otomobilden biri olmayı başardı. Kendi segmentindeki bu başarısınıda her 2 dizel araçtan biri Duster oldu.

 

SONUÇLAR – 2012 Nisan ayı

Satış adet

Pazar payı

 

Ocak-Nisan 2012

Ocak -Nisan 2011

Ocak -Nisan 2012

RENAULT GRUBU Binek + Ticari

35.829

16,5%

18,0%

RENAULT GRUBU Binek

30.204

18,9%

21,9%

RENAULT GRUBU Ticari

5.625

11,3%

10,1%

RENAULT Binek Araç

22.993

15,9%

16,1%

RENAULT Ticari Araç

5.102

9,6%

9,2%

RENAULT Binek + Ticari

28.095

16,5%

18,0%

DACIA Binek Araç

7.211

3,0%

5,0%

DACIA Ticari Araç

523

1,7%

0,9%

DACIA Binek + Ticari

7.734

2,6%

3,9%

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.