Spread the love

Otomobil tasarımları gerçekten fazlasıyla yarışır vaziyette. Binek modeller bu konuda kendilerini kral ilan etse de dünya artık öyle değil. Pick-up modeller daha çok “ticaret” ile uğraşanların tercihi gibi görünür. Son yıllarda SUV segmentinin şehir hayatındaki yerini pick-up modeller aldı. Bu da markaların tasarım savaşında bu modeller için ciddi emek harcamasına neden oldu. İyi de oldu! Artık boş yani baz bir pick-up almak isteseniz de bir çok binek modele göre daha dolu.

Bunun en son örneği olan Toyota’nın başarılı modeli Hilux’un yeni yüzü satışa sunuldu. Türkiye lansmanı dijital ortamda yapıldı. Oldukça yoğun bir katılımla gerçekleşen lansmanda interaktif bir sunum vardı. Yeni Hilux tasarım olarak çok ama çok iddialı olmuş. Özellikle Invincible versiyonu otomobil severlere göz kırpıyor. Sadece tasarım değil fiyat konusunda da iddialı. Kısa zamanda, kur hareketlerinden nasıl etkilenir bilinmez fakat satış fiyatı 252.000 TL’den başlıyor. Ama almak isterseniz işiniz zor çünkü bu sene için ayrılan 1.000 adetlik kotayı Toyota Türkiye tüketmiş bile. Araç henüz gelmeden müşterileri hazırmış. Dikkat çeken bir detay var. Bu sene için filo satışına tek bir araç satışı yapılmamış. Bireysel olarak düşünen Toyota Türkiye’yi kutluyorum.

1968 yılından bu yana yollarda olan Hilux’un yeni versiyonu için konuşan Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt lansmanda, pick-up segmentinin çok rekabetçi bir segment olduğunu belirterek “Hilux yenilmez ve durdurulamaz kimliği ile kendini kanıtlayan ve çok tercih edilen bir model. Yeni Hilux’ın güçlü duruşu ve konforuyla bu potansiyeli çok daha yukarıya taşıyacağına inanıyoruz. Avrupa’daki emisyon normlarına uyan Hilux ile bugüne kadar 52.155 adetlik satış gerçekleştirdik. Hayranlık uyandıracak Yeni Hilux için 2020 sonuna kadar 1000’e yakın, 2021 yılında ise 3.500-4.000 adetlik satış hedefimiz bulunuyor. Hafif ticari araç segmentinde Hilux ile yer alırken, gelecek yıl da CDV modelimiz olan Proace City’nin ürün gamımıza katılmasıyla hafif ticari araç pazarında iddiamızı güçlü bir şekilde ortaya koyacağız” dedi.

Pick-up segmentinin SUV pazarından da pay almaya başladığını sözlerine ekleyen Bozkurt “Yeni Hilux Invincible modelinde SUV’da bile olmayan özellikler var. SUV kitlesinden pick-up’a doğru bir kayma yaşanacaktır. Şehirde de SUV konforunu Hilux’ta hissedenler günlük kullanım için bu modelimizi tercih edeceklerdir. Bu amaçla tasarımının yanı sıra yüksek konforu ve donanımlarıyla dikkat çeken Yeni Hilux’ların yüzde 70’lere yakını üst donanımlı Invincible ve High-Cruiser versiyonlarından oluşacaktır. Perakende satışlarda ise Invincible versiyonu satışlarımızın yüzde 50’den fazlasını oluşturacaktır.” şeklinde konuştu.

Tasarım binek modeller ile yarışır

Tek kelime ile özetlemek gerekirse “Güçlü” görünüyor diyebilirim. Tabii ekrandan gördüğümüz kadarıyla bu yorumu yapabiliyorum. Ön tampon, ön ızgara, LED farlar yeniden tasarlanmış. LED ön sis farlar da araca ayrı bir şıklık katmış. Arka stoplarda da LED kullanılmış. Yeni 18 inç alüminyum jant tasarımıyla dikkat çeken Hilux’ta var olan renk seçeneklerine Egzotik Kırmızı, Safir Mavi ve Güz Bronzu olmak üzere üç yeni seçenek eklenmiş.

“Standart”ı yüksek

Adventure, Hi-Cruiser ve Invincible olmak üzere 3 farklı donanım seviyesiyle satışa sunuluyor. Hi-Cruiser ve Invincible donanım seviyeleri; premium LED farlar, LED arka stop lambaları, 18 inç alaşım jantlar gibi özelliklerle öne çıkıyor. Bununla birlikte her donanım seviyesinde 8 inç dokunmatik ekran, ön ve arka park sensörleri standart olarak yer alıyor. Geliştirilmiş 8 inç ekrana sahip multimedya sistemi, daha hızlı bir yazılım ve ekran tepkileriyle araç içi deneyimi ileriye taşırken; Apple CarPlay ve Android Auto akıllı telefon entegrasyonlarına uyumla hale getirilmiş. Güncellenmiş kabinde, yeni sürücü göstergesi tasarımı ve her türlü sürüş koşulunda rahatlık sağlayan mekanik düğmelerin kombinasyonuyla kolay bir kullanım elde edilmiş.

Zengin donanım seçenekleri

Lansmanda ekranda gördüğümüz Invincible versiyonu göz alıcıydı. İç ve dış tasarımı ile diğer versiyondan farklı olan bu versiyonun 18 inç siyah alüminyum alaşımlı jantlar, farklı ön tamponu, koyu gri tampon altı korumaları, dış aynaları, mat siyah arka kasa roll-bar, siyah boyalı sürgülü kapak ile bu modele özgü çamurluk üst koruyucu ve koyu gri arka tampon gibi farklılıklar bulunuyor. Bu versiyonun iç mekanında da dışı gibi farklılıklar var. Deri koltuk döşemesi, ısıtmalı ön koltuklar, ısıtmalı direksiyon simidi, elektrikli ayarlanabilir ön sürücü koltuğu, segmentinde tek olan 9 hoparlörlü JBL Premium ses sistemi, mat gri detaylar ve kapı içlerindeki ambiyans aydınlatmaları dikkat çekiyor. Ek olarak bu versiyon için özel anahtar tasarımı sunuluyor.

Off-Road kabiliyeti artırılmış

Bir pick-up ama hem şehir içinde hem de arazide büyük işler yapmaya aday. Off-road kapasitesi artırılan Hilux’un sürüş konforu da geliştirilmiş. Süspansiyonda yapılan geliştirmelerle daha konforlu bir sürüş imkanı sunulmak istenmiş. Süspansiyonu, tümseklerden veya engebeli bozuk yollardan geçerken darbeyi daha iyi emerek içeride sarsıntısız bir sürüş vaad ediyor. Hilux’ın 4×4 versiyonlarında sunulan aktif elektronik çekiş kontrol sistemi A-TRC, üst versiyonlarda ek özelliğin geliştirilmesi ile araç 4×2 moduna alındığında da aktif hale gelebiliyor. Böylelikle şehiriçi kullanımlarda da daha güvenli viraj dönüşü ve daha az yakıt tüketimi sağlıyor. 450 kg artan kapasiteyle 3.5 tonluk römork çekme kapasitesi ise yeni Hilux her türlü beklentiyi aşmayı hedeflemiş. Bununla birlikte Hilux’ta elektronik fren donanımları arasında Yokuşta Kalkış Destek Sistemi ve Eğim İniş Kontrol Sistemi gibi özellikler de yer alıyor.

Hilux, 29 derecelik yaklaşma ve 27 derecelik uzaklaşma açısıyla birlikte 310 mm’lik sürüş yüksekliğine sahip. Maksimum su geçiş derinliği kapasitesi ise 700 mm. 5,325 mm uzunluğa, 1,900 mm genişliğe (versiyona göre 1,855 mm) ve 1,815 mm yüksekliğe sahip Hilux’ın 3,085 mm dingil mesafesi bulunuyor. Hilux’ın tüm versiyonlarında 2.4 litrelik dizel motor seçeneği sunuluyor. 6 ileri manuel ve 6 ileri otomatik şanzımanla eşleştirilebilen motor, 150 HP güç ve 400 Nm tork üretebiliyor.

Güvenlik konusunda da taviz verilmemiş. Aktif ve pasif güvenlik sistemleri ile göz dolduran Hilux, bu konuda da standartları ile dikkat çekiyor. Hilux’ın her modelinde sürücü ve yolcu ön/yan hava yastıkları, ön ve arka yolcular için perde hava yastıkları, sürücü diz hava yastığı olmak üzere 9 hava yastığı standart olarak sunuluyor. Bununla birlikte Acil Fren Uyarı Sistemi (EBS), Araç Denge Kontrol Sistemi (VSC), Bozuk Yol Gövde Hareket Kontrol Sistemi, Yokuşta Kalkış Destek Sistemi (HAC), Römork Savrulma Kontrol Sistemi (TSC) ve Eğim İniş Kontrol Sistemi (DAC) gibi özellikler de standart olarak araçta yer alıyor.

Hi-Cruiser ve Invincible versiyonlarında Toyota Safety Sense özellikleri ile beraber Yaya ve Bisikletli Algılama Özellikli Ön Çarpışma Önleyici Sistem (PCS), Şerit Takip Sistemi (LDA) ve Adaptif Hız Sabitleme Sistemi (DRCC) özellikleri bulunuyor.

 

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram did not return a 200.

Bizi Takip Edin.