Geçmişten günümüze gelen bir çok otomobil var. Fakat bunların içinde birkaç model ikon haline gelmiş. Bizde günümüzün ikonları olan Fiat 500 ’57 Vintage ve Volkswagen Beetle’ı bir araya getirdik.
Otomobil üretmek oldukça zorlu bir iş. Birçok çalışma ve belki de yıllarca süren geliştirme süreci… Günümüzde bu kadar zorlu olan bir şey geçmişte nasıldı? 1938 yılında üretilmeye başlanan VW Beetle acaba nasıl bir zorunluluğun parçasıydı? Kısaca VW Beetle’dan bahsetmek gerekirse; Ferdinant Porsche tarafından tasarlanan VW TYPE 1 nam-ı değer Vosvos, oldukça basit bir yapıda ve hızlı üretilebilir haldeydi. Fakat bu tasarımı beğenmeyen Adolf Hitler tasarım üzerinde kendi düşüncesini uyguladı ve VosVos’un o gün ortaya çıkmasını sağladı. Efsaneler ile dilden dile yayılan Vosvos oldukça fazla satış rakamlarına ulaştı ve çoğu kişi tarafından çok sevildi. Her moda akımından etkilenen Vosvos bir çok kişinin hayallerini süsledi. Fakat bir süre sonra herkes tarafından bir kenara atılmaya ve günün ihtiyaçlarını karşılayamamaya başladı ve 1975 yılında yerini VW Golf aldı. İhtiyaçtan dolayı üretilen bir otomobilin bu kadar hızlı yayılmasını fark eden markalarda boş durmamaya başladılar. Sanayinin gitgide gelişmesi ile insanların ihtiyaç duydukları ucuz otomobiller bazı markalar tarafından önemsendi. Fiat’ta boş durmayarak İtalya’nın dar sokaklarında rahatlıkla ilerleyebileceğiniz bir otomobil tasarladı ve üretmeye başladı. Fiat 500…1957 yılında ortaya çıkan Fiat 500 oldukça ucuz ve küçük bir otomobildi. Dar sokaklarda rahatlıkla ilerlerken neredeyse olabilecek her yere park edilebiliyordu. 3 kapılı yapısı ve bez tavanı ile moda düşkünlerine de hitap eden model İtalya’da en çok sevilen otomobillerden olmayı başardı. Fakat her şey gelişmek zorundaydı. Fiat 500 üzerinde yaptığı değişiklikler ve özel modeller ile uzun yıllar otomobili sevdirmeyi başardı ta ki 1975 yılına kadar. 1975 yılında sessizliğe gömülen iki modelde uzun aranın ardından tekrar gün yüzüne çıktılar. 1995 yılında ortaya çıkan Yeni Beetle, 2011 yılında tekrar yenilendi ve günümüzdeki yüzüne kavuştu. Fiat 500 ise 2007 yılında şirin yüzüyle ortaya çıktı. Aradan geçen birçok modelin ardından Fiat 500, 57. yılına özel bir versiyona kavuştu. Fiat 500 57’ Vintage. Tamamen Retro ögelerden oluşan bu model eskileri bize hatırlatabilecek mi? Yoksa o ruha artık sahip değil mi? Bunların hepsi kapı koluna elinizi attığında cevaplanıyor. Krom kaplı kapı kolu aynı dedesinde olduğu gibi, iç mekanda güncellemiş olsa da hala eski görüntüsünü sürdürüyor ve dedesine atıfta bulunuyor. Fildişi rengindeki kaplamalar aracı oldukça zevkli gösteriyor fakat kullanılan plastik 500’ün dedesinden kalma olsa gerek. Beetle’da ise bu durum çok farklı. Birçok VW modelinde gördüğümüz parçaların bulunduğu konsolda dede yadigârı olan tek parça torpido gözü. Araç rengindeki kaplamalar ise biraz kolay çiziliyor. Bunları bir kenara attığınızda Beetle ve 500 oldukça stil sahibiler. Motorlarda ise Fiat 500 dedesindeki 0.5 motorun yerini alan Fiat’ın 69 Hp güç üreten 1.2 üniteyi kullanıyor. Sakin kullanımda yeterli performans sergileyen motor, fazla eğimli yokuşlarda korkutucu olabiliyor. Beetle’da ise Volkswagen grubunun 1.2 105 Hp’lik motorunu kullanıyor. Bu motor oldukça atak bir performans sergiliyor ve sportif sürüşlere olanak sağlıyor. Her şey yerli yerinde yolda durum nasıl? İstanbul’un çukur ve tümsek dolu yollarını bilmeyen çok azdır sanırım. Tarladan bozma yollarımızda rahat yolculuk etmenizin bir yolu da Fiat 500 sahibi olmak. Konforlu süspansiyonları size yerdeki çukurları hissettirmemeye çalışıyor ve genellikle de bunu başarıyor. Beetle ise pistlerin ya da tabir-i caiz ise kaymak gibi yolları seviyor. Sert süspansiyonları yolu tırmalamak için ayarlanmış. Bu sayede oldukça iyi bir yol tutuş sunan Beetle, benim gönlümü çalmayı başarıyor. Her şey gönül, hatır ile yürümez tabi ki. İnsanlar artık ceplerinden çıkacak paralara da bakıyorlar. Vergilerin bizi zorladığı yaşamımızda para kazanmakta, harcamakta kolay değil tabi ki. Her iki aracımızda benzinli motora sahipti. Neee? Benzin çok pahalı dediğinizi duyar gibiyim. 4.65 liralık litre fiyatı oldukça pahalı ama test ettiğimiz araçlar çok fazla yakıt tüketmiyorlar. Fiat 500 57’ Vintage 100 kilometrede 6.2 litrelik yakıt tüketti. Beetle ise 7.1 litre yakıt tüketti. Aradaki boyut farkına göre bence oldukça iyi bir tüketim değeri. Eee konumuz paradan açılmışken araçların fiyatlarından da bahsedelim. Fiat 500 57’ Vintage bence biraz pahalı nedeni ise 56.900 TL olan fiyatı. Ama unutmamak lazım bu araçtan Türkiye’de 40 adet satılacak. Yani bir koleksiyon aracı. Beetle ise böyle değil. Beetle’ın ilk felsefesi gibi parası olan herkes Beetle sahibi olabilir. Tabi önce 71.948 TL’yi ödemek gerekiyor. Tabi Volkswagen’nin kredi kampanyası sayesinde Beetle sahibi olmanız daha kolay. İkon olmak kolay değil. Ucuz hiç değil. Durum böyle olunca keseyi biraz açmak gerekiyor. Ama sonunda çekeceğiniz dikkat ve sizden söz edilmesi garanti…
Fiat 500 ’57 Vintage Volkswagen Beetle
Motor Hacmi: 1242 cc 1197 CC
Motor Gücü: 69 Hp 5500 d/d 105 Hp 5000-5500 d/d
Maksimum Tork: 102 Nm 4000 d/d 175 Nm 1400-4000 d/d
0-100 km/s: 12.9 10.9 sn
Maksimum Hız:160 km/s 180 km/s
Ortalama Yakıt Tüketimi: 5.0 lt/100km 5.3 lt/100 Km
Bagaj Hacmi:185 litre 310 Litre
Fiyat: 56.900 TL 71.498 TL