Onun için aslında çok şey yazılabilir. Özellikle ülkemizde filo satışlarında ve sokaktaki tüketicinin tercihinde büyük pay sahibi olan Renault Clio, yeni yüzüyle karşımızda.
1990 yılında orjinal modelin lansmanından bu yana tam 115 ülkeden fazla satışı gerçekleştirilmiş. Toplamda 11.5 milyon adet Clio satılmış. Bu başarısını taçlandırmak isteyen renault, Clio’nun dördüncü neslini günyüzüne çıkardı. Yeni Clio ile tarihinde yeni bir sayfa açılacağı söyleniyor. Yeni Clio’da geri görüş kamerası, eller serbest kart sistemi, R-Sound Effect, Renault bass reflex sistemi, 6 ileri EDC çift kavramalı otomatik şanzıman, internet bağlantılı entegre bir dokunmatik ekranlı tabletten Renault R-Link gibi özellikleri ile fazlasıyla farklı olduğunu şimdiden gösteriyor. Yeni Renault Clio’da yeni üç silindirli benzinli bir motorda görev alacak.
Yeni Clio’nun tasarımına baktığımız zaman aslında önceden gördüğümüz ifade var. Yeni Clio, DeZir konsept modelinin yansıttığı dinamizmi ifade ediyor. Tasarım Direktörü Laurens van den Acker tarafından başlatılan Renault tasarım Rönesansı’nı yansıtan ilk seri üretim modeli olma özelliğine sahip. En son konsept araçlarının tarzı ve duygusunu Yeni Clio’nun tasarımında bir arada görebiliyoruz.
Dengeli, dinamik dış tasarım
Yeni Renault Clio, parlak siyah bir zemin üzerinde büyük ve dikey Renault logosunu içeren ön tasarımı ile ön plana çıkıyor. Bu özellik, ilk olarak DeZir konsept modelinde göze çarpmıştı. Yeni Clio’da ön tasarım farlar ile daha fazla vurgulanıyor. Farların alt bölümü krom çerçeveler ve LED farlar ile ön plana çıkıyor. Sadece beş kapılı olarak pazara sunulan Yeni Clio, arka yan camlara yakın bir noktada gizlenmiş entegre arka kapı kolları ile birlikte sportif bir görünüme sahip. Önceki nesiller ile karşılaştırıldığında Yeni Clio, azaltılan yerden yüksekliği, daha fazla iz genişliği, lastiklerin siyah bölümünün azaltılması ile ekstra dinamizm ve kişilik kazanıyor. Yeni Clio, lansmanından itibaren DeZir için kullanılan lansman rengiyle birlikte (Ateş Kırmızısı) sekiz farklı renkte sunulacak.
Modern, sıcak ve ergonomik bir iç mekan
Yeni Renault Clio’nun iç mekanı güç ve güven uyandırmak üzere aracın dış tasarımını kusursuzca tamamlıyor. Uçak kanadı şeklinde ön panel, orta konsola kusursuzca yerleştirilmiş multimedya sistemi, geniş renk seçenekleri, dijital hız göstergesi, konforlu koltuklar ve kromlu piyano siyahı görüntü ile vurgulanan konfor unsuru, modern ve ergonomi ile birlikte sunuluyor.
Kişiye özel, herkesin kullanabileceği seçenekler
Tasarımından itibaren Yeni Renault Clio, iç ve dış mekanın kişiselleştirilmesi üzerine düşünüldü. Müşteriler aracın dış görüntüsünü dış ayna muhafazaları, ön ızgara, arka panel etekler, alt kapı koruyucuları, jant seçenekleri ve tavan grafikleri ile birlikte kişisel hale getirebilecekler. Aracın iç mekanını kişisel hale getirmek için ise ön panel, kapı panelleri, direksiyon simidi, vites kolu çevresi, hava çıkış kanalı çerçeveleri, döşeme malzemeleri ve opsiyonel paspaslar gibi seçenekler bulunuyor. Çekici fiyatlara sahip olan opsiyon paketleri ile müşterilere birçok seçenek birarada sunuluyor olacak.
3 farklı motor seçeneği
• Yeni Clio’da kullanılacak motorlarda ‘Yeni’ takısını alan motorlardan oluşuyor. 899 cc’lik benzinli turbo şarjlı Energy TCe 90 üç silindirle birlikte görev yapacak. Stop-Start özelliği bulunan bu motorun maksimum gücü 90 HP! Bu gücü 2000 d/d’de veren bu motorun maksimum torku ise 1750 d/d’den itibaren 220 Nm. Fabrika verilerine göre bu motorun ortalama yakıt tüketimi ise 4,3 lt/100 km.
• İkinci yeni motor ise Energy dCi 90 dizel motor. Bu motorda da Stop-Start özelliği mevcut. 1750 d/d’den itibaren 220 Nm tork üreten bu motorun maksimum gücü de 90 HP. Bu motorun asıl özelliği ortalama 3,2 lt/100 km’lik yakıt tüketimi.
• Üçüncü motor ise Yeni TCe 120! 1.2 litrelik turbo beslemeli bu motorun maksimum gücü 120 HP! Maksimum torku ise 1750 d/d’den itibaren 190. 6 ileri çift kavramalı EDC şanzımanın görev aldığı bu motorun ECO mode seçeneği var. Bu özelliği sayesinde yakıt tüketiminde %10 varan yakıt tasarrufu öngörülüyor.