Spread the love

TEST OPEL INSIGNIA GRAND SPORT. SEGMENTİNİN İDDİALI MODELLERİNDEN OLAN INSIGNIA İLK KEZ 2008 YILINDA PİYASADAYDI. BU YIL TAMAMEN YENİLENEN MODEL RAKİPLERİNİ KISKANDIRACAK GİBİ.

Test Opel Insignia Grand Sport Tasarım

Opel Insignia Grand Sport köklü bir değişim geçirdi. İsminden de anlaşılacağı gibi adının önüne “Grand Sport” ön ekini aldı. Model bu ismin hakkını vemiş olsa gerek. Opel Insignia 4897 mm uzunluğa, 1941 mm genişliğe, 1455 mm yüksekliğe ve 2829 mm aks mesafesine sahip. Model selefine göre 45 mm uzamış, 85 mm genişlemiş, 43 mm alçalmış ve 92 mm aks mesafesi uzamış. Bu veriler ile isminin önüne gelen “Grand” ifadesini birebir karşılıyor. Tasarım konusunda ise daha keskin hatlara sahip ön ızgara dikkat çekiyor. Selefine göre inceltilmiş farlar Full LED teknolojisi ile geliyor. Bu far grubu Excellence ve Elite donanımda standart olarak sunuluyor. Tampon tasarımıda değişen model OPC Line paketi ile test konuğumuz. OPC Line pakette ön tampon uzantısı, yan etekler ve arka difizör dikkat çekiyor. 18 inç alaşımlı jantlar üç versiyon olarak sunuluyor. Bunun yanı sıra 20 ve 17 inç büyüklüğünde jant seçenekleride modelde yerini almış. Yan bölümde selefi gibi önden arkaya yükselerek uzanan omuz çizgisi dikkat çekiyor. Ayrıca kapı altlarıda küçük tasarım detaylarıyla sportif görünüyor. Tavan yapısı ise selefine göre arkaya doğru daha çabuk alçalıyor. Cam kenarında yer alan krom detaylar ise sadece üst kısımlarda kullanılmış. Arka bölümde ise ön farlar gibi stop gruplarıda selefine göre inceltilmiş. LED teknoloji ile geliştirilen stop grubu modelin tasarımına artı katıyor. Modeldeki bir diğer değişim ise bagaj kapağının artık bir Liftback modeller gibi açılıyor olması. Arka cam ile birlikte hareket eden bagaj kapağı bagaj yükleme konusunda büyük destekçiniz.

Test Opel Insignia Grand Sport İç Mekan

Modelin dışı gibi içi de kapsamlı bir değişime uğramış. Ilk olarak göze çarpan öğe direksiyon simidi. Altı düzleştirilmiş ve selefine göre daha sportif olan bu detay oldukça şık görünüyor. Üzerindeki kumandalar ile yol bilgisayarı, müzik sistemi ve benzer tüm sistemlere erişim mümkün. Direksiyon ıstma butunununda buraya yerleştirilmesi hoş bir ayrıntı olmuş. Gösterge paneli elden geçirilmiş. Selefine göre daha modern görünüyor. Önceki neslie göre ön konsol aşağıda konumlandırılmış. Bu durum özellikle orta ekranın üstünde yer alan bölümün daha net bir şekilde görülmesini sağlamış. Ekrandan bahsetmişken 8 inç büyüklüğünde dokunmatik ekran Excellence ve Elite donanımda opsiyonel olarak satın alınıyor. Dokunmatik hassasiyeti başarılı olan bu ekran tüm paketlerde 7 inç büyüklüğünde standart olarak alınabiliyor. Navigasyon özelliği taşıyan bu sistem istenildiğinde geri park kamerası olarak da kullanılıyor. Eşya gözü konusunda kapı iç cepleri ve vitesin arkasında yer alan geniş cep yeterli. Dilerseniz vitesin önünde yer alan bölümde size sunulmuş. Önde ve arkada snulan baş ve diz mesafesi ise yeterli. Bagaj hacmi selefine göre 10 litre daha azalmış. 490 litre olan bu alan bagaj kapağı ile birlikte açılan cam bölümü ile fazlasıyla büyük görünüyor.

Test Opel Insignia Grand Sport Motor

Opel Insignia Grand Sport 3 farklı motor seçeneği satışa sunuluyor. Model en yeni motor seçeneği olan 1.5 litrelik turbo benzinli unite ile test konuğumuz. 5600 devirde 165 HP güç sunan bu unite 2000 ile 4500 devir bandı arasında 250 Nm tork değeri sunuyor. 0-100 hızlanmasını 9.6 saniyede tamamlayan model maksimum 214 Km/s hız değerine sahip. Modelin fabrika verilerine göre ortalama tüketim değeri ise 6.2 litre. Yeni 1.5 litrelik unite 6 ileri otomatik şanzıman ile kombine edilmiş. Geçiş sırasında sarsıntı yaşatmıyor. Üst devirlerde başarılı işler çıkaran motorun şanzıman ile kombinasyonu başarılı. Model ile test tüketimimiz ise performanslı kullanımlarda 11.2 litre sakin kullanımlarda ise 8.4 litre olarak kayırlara geçiyor. Daha sakin kullanımlarda bu değeri düşürmek imkansız değil.

 

Test Opel Insignia Grand Sport Konfor ve Yol Tutuş

Modelde selefine göre daha sert süspansiyonlar kullanılmış. İnce yanak lastikler ile model irili ufaklı bir çok çukuru size hissettiriyor. Ancak bu durum sizi her durumda rahatsız edecek boyutta değil. Zeminin bozulduu yerlerde ise süspansiyonların biraz sesli çalıştığını söylemeliyiz. Yalıtım konusunda ise model yol ve rüzgar sesini kabin içine yansıtıyor. Sert süspansiyonlar size özellikle virajlarda büyük destek oluyor. Yol tutus bu detay ile selefine göre daha iyi. Bu konu direksiyon sistemide size yardımcı.

Test Opel Insignia Grand Sport Yorum – Alper Güler

Opel Insignia bu değişim ile segmentinin en sportif modellerinden biri haline gelmiş. İsminin önünde yer alan “Grand Sport” lakabını gerek boyutları gerekse tasarımı ile net bir şekilde birebir karşılıyor. OPC Line paketi ile gelen model daha sportif görünüyor. Ancak yan etekler ve difizör bağlantılarında işçilik konusunda ufak sorunlar var. Jant seçimi konusunda test aracımızdaki tasarım yerine 20 inç büyüklüğündeki daha iddialı seçeneği tercih ederdim. Hoş, Türkiye’de yollar köstebek yuvası ancak imaj herşeydir! Modelin bagaj hacmi selefine göre 10 litre azalmış. Şaşırtıcı olabilir ancak bagaj kaplamasının altında bolca alanın yer aldıını göreceksiniz. Keza camla birlikte açılan bagaj size genş bir yükleme alanı sunmuş. Ancak litre bazında model bir çok rakibin gerisinde. Yalıtım konusunda ise yol ve rüzgar sesi rahatsız edici. Özellikle arka koltukta oturan bireyler bu sesi çok net bir şekilde duyabiliyorlar. Model selefine göre neredeyse 200 Kg kadar hafiflemiş. Bu durum modeli daha atik bir yapıya kavuşturmuş. Yeni 1.5 litrelik motor ise performans konusunda fazlasıyla iddialı. Alt devirlerde çok az da olsa turbo gecikmesi yaşanıyor. Model tüm donanımlar ile birlikte 170 bin TL bandını biraz geçiyor. Bu segmentindeki iddialı rakipleriyle benzer seviyede. Ayrıca 1.6 dizel otomatik kombinasyonu açısından değerlendirdiğimizde ise sunduklarıyla fazlasıyla avantajlı. Tasarım konusuda işin içine girdiğinde en avantajlı seçeneklerden biri olduğu aşikar.

 

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Instagram did not return a 200.

Bizi Takip Edin.