Türkiye’de satışa sunulduğundan bu yana büyük beğeni toplayan Kodiaq ile
SUV atağını başlatan Skoda, bunu Karoq ile bir adım daha ileriye taşımaya
hazırlanıyor. 2018 yılının ilk çeyreğinden itibaren Türkiye yollarına çıkması
planlanan Karoq, kompakt SUV sınıfının iddialı temsilcilerinden biri olmayı
hedefliyor.
Markanın yeni oluşturduğu SUV tasarım diline uygun olarak dinamik bir
görünüm sunan Karoq, benzersiz iç mekan genişliği, şehir içinde rahat
kullanım sağlayan boyutları, yeni sürüş destek sistemleri, tamamen LED
teknolojisine sahip farları ve bir Skoda modelinde ilk kez kullanılan dijital
gösterge paneli gibi üstünlükleri bünyesinde barındırıyor.
Sağlam gövdesiyle yolda olduğu kadar arazide de iddialı bir performans ve
güvenlik sunan Karoq, öncelikle 1.0 lt (115 PS) ve silindir kapama
teknolojisine sahip 1.5 lt (150 PS) benzinlinin yanı sıra 1.6 lt (115 PS) motor
seçenekleriyle Türkiye’de satışa sunulacak.
Karoq, yine tipik bir Skoda olarak, rakiplerinden daha geniş bir iç mekan,
bagaj kapasitesi gibi üstünlüklerin yanında, VarioFlex sistemli arka koltuklar,
bagaj kapağının eller serbest şekilde açılabilmesine olanak sağlayan “sanal
pedal” gibi şık fikirleri bünyesinde barındıracak. Bunun yanında sayıları 20’ye
yaklaşan güvenlik ve konfora yönelik donanım da Karoq’un üstün yönleri
arasında.
Her yönüyle yepyeni bir otomobil
Skoda’nın kompakt SUV sınıfındaki temsilcisi olacak Karoq, gerek adı gerekse
de tasarımı, yapısı ve donanımlarıyla tamamen yepyeni bir otomobil.
Tıpkı Kodiaq’ta olduğu gibi markanın SUV tasarım dilinin gerçek bir temsilcisi
olan Karoq, modern dış görünümüyle etkileyici bir duruşa sahip. Keskin
geometrik şekilli farlarla üç boyutlu bir görünüm sunan aracın ön bölümü,
güvenlik ve sağlamlığı ifade ederken, Style donanım seviyesinde sunulan full-
LED teknolojili farlarla sunuluyor. LED farlar, aynı zamanda yol ve ışık
durumuna göre yahut karşıdan bir araç gelmesi halinde otomatik olarak
farların şiddetini ayarlayan “Işık Asistanı” da özelliğiyle de donatılabiliyor. Bu
sistem, silecekler çalıştığında da farları otomatik olarak açıyor.
Ana far grubunun alt kısmında bir bant gibi yer alan lambalar ise, hem sinyal
hem de gündüz sürüş farları olarak ikiz fonksiyona sahip. Yine tamamen LED
teknolojili olan ve “viraj fonksiyonu”na da sahip sis lambaları ise farların altında yer alıyor. Krom kaplı radyatör ızgarası da, aracın tipik bir Skoda olduğunu ortaya koyuyor.
Yandan bakıldığında ise aracın arkaya doğru alçalan tavanının, D-sütunu ve
sivri arka kısımla görsel olarak uzatıldığı fark ediliyor. Şişkin çamurluklar ise,
Karoq’un güçlü görünümünü pekiştiriyor. Aracın arka bölümünde kullanılan
yatay çizgilerse, gövdenin genişlik algısını güçlendirmekte. LED teknolojili arka
stop lambaları, iki parçalı olarak tasarlanmış. Ve bir Skoda klasiği olarak, stop
lambalarında “C” şeklini görmek mümkün.
Araç 4.382 mm uzunluğa, 1.841 mm genişliğe ve 1.605 mm yüksekliğe sahip.
Böylelikle iç mekanda arka koltuktakilere 69 mm’lik bir diz mesafesi
sunuluyor. 2.638 mm’lik uzun dingil mesafesi (dört tekerlekten çekişli
versiyonda 2.630 mm) Karoq’a yolda konforlu bir sürüş sağlarken, iç mekanın
da cömertçe şekillendirilmesine olanak tanımış.
521 litrelik bagaj kapasitesi, arka koltukların yatırılmasıyla 1.630 litreye
yükseliyor. Üç bağımsız arka koltuktan oluşan “VarioFlex” sistemi, tüm
koltukların tamamen çıkarılmasına olanak tanıyor. Böylelikle Karoq, 1.810 litre
bagaj hacmine sahip bir araca dönüşüyor.
Dijital gösterge paneli
Karoq’un iç mekanı da, tipik Skoda kalitesini hissettiriyor. İsteğe bağlı olarak
alınabilecek ve 10 renk seçeneği bulunan LED ambiyans ışıkları, farklı bir
atmosfer yaratırken, sürücünün dikkatinin dağılmasını önlemek amacıyla
direksiyon tarafında bulunan LED aydınlatmalar, araç hareket ettiğinde
kendiliğinden sönebiliyor.
Tamamen dijital gösterge paneli ise, bir Skoda modelinde ilk kez kullanılıyor.
Bu sayede sürücü, dört farklı seçenekten birini tercih ederek, kendi bilgi
ekranını oluşturabiliyor. Tüm bu ayarlar ve tercihler de, MIB adı verilen
(Modüler Bilgi Matrisi) ekranda kolaylıkla yapılabiliyor. MIB sistemi aracılığıyla
ayrıca müzik sistemi, telefon, Sürücü Destek Sistemleri (Şerit Asistanı, Ön
Bölge Asistanı gibi) veya aracın durumuna ilişkin ayarlara da ulaşılabiliyor. Bu
panel, bir tablet bilgisayar ekranı gibi rahatça kullanılabiliyor.
Karoq’ta ayrıca isteğe bağlı olarak alınabilecek ısıtmalı direksiyon simidi, spor
ön koltuklar veya ısıtmalı arka koltuklar gibi seçenekler de mevcut. Sürücünün
araçla ilgili kendi tercihine uygun yaptığı tüm ayarları hafızasında tutan
programlanabilir anahtar ise, kullanımı kolaylaştırmak için kullanılmış.
Teknolojik donanımlar Karoq’ta bulunan pratik ve teknolojik unsurlar, aracın
bir Skoda olduğunun kanıtı. Orta konsolda yer alan “Telefon kutusu”
(Phonebox), akıllı telefon ve diğer teknolojik araçların şarj edilmesini sağlıyor.
0Bununla birlikte Colombus eğlence sisteminde, araç içinde kesintisiz iletişim
imkanı sağlayan wi-fi bağlantısının yanı sıra, bazı fonksiyonları ekrana
dokunmaksızın sadece el hareketleriyle kontrol etmeye yarayan “Gesture
Control” özelliği de, Karoq ile sunulan ilginç donanımlar arasında bulunuyor.
Yeni Karoq, sayıları 20’yi bulan ve son teknolojiye sahip sürücü destek
sistemlerini de sunuyor. Bunlar arasında Park Yardımcısı, Şerit Asistanı, Trafik
İşareti Tanıma, Tehlike Asistanı, Kör Nokta Uyarısı, Uyarlanabilir Hız
Sabitleyici, Ön Bölge Asistanı gibi konfor ve güvenliği artıran unsurlar var.
Üç motor seçeneği sunulacak
Skoda Karoq, Türkiye’de öncelikle ikisi benzinli toplam üç farklı motor
seçeneğiyle sunulacak. Benzinli motorlar üç silindirli 1.0 lt (115 PS) ve 1.5 lt
(150 PS) seçeneklerinden oluşurken, yeni 1.6 lt (115 PS) dizel dikkat çekiyor.
Tüm motorlar, 6 ileri manuel ya da 7 ileri DSG otomatik vites kutusu
seçenekleriyle sunulacak. Bununla birlikte 1.5 lt TSI benzinli motor, düşük
yakıt tüketimi için silindir kapama teknolojisiyle donatılmış. Bu sistem, fazla
güç gerektirmeyen durumlarda silindirlerin yarısını kapatıyor. Bunun yanında
tüm motor seçeneklerinde start-stop ve fren enerjisi geri kazamın teknolojileri
de mevcut.
En zorlu koşullara göre geliştirilmiş ve sınıfında örnek oluşturacak bir şasiye
sahip Karoq’un 1.5 lt motor seçeneğinde 2018 yılının ikinci yarısında 4×4 çekiş
özelliği ve DSG otomatik şanzıman seçeneği sunulacak.
4×4 araçlarda sipariş edilebilen Dinamik Şase Kontrol opsiyonu ile 5 farklı
süspansiyon ve şanzıman uyarlaması sunan “Sürüş Modu Seçimi” sistemi de
bulunacak. Bu sayede yol koşullarına gore sürücü “Normal”, “Sport”, “Eco”,
“Individual” (Kişisel) ve “Snow” (Kar-4×4 versiyonda) modlarından birini
seçerek, aracın ayarlarını değiştirebilme imkanına sahip olunacak.