CITROEN’İN MPV TEMSİLCİSİ İLK OLARAK 1999 YILINDA XSARA ÖN ADIYLA DOĞDU. 2006 YILINDA XSARA ÖN ADINDAN KURTULARAK C4 ÖN ADIYLA ANILMAYA BAŞLANDI. BU DÖNEM 5 VE 7 KOLTUKLU ÜRETİLEN BU MODEL, GRAND ADIYLA GENİŞ AİLELERE HİTAP ETTİĞİNİ BELİRTİYORDU. PSA’NIN PF2 PLATFORMUNDA YÜKSELEN CITROEN GRAND C4 PICASSO, 2013 YILINDA İKİNCİ NESLİNE KAVUŞTU. TASARIMIYLA BİRLİKTE PLATFORMUDA DEĞİŞEN MODEL, EMP2 PLATFORMUNA GEÇTİ. DAHA SONRASINDA MAKYAJLANAN MODEL PSA’NIN BAŞARILI MOTOR VE ŞANZIMANINA KAVUŞTU.
TASARIM
Citroen Grand C4 Picasso makyajlanarak güncellendi. Ufak değişimler olarak modele yansıyan bu operasyon kapsamında ön ızgara ve sis farları bölümünde değişimler göze çarpıyor. Ek olarak Grand C4 Picasso da “A” sütunundan “C” sütununa uzanan krom görünümlü hatlar dikkat çekiyor. Bunlara ek olarak yeni tasarıma sahip jantlar da modeli oldukça sportif gösteriyordu. Arka bölümde ise derinlik verilmiş stop grubu dikkatlerimizden kaçmıyor. Citroen Grand C4 Picasso 4602 mm uzunluğa, 1826 mm genişliğe, 1644 mm yüksekliğe ve 2840 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile model 5 kişilik versiyondan 164 mm daha uzun, 19 mm daha yüksek ve 55 mm daha uzun aks mesafesine sahip. Model rakibi Ford Grand C-Max’den 83 mm daha uzun, 2 mm daha daha dar, 50 mm daha alçak ve 52 mm daha uzun aks mesafesine sahip.
İÇ MEKAN
Model iç mekanda üç farklı tasarım ile karşımıza çıkıyor. Bu sayede daha şık bir iç ortam ile otomobil sizleri karşılıyor. 12 inç büyüklüğünde ekran otomobilinizin birçok detayını buradan size sunuyor. Üç bölüme ayrılmış bu ekran direksiyon arkasında yer alan kolların ucundaki düğmeler ile ayarlanabiliyor. Ayrıca direksiyon üzerindeki kumandalar ile müzik sistemi Active Cruise Control sistemi de kontrol edilebiliyor. 12 inç büyüklüğündeki ekranın hemen altında 7 inç büyüklüğünde geliştirilmiş bir ekran bulunuyor. Bu alandan müzik sistemi, klima kontrolü, navigasyon ve otomobilin birçok özelliği kontrol edilebiliyor. Tamamen dokunmatik olan bu ekran bazı durumlarda hız konusunda yavaş kalabiliyor. Özellikle klima kontrolünün buradan yapılması işleri çok zorlaştırabiliyor. Modelde makyajla birlikte direksiyon arkasındaki kumanda kontrol ünitesi de değiştirilmiş. Eski nesilde şanzıman konumları sıralı olarak tercih edilmişti. Bu durum özellikle ilk çalıştırmada “P” konumuna alınmayan vites sebebiyle aracın çalışmamasına veya konumlar arası geçişlerde geri vites yerine park konumuna anlık geçiş durumunda sıkıntı yaşatıyordu. Makyajla birlikte kol “P” konumuna geçerken arkaya doğru hareket ettirilerek bu eylem sağlanıyor. Bu durum ciddi bir şekilde iyileşme sağlanmış. Ön bölümde panoramik ön cam göze çarpıyor. Güneşliklerin ileri veya geriye hareketiyle bu camın sağladığı ferahlığı sonuna kadar kullanıyorsunuz. Modelde ek olarak sunulan cam tavan size daha ferah bir kokpit sunuyor. Önde ve arkada sunulan baş ve diz mesafesi yeterli. Ek olarak 2. Sıra koltukların ileri geri hareketi bu alandaki diz mesafesini fazlasıyla arttırıyor. 3. Sıra koltuklar ise bagaj tabanına gizlenmiş. Kolay bir hareketle açılan bu koltuklarda sadece küçük misafirler kısa uzun süreli seyahat edebilir. Bu alana geçiş sağ ve sol koltukların öne yatıp ileri kaydırılmasıyla sağlanabiliyor. Model 645 litrelik bagaj hacmi sunuyor. Citroen Grand C4 Picasso bu değer ile rakibi Ford Grand C-Max’i geride bırakıyor.
MOTOR VE PERFORMANS
Model makyajla birlikte PSA’nın BlueHDI motoruna kavuştu. Blue ön adını sisteme eklenen AdBlue sıvı sistemiyle aldı. Bu sıvı sayesinde modelin emisyon değerleri düşürülerek çevrenin korunması amaçlanmış. Ayrıca bu motorlar selefinden 5 HP daha güçlü. 3500 devir bandında 120 HP güç sağlayan motor, 1750 devirden itibaren ise 300 Nm tork değeri sunuyor. PSA grubunun sıkça eleştiri alan ETG5 ve ETG6 şanzımanları yerini EAT6’ya bırakmış. Bu şanzıman tam otomatik olup geçişlerde sunduğu konfor ile göz dolduruyor. Bu şanzıman ile 0-100 km/s hızlanmasını 11.5 saniyede tamamlarken maksimum 188 Km/s hız değerine ulaşıyor. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 3.9 litre. Biz testlerimizde 7.0 litrelik değerler elde ettik.
KONFOR&YOL TUTUŞ
Modelde yumuşak süspansiyonlara yer verilmiş. Bu sayede model şehir içindeki birçok çukur ve kasis geçişlerini hissettirmiyor. Motor ve yol sesini sınıf ortalamalarında kabin içine yansıtmıyor. Konforlu süspansiyonlar modelin viraj performansını törpülüyor. Ancak MPV karakteri göz önünde bulundurunca bu durum normal karşılanıyor. Kayma eğilimlerine arka bölümden başlayan modelde yer alan ESP sistemi sizi güvende tutacak müdahaleleri zaman kaybetmeden yapıyor.
YORUM – ALPER GÜLER
Geniş aileler için MPV modeller oldukça ilgi çekiyor. Sundukları geniş bagaj hacmi ve fazladan 2 koltuk oldukça kullanışlı. PSA grubunun yeni motor ve şanzıman ikilisi konfor konusunda eleştiri alan vites geçişlerini unutturacak nitelikte. Ayrıca bu durum 0-100 km/s hızlanmaya da katkıda bulunmuş. Modelde sunulan şerit takip asistanı başarılı çalışıyor. Dikkatiniz dağılıp şeridi kaçırırsanız sistem direksiyon düzeltmeleriyle dize destek oluyor. Safety Pack donanımda sunulan AFL farlar virajlarda maksimum aydınlatma sağlıyor. Ayrıca temassız açılan arka bagaj kapağı da diğer bir ek özellik. Tabi ki bu saydığımız birçok donanım ekstra ücret karşılığında sizin oluyor. Test aracımız donanımlarını alt alta koyduğumuzda 145 Bin TL fiyat etiketi karşımıza çıkıyor. Bu fiyat etiketiyle birçok rakibinden uygun meblağ ile satılıyor. Fakat MPV segmenti oyuncuları popülerliklerini giderek kaybediyorlar. 2. el de ise satması zor olduğu için etkisi bir hayli azaldı. Hatta aynı grupta yer alan Peugeot 3008 ve 5008 segment değiştirerek yoluna devam etti. Size bir sır vereyim mi? Sıra Picasso ailesinde olabilir.