Spread the love

TÜRKİYE’DEKİ EN POPÜLER SEGMENTLERDEN BİRİSİ HİÇ KUŞKUSUZ C SEDANLAR. UZUN YILLARDIR BU SEGMENTTE MÜCADELE VEREN RENAULT, MEGANE SEDAN’I YENİDEN CANLANDIRDI. YENİ MEGANE SEDAN, DAHA ÖNCE BU SEGMENTTE MARKAYI TEMSİL EDEN FLUENCE MODELİNİN YERİNİ ALDI.

Yazı: Tulu DARICAN

Rekabet çok büyük. Türk tüketicisinin talepleri ise çok net. Geniş iç mekan, büyük bagaj. Fakat bu isteklere son dönemde yenisi eklendi; kaliteli ve teknolojik iç mekan. Megane Sedan’a, Fluence modeli ile kısa bir ara veren Renault, bu kez yeni Megane’ın teknolojik özelliklerini geniş iç mekan ve bagajla birleştirdi. Ve karşımızda yeni Renault Megane Sedan var…

Aracın ön bölümü hatchback Megane ile birebir aynı. C formlu farlar bu ortaklığın doruk noktası. Üst donanımlarda Pure Vision ismi verilen full LED far opsiyonu da sunuluyor. Megane Sedan’ın yan tasarımı da elden geldiğince dinamik yapılmış. C sütunu kalın tutularak sedandan çok bir liftback gibi görünmesi hedeflenmiş. Ayrıca kapı altlarına da kabartma eklenerek şık görünmesi sağlanmış. Aracın arkasına geçtiğimizde yine hatchback kardeşinden izler görmek mümkün. Mesela 3 boyutlu stoplar. LED kullanılan stopların çamurluklara taşan kısımları ise sedanda daha köşeli tasarlanmış. Megane Sedan’ın kokpiti kaliteli öğe ve malzemelerden geliştirilmiş. Renkli headup display sunulurken, göstergeler 7 inçlik TFT ekrandan oluşuyor. Kadjar ve Megane HB modelinden tanıdığımız bu ekran, istenirse özelleştirilebiliyor.
Orta konsolun en üstünde Talisman ve Megane hatchbackten tanıdığımız dikey formlu ve 8.7 inçlik multimedya ekranı bulunuyor. R-Link 2 ara yüzüyle idare edilen ekranın çözünürlüğü başarılı. Dokunma performansı da iyi ancak hızını yine beğenmedik. Havalandırma çıkışları da bu ekranın iki yanında yer alıyor.
Megane Sedan’ın üst donanımlarında, kapı üstlerinde ambiyans aydınlatması sunuluyor. Bunun yanında opsiyonlar arasında Nappa deri kaplı direksiyon ve deri koltuklar da bulunuyor.
Otomobilin koltukları üzerinde de özel bir çalışma yapılmış. Çift yoğunluklu köpük kullanılan koltuklar Talisman ve Espace modellerinden transfer edilmiş. Donanım seviyesine göre bu koltuklarda masaj fonksiyonu ve elektrikli bel desteği bulunuyor.
Platformu CMF-C/D olan araç, 4.6 metreyi geçen bir uzunluğa sahip. 2.7 metreyi geçen aks aralığı ise segmentinin en iddialı değerlerinden biri.  Bu değerler selefi Fluence’den az da olsa fazla. Araçta elektrikli açılır panoramik cam tavan opsiyonu da bulunuyor. Bu, iç mekanın ferahlığı konusunda büyük avantaj.
Otomobil önde yeterli alanı sağlıyor. Arkadaysa 216 mm’lik diz mesafesi sunuluyor. Yani, hatchback modelden 37 mm daha fazla. Megane Sedan’ın bagaj hacmi ise 550 litre. Bu Fluence’e göre 20 litrelik bir artış demek. Ayrıca opsiyon listesinde elektrikli açılır bagaj kapağının da bulunduğunu hatırlatalım.

En güçlü dizelde otomatik yok

Renault Megane Sedan Türkiye’de 2 benzinli, 3 de dizel motorla satılacak. Benzinli motorlar 1.6 litre 115 beygir atmosferik ve 1.2 litre 130 beygir turbo seçenekler olacak. Dizel cephesinde baz versiyon 1.5 litre 90 beygir güce sahip. Aynı motorun bir de 110 beygirlik versiyonu bulunuyor. Serinin en güçlü dizeli ise 1.6 litre 130 beygirlik versiyon olacak.

Markanın çift kavramalı otomatik şanzımanı EDC, hatchback versiyonda olduğu gibi sadece 1.2 litre turbo-benzinli ve 1.5 litre 110 beygirlik dizel seçeneklerde sunulacak. Benzinli versiyondaki EDC 7 kademeli, dizel versiyondaki 6 kademeli olacak.
Renault Megane Sedan’da Talisman’da sunulan Multisense sistemi görev yapacak. Bu sistem gaz pedalının, direksiyonun tepkisinin ve EDC şanzımanlı seçeneklerde vites değişim hızının ayarlanabilmesini sağlıyor. Kullanıcı Neutral, Sport, Comfort ve Eco modlarından birini tercih edebiliyor. Ya da Perso modunda kendi kişisel moduna ayarlıyor.
Megane Sedan için, Renault‘nun, “bugüne kadar en iyi yol tutan c segment sedan otomobili” diyebiliriz. Geliştirilen ön ve arka süspansiyon, salınımları büyük ölçüde azaltmış. Konfor düzeyiyse neredeyse bir üst segmente ulaşacak düzeyde. Kalın camlar sayesinde iç mekandaki yol sesi de düşürülmüş. Otomobil, Türkiye’de Joy, Touch ve Icon isminde 3 donanımla satılacak. Bunun yanında 1 opak, 8 metalik renk opsiyonu bulunacak. Toplam 276 bin km test edilen Renault Megane Sedan için Oyak Renault Fabrikası’na 200 milyon Euro yatırım yapılmış. Yeni Megane Sedan, 12 Ekim’de 62.600 TL’den başlayan fiyatlarla Türkiye’de satışta olacak.

Sürüş İzlenimi
Yeni Megane Sedan ile yaklaşık 90 km’lik bir sürüş gerçekleştirdim. Bu sürüşte bana 1.5 dizel – manuel ve 1.5 dizel – otomatik versiyonlar eşlik etti. Otomobilin çekişi ve istekliliği yeterli. EDC şanzıman genel anlamda işini çok iyi yapıyor. Konfor konusunda azı yok fazlası var. Eski Megane Sedan modelleri ve Fluence yol tutuş anlamında keyif vermeyen araçlardı. Fakat yeni Megane Sedan bu konuda eli güçlü bir otomobil. Zorlandığında belirgin bir şekilde önden açılsa da yolda gezinmiyor ve güven veriyor. Aracın teknolojik donanımları da etkileyici. Bence tek eleştirilecek noktası hatchback kardeşi gibi en güçlü dizel seçeneğinde otomatik vites sunmuyor olması. Otomatik isteyenler daha düşük güçteki dizel motorla yetinmek zorundalar.

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.