Spread the love

Yazı: Aykut Özdek

Türkiye’de geniş bir kitlesi bulunan Fiat Linea yenilenerek satışa sunuldu. Yenilenme yerine makyajlı demek daha doğru aslında. Çünkü Linea’nın tasarımındaki değişiklikler haricinde büyük bir değişikliği yok. 

Hedef büyük! 2012 yılında 45.000 adet Fiat Linea satılması hedefleniyor. Bu hedef doğrultusunda Fiat markasının en güçlü temsilcisi olan Linea’ya dokunuşlar yapılmış. Bu değişiklikler için harcanan 25 milyon dolar hedefin ne kadar büyük olduğunu gösteriyor. 2007 yılında satışa sunulan Linea, bu 5 yıllık zaman diliminde 85 bin müşteri edinmeyi başarmış. İstanbul’da düzenlenen bir basın toplantısı ile tanıtılan Yeni Fiat Linea ile 45 km.’lik bir sürüş gerçekleştirdik. Motor kaputunun altında çok büyük farklılıklar yok belki ama tasarımdaki değişiklikler ile fark yaratma peşinde. 24 nisan 2012 tarihinden itibaren ön satışına başlanacak Fiat Linea, 34.360 TL’lik lansman özel fiyatı ile hızlı bir giriş yapmak istiyor. Donanım olarak daha da zenginleşen Fiat Linea’da Easy, Urban ve Lounge adı verilen üç yeni donanım paketiyle sunuluyor. Bir önceki Linea ise “Fiat Linea Classic” adı altında satışına devam edilecek…

Ön bölümdeki farklılık!

Makyajlı Fiat Linea’nın tasarımında yenilikler var dedik ama bunu anlamak için ona önden bakmak gerekiyor. Profilden bu yenilikleri görmek mümkün değil. Yandan bakıldığı zaman sadece daha yuvarlak hatlara sahip ön ve arka bölümün geometrik farklılıkları göze çarpıyor. Yenilik yani makyajın en bariz görüldüğü bölüm ön tarafı. Ön bölümde çift şeritli ızgarası, ön alt hava girişleri ve krom şeritleri ile daha dinamik bir hal almış. Ön tampon ve sis farlarındaki değişiklikler de gözden kaçmıyor. Yandan bakıldığı zaman çok büyük bir farklılık görünmüyor. Arka bölüme geçildiğinde de bagaj kapağının üzerine alınan plakalık ilk görünen detay.  Arka tamponu saran krom detay arka bölümün enerjisini değiştirmiş. Bagaj kapağını açmak istiyoruz fakat dışardan açılması mümkün değil. Çünkü sadece içeriden açılıyor ki bu bence dezavantaj. Bir de kontak anahtarından açabiliyorsunuz. Bagaj hacmi 500 litreye çıkarılmış. Arka koltukları katladığınız zaman bu 870 litreye kadar çıkıyor. Arka bölümde bu detaylar haricinde bir farklılık görünmüyor. Farlar ve stop lambaları aynen duruyor.

Daha kaliteli iç mekan

Makyajın en büyük etkisini içeride görüyoruz. Özellikle kullanılan malzemenin artan kalitesi iç mekandaki havayı değiştirmiş. Ön konsolda çift renk kombinasyonu bu havayı destekleyen en büyük unsur. Teknolojik anlamnda da rötuşlar yapılmış. Blue&Me sisteminin içinde olan USB girişinin konumu değişmiş. Vites kolunun ilerisine konulmuş ve bunun yanında AUX girişide eklenmiş. Çift bölgeli otomatik klima şarttı ve otomatik klimada bu sağlanmış. Konfor konusunda yani diz ve baş mesafesinde bir sorun yaşanmıyor. Ön konsoldaki yeniliklerin devamını direksiyon ve vites topuzunda da görmek isterdik. Fiat Linea biri benzinli ve ikisi dizel olmak üzere 3 farklı motor seçeneği ile satışta. Bu motorlar zaten vardı. Yani motorlarda bir farklılık yok. 1.4 litre 77 HP benzinli, 1.3 litre 95 HP ve 1.6 litre 105 HP Multijet olarak görev yapıyor. Organizasyonda kullandığımız motor 1.6 litre 105 HP Multijet olanıydı.

Başarılı Multijet motor!

1.6 litre 105 HP’lik Multijet motor Linea’nın en güçlü versiyonu. Alt devirlerde biraz sıkıntılı gibi olsada çabuk toparlayarak yoluna devam ediyor. Bu motor bildiğimiz yani “Classic” adı verilen makyajdan önceki Linea’da da kullanılıyordu. Bir değişiklik yok yani. 4000 d/d’de 105 HP güç ve 1500 d/d’de 290 NM tork üretiyor. Ortalama yakıt tüketimi ise 5,1 lt/100 km.

“Müşteri beklentilerini ortaya çıkardık”

Düzenlenen basın toplantısında Fiat Marka Direktörü Okan Baş, “Türkiye’de toplam binek otomobil pazarında satışların % 50’sini sedan karoserli modellerin oluşturduğu göz önünde alınacak olursa Fiat Linea’nın Fiat markası için önemi çok daha fazla ortaya çıkmaktadır. Zira Türkiye’de satılan her 10 sedan otomobilden 8’ini küçük ve kompakt sınıflara ait modeller oluşturuyor. Geçtiğimiz yıl 33 bin adedi aşkın satış ile de iç pazarda kendi sınıfının en fazla tercih edilen otomobili olan mevcut Fiat Linea ile aynı zamanda 2012 yılının ilk 3 ayında 6 bine âdete yakın satışla % 6’ya yakın bir pazar payı elde ettik. Yani mevcut Fiat Linea, Türkiye’de yılın ilk çeyreğinde en çok tercih edilen otomobil modeli oldu. Bu başarıyı daha ilerilere taşımak ve daha fazla memnun müşterilere sahip olma hayalimizi gerçekleştirmek için ise artık Yeni Fiat Linea var. Yılsonuna kadar toplam 45 bin adetten fazla Fiat Linea satışı (Yeni Fiat Linea ve Linea Classic) ve Türkiye’nin en çok satan otomobili unvanını koruma hedefiyle yeni modelimize hoş geldin diyoruz” dedi.

Yeni Fiat Linea’nın iddiasının arkasında tüm aile bireylerinin favorisi olmasını sağlayacak etkili değişimlerin yattığına dikkat çeken Baş, “Türkiye sedan pazarındaki temsilcimiz Fiat Linea’yı yenilerken müşterilerimizin ihtiyaç ve beklentilerini ön planda tuttuk. Türkiye’de sedan alıcılarını yaptığımız klinik testlerle yakından inceledik. 400’e yakın katılımcı ve Türkiye’de satılan belli başlı tüm sedan otomobilleri dâhil ederek yaptığımız klinik testte sedan alıcılarının tercihlerini etkileyen faktörleri tespit ederek Fiat Linea’yı yeniden şekillendirdik. Tüm araçların fiyatları ile birlikte değerlendirildiği klinik testlerin sonunda ise yeni Fiat Linea başarılı fiyat/fayda ilişkisi sayesinde % 22 pay ile en çok tercih edilen otomobil oldu” açıklamasında bulundu. Başarısını kanıtlamış mevcut modeli Fiat Linea Classic adıyla üretim ve satışına devam ederek küçük sınıf sedan pazarında daha ekonomik bir seçenek olarak konumlandırmaya devam edeceklerini de vurgulayan Okan Baş,“ Yeni Fiat Linea’yla ise daha fazla beklenti içinde olan müşteri kitlesinin ihtiyaçları doğrultusunda hem küçük sedan sınıfının zirvesinde hem de kompakt sedan sınıfında başarı hedefliyoruz” dedi.

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.